2007-02-25, 14:10
Bannlyst
har varit borta en vecka, har det kommit upp några nya sätt att undgå aktivering eller finns det några som är fullt fungerande? vista 64bits.
2007-02-25, 20:20
Medlem
Asmodeuss avatar
Är det någon som har en aning om varför jag inte kan spela ljud med mitt Soundmax integrated-kort, installerade drivrutiner, på RC2?
2007-02-25, 20:31
Bannlyst
Körde en timestopper nu och det funkade fint. Men när jag skulle starta wmp står det att Datorn datum är inställt på 2038, vilket ledde till att jag inte kunde sätta igång det. Är detta något som jag bara kan ändra och så går allting prima eller måste det vara inställt så för att timestoppern ska funka?
2007-02-25, 20:40
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
Körde en timestopper nu och det funkade fint. Men när jag skulle starta wmp står det att Datorn datum är inställt på 2038, vilket ledde till att jag inte kunde sätta igång det. Är detta något som jag bara kan ändra och så går allting prima eller måste det vara inställt så för att timestoppern ska funka?

Efter timestopper-cracken aktiverats går det att ändra tillbaka datumet till det normala!

Men inget nytt vad jag vet på crackfronten, för oss som kör ultimate så väntas det ju snällt på en crack som gör att även vi får ta del av ultimate-extra produkterna!
2007-02-25, 21:41
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fresh milk
Efter timestopper-cracken aktiverats går det att ändra tillbaka datumet till det normala!

Men inget nytt vad jag vet på crackfronten, för oss som kör ultimate så väntas det ju snällt på en crack som gör att även vi får ta del av ultimate-extra produkterna!

Jag har ultimate, kör med timerstop. Har aero och flip. Vad mera finns det? Är det det där om att man kan köra en film som skrivbord?
2007-02-25, 21:50
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Jag har ultimate, kör med timerstop. Har aero och flip. Vad mera finns det? Är det det där om att man kan köra en film som skrivbord?

Hehe, Aero är inte bara något som finns i Ultimate!

Ultimate Extra är en tjänst som skickar ut extra roligare grejjer till som med Ultimate (äckta)...Bl.a Windows Dreamscene ja!
2007-02-25, 21:56
Medlem
Titus pollos avatar
Ah..ok nåt slags pluspack alltså.
2007-02-26, 15:51
Medlem
Asmodeuss avatar
Hur validerar man egentligen Vista?! Går det att fixa produktnycklar som fungerar?
2007-02-26, 16:28
Medlem
lazyfokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Tror tyvärr själva analyseringen är integrerad så pass djupt i systemet att det inte går att stänga av den. Det enda som går att deaktivera är den tidsbestämda defragmenteringen, vilken är inställd att köra 1 gång / vecka som default (onsdag natt kl. 01).

Håller själv på att söka information angående att deaktivera analyseringen, men det är svårt att hitta något konkret. Hojta gärna till ifall du hittar något.

Hej!
Det är oftast inte defraggern som får din hårddisk att rassla och gå i evigheter. Det är M$ nya Shadow Copy funktion som kopierar alla dina filer så att du kan återställa dem vid behov. Shadow Copy är integrerat med den gamla Systemåterställningen och om du vill stänga av detta tappar du funktionen med återställningspunkter på köpet. Om du tankar mycket får systemet hela tiden att göra när nya filer kommer in som ska skuggas. För att få tyst på datorn stoppar du tjänsterna Volume Shadow Copy och Microsoft Software Shadow Copy Provider.
Dessutom förladdar Vista de program och filer som Vista tycker det verkar som du använder oftast. Får bla till följd att den läser in hela min Outlook pst fil på 200MB vid varje systemstart. Detta vansinne stänger man av med tjänsterna ReadyBoost och Superfetch.
2007-02-26, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fresh milk

jo. Märkte nu att den hade börjat räkna ner. Konstigt iofs, iom att den började räkna ner på tiden jag hade igång datorn. Man kanske får trycka på den nån gång var trettionde dag?
2007-02-26, 17:06
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
jo. Märkte nu att den hade börjat räkna ner. Konstigt iofs, iom att den började räkna ner på tiden jag hade igång datorn. Man kanske får trycka på den nån gång var trettionde dag?

Ska inte behövas, då har du gjort något fel, när timestopercracken är aktiverad ska tiden under system stå helt stilla!
2007-02-26, 17:20
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazyfokka
Dessutom förladdar Vista de program och filer som Vista tycker det verkar som du använder oftast. Får bla till följd att den läser in hela min Outlook pst fil på 200MB vid varje systemstart. Detta vansinne stänger man av med tjänsterna ReadyBoost och Superfetch.

Jag läste en artikel av Marc Russinovic (eller nåt sånt) och där fann jag att det har med superfetch att göra. Det är en fil som heter sysmain.dll som står för den mesta av aktiviteten och den tillhör superfetch.
Så jag lär få leva med det eftersom jag är väldans nöjd med hastigheten på Vista. Och jag antar att superfetch och readyboost har med saken att göra.
Lite jobbigt bara eftersom jag kan starta om datorn flera gånger per dag (FirstdefenseISR) och en halv terrabyte som scannas varje gång vista startas. Men, men vad ska man göra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in