2007-01-20, 17:26
Medlem
milks avatar
Bosseieman: Det är inte så mycket som är fel med op-systemet, snarare dig skulle jag tippa på utan att vara dryg eller nått!

Att programmen inte funkar kan bero på 1000 orsaker, om alla program krachade så är det givetvis nått fel på killens dator (suger rent allmänt?) eller på själva installationen! Allt som ÄR vistakompatibelt (iuförsgi är det mesta fortfarande BETA) funkar utmärkt...Om inte det funkar så funkar oftast XP-program i Vista (som exempelvis Nero)...

Att den begör access till olika program är en säkerhetsgrejj (user account controll) som går att stänga av via kontrollpanalen!

Det jag kan säga är att man har mycket att göra när man just installerat Vista, mycket man vill stänga av och så, men allt går att stänga av också, inga problem! Tar några minuter...Mitt råd ang. virusprogram (var bra många år sen jag överhuvudtaget använde ett AV-program) är att inte ha nått alls i Vista, den har tillräckligt med säkerhet för att klara sig utan externa skydd!

Men vista kan du knappast klaga på, så få fel som det är i vista var det inte i XP...Krascher är sällan Operativsystemet fel, utan datorn då hårdvaran inte är tillräcklig mot Vistas kriterier! (Har sagt det förr, säger det igen, enligt mig ska man ha MINST 2 gb ram)...

Har varit med sen den första BETAn kom till vista och alltid installerat nya betor, och det finns fortfarande buggar i systemet, inte så konstigt, men ett SP är faktist på G, och MS har faktist inte släppt detta för privatpersoner än! Så skulle tro att det snart nog efter lanceringen kommer en snygg update som rättar till de flesta felen!
2007-01-20, 17:28
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phil
fick min version av vista igår (business),
är det bara jag som tycker ikonerna på skrivbordet är väldigt stora? och inte specielet snygga..

annars tycker jag det funkar bra, hittar drivisar till mitt grafikkort på http://www.laptopvideo2go.com.

Är ju inte allt för svårt att ändra!
2007-01-20, 17:57
Medlem
yoous avatar
Hur gör man för att få bort det oändliga stulet, som är något i stil med "Detta program kräver att du är administratör, programet kommer nu att stängas..." Om jag kommer ihåg rätt var det något i pkeyconfig man skulle fippla med, skulle vara busigt om någon kan skicka en länk eller förklara hur man fixar detta
2007-01-20, 18:00
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Är ju inte allt för svårt att ändra!
ändrade storleken från 32 till 16 men ser ingen skillnad.
2007-01-20, 18:18
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Bosseieman: Det är inte så mycket som är fel med op-systemet, snarare dig skulle jag tippa på utan att vara dryg eller nått!

Du skämtar? Kommer vi inte ha otaliga trådar på flashback och datasupportforum om problem med Windows Vista??!? Allt orsakat av användaren?

Jag gjorde nåt fel med installationen hos killen ,yeahh right!

2007-01-20, 18:32
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Du skämtar? Kommer vi inte ha otaliga trådar på flashback och datasupportforum om problem med Windows Vista??!? Allt orsakat av användaren?

Jag gjorde nåt fel med installationen hos killen ,yeahh right!

Jaa, uppenbarligen är nått fel om allt kraschar...Det är inte Vistas fel!
2007-01-20, 18:56
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Jaa, uppenbarligen är nått fel om allt kraschar...Det är inte Vistas fel!

Vilken logik.

1. Windows XP fungerade perfekt på datorn.
2. Linux fungerade perfekt med Liveskiva
3. Windows Vista funkar inte.

Logisk slutsats?

M$ representant + milk : Det är fel på användaren, det är inget fel på Vista! Vista är det första helt felfria OS vi släppt.

Övriga: Vista verkar lite buggigt..
2007-01-20, 20:56
Medlem
phils avatar
läcker grej för att fixa storleken på ikonerna i vista:
Citat:
If you really want to control the size of the icons on the desktop then here is a really simple tweak to do just that.

1/ Make sure the desktop is in focus. In other words click on the desktop button to bring the desktop to the front (assuming you have other programs open)
2/ Place your mouse on a vacant part of the desktop and then Hold down the CTRL (control) key.
3/ Keep the CTRL key pressed down, and then, with your mouse scroll button, Scroll the mouse scroll wheel up or down to increase or decrease the size of the icons.
4/ Once the icons are at the desired size, release the CTRL button
5/ Your desktop icons should now appear in a more appropriate size.
2007-01-21, 17:18
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Pallar inte läsa hela tråden. När släpps Vista på svenska?
2007-01-21, 18:31
Medlem
Precis avinstallerat Vista Business, helt äkta version. Har man inte en extremt kraftfull dator bör man tänka efter en eller två gånger innan man wipar sin XP-installation. Kort sagt, Vista är bloatware, och tillför inget anmärkningsvärt nytt.

De flesta program man vant sig vid under åren fungerar inte, bland dessa ens befintliga versioner av Nero, Alcohol, etc. Drivrutiner för aningen äldre ljudkort existerar inte, integrerade ljudchip ger ingen output.

Dessutom fuckade Vista upp mina partitioner, vilket inte gav pluspoäng

Enda bra konsekvens var att jag fick en ny, fräsch XP-installation. Vista får vänta till SP1, eller tills man köper en Mac, vilket verkar vara det enda vettiga nuförtiden
2007-01-21, 19:08
Medlem
Någon som vet om vista kör hdcp? Får svart skärm när jag kommer till slutet av installationen. Har inte hdcp på grafikkortet.
2007-01-22, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morpher

De flesta program man vant sig vid under åren fungerar inte, bland dessa ens befintliga versioner avx Nero, Alcohol, etc. Drivrutiner för aningen äldre ljudkort existerar inte, integrerade ljudchip ger ingen output.

Jo tack. Jag märkte det. Jag får inte igång MSN (messenger), och Nero fungerar inte heller! Båda senaste versionerna.

Någon som vet något?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in