Citat:
Ursprungligen postat av Twang
Tycker du ska installera dom där uppdateringarna och när du väl gjort det kanske det kommer komma max en uppdatering i månaden.
Uppdateringarna är ju viktiga för att dom täpper till fel i operativsytemet.
Spelar ingen roll om det är XP eller Vista, skulle du installera XP nu skulle det vara likadant.
Men men.. om du trots allt vill stänga av dom:
Control Panel
Security
Sen under 'Windows Update' har du "Turn automatic updating on or off". Klicka där.
Sen får du ställa in det som du tycker är bäst.
Självklart vill jag ju installera uppdateringar. Men det finns ju faktiskt gränser på när det blir för mycket!
Faktum är att jag
har installerat alla uppdateringar som kommit hittills - men det slutar ju aldrig! Jag installerade 24 uppdateringar igår, som sedan skulle konfigureras (eller vad det står) när jag startade upp datorn idag och det är ju detta som tar en sjuhelvetes tid och som jag inte längre orkar med! Nu har jag t.ex. fler uppdateringar som bara ligger och väntar på att jag ska stänga av datorn.
Ibland kan de inte lugna sig heller, utan då kommer det upp en ruta nere i högra hörnet där det står typ "Hej, din dator kommer att startas om, om fem minuter. Vill du göra det direkt istället, eller vänta till lite senare [Högsta alternativet är om 4 timmar]". Och sitter jag då inte vid datorn när dessa 4 timmar har gått, ja, då startas den om av sig själv.
Det kommer uppdateringar för mig nästan VARJE DAG! (Jag tror faktiskt att det kommit uppdateringar alla dagar utom 3 dagar, de senaste tre veckorna!) Därav min fråga om det verkligen ska vara så.
Om du då säger att de kommer max en gång i månaden, då är det uppenbart något fel på min dator, eller?
Tack för hjälpen med att hitta hur jag stänger av uppdateringarna, jag trodde att det alternativet skulle ligga på något ännu mer ologiskt ställe än vad det faktiskt gjorde