2007-11-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free_Mary_Jane
Flashplayer till explorer funkar inte hos mig... varför? Jag har helt ny dator med Vista. Det går att installera flash o allt står att det är ok. Sen nästa gång jag går in på nån sida som använder flash så funkar det inte igen... wad up?
Har samma problem sedan flashplayers senaste uppdatering, har försökt med alla möjliga lösningar jag googlat fram men inte fått det att fungera..........får väll vänta på nästa uppdatering
2007-11-29, 19:47
Medlem
Sofftarens avatar
Windows Update.

Min dator klarar inte av att installera uppdateringar från Windows Update, den klarar att "hämta hem" dom men sen när dom ska installeras så går det inte.

Får följande svar när det inte går att installera uppdateringen:
Påträffade fel:
Kod 80070002

Jag har gjort som dom beskriver hur man ska göra för att bli av med felet men det funkar inte i allafall

Någon som råkat ut för samma?
Någon som vet hur man ska göra för att få det att funka igen?

Tacksam för svar!!
2007-11-29, 22:22
Medlem
FullOfStarss avatar
Jag ber om ursäkt om den här frågan redan är postad och svarad på men jag hittar den inte.

Hur får man bort Windows Vista? Jag har försökt formatera om datorn vid ett flertal tillfällen. Då har jag bootat från XP-skivan varpå en bluescreen har kommit upp med texten att datorn saknar hårddiskar, vilket den bevisligen inte gör. Jag sitter på en bärbar dator från HP om det spelar någon roll.

Så, någon som kan svara på hur man tar bort denna cancersvulst på it-världen som Vista är?
2007-11-29, 22:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullOfStars
Jag ber om ursäkt om den här frågan redan är postad och svarad på men jag hittar den inte.

Hur får man bort Windows Vista? Jag har försökt formatera om datorn vid ett flertal tillfällen. Då har jag bootat från XP-skivan varpå en bluescreen har kommit upp med texten att datorn saknar hårddiskar, vilket den bevisligen inte gör. Jag sitter på en bärbar dator från HP om det spelar någon roll.

Så, någon som kan svara på hur man tar bort denna cancersvulst på it-världen som Vista är?
Det är inte så att du försöker installera ett sex år gammalt OS på en S-ATA-disk utan att ha drivrutiner?
2007-11-29, 22:42
Medlem
FullOfStarss avatar
Glömde få med att jag i princip är en teknisk analfabet. Nu när jag är dumförklarad så får du gärna förkalra vad du menar?
2007-11-30, 05:42
Medlem
Har en trial version på MS Office 2007 som precis gick ut.
Cd-nycklarna som jag hittar på nätet är bara till Enterprise modden.

What to do?
2007-11-30, 10:01
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schtekis
Har en trial version på MS Office 2007 som precis gick ut.
Cd-nycklarna som jag hittar på nätet är bara till Enterprise modden.

What to do?

Köp programmet eller leta vidare

Edit: Eller ladda ner ett enterprise
2007-11-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofftaren
Min dator klarar inte av att installera uppdateringar från Windows Update, den klarar att "hämta hem" dom men sen när dom ska installeras så går det inte.

Påträffade fel:
Kod 80070002

Jag har gjort som dom beskriver hur man ska göra för att bli av med felet men det funkar inte i allafall

Tacksam för svar!!

Råkat ut för samma... ingen som vet?
2007-11-30, 22:43
Medlem
Sofftarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofftaren

Påträffade fel:
Kod 80070002

Tacksam för svar!!

Citat:
Ursprungligen postat av rasus
Råkat ut för samma... ingen som vet?

Jag tog bort en massa spel och skit från datorn och sen så funkade det för mig.
2007-12-01, 02:55
Medlem
Kanske besvarats förut men just nu är jag lite, förvånad?

Efter lekt lite med rivatuner bestämde jag mig för att testa crysis igen med lite clockning. Då upptäckte jag att spelet var borta.
Ingen har haft tillgång till denna dator och jag har absolut inte avinstallerat det. Det bara försvann.

Kan vista ha upptäckt att det var en crackat version och avinstallerat det? För mina savedfiles och sånt var kvar i Crytek mappen men bin och game var borta :S

Vore hemskt att behöva böta för att wärscha
2007-12-01, 14:41
Medlem
jonte777s avatar
Låst verktygsfält? :/

Har vista installerat ,32 bitars. Och helt plötsligt så kan man inte komma åt verktygsfältet?! Om jag försöker klicka på någon ikon tex ljud, batteritid (laptop), msn så händer det inte ett piss. Det ända som fungerar är själva start "meny" knappen längst till vänster..Sjukt irriterande, om jag minimerar något så kan jag inte komma åt det igen, aktivitetshanteraren hittar inte programmet heller.
Virus? har sökt igenom datorn med diverse program ..

Tips?

Obs verktygsfältet är ej låst.
2007-12-01, 15:22
Medlem
steef5s avatar
nu blir jag riktigt jävla lack på vista.... har varit tvungen att starta om datorn minst 5 ggr idag p.g.a att explorer.exe hänger sig. Det jag blir så jävla förbannad på är att när någonting väl har hängt sig kan man fan INTE få upp aktivitetshanteraren, det är ju den man behöver för att avsluta programmet FYFAN asså jag frå damp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in