2007-10-20, 14:49
Medlem
ensiferums avatar
Vista - XP

Trött på vista nu eftersom inget av det jag vill ha fungerar inte så jag har tänkt installera XP igen.. Men hur går hela proceduren till? Formaterar jag om vista först, och sedan installerar XP eller sätter jag in XP skivan direkt och den gör hela jobbet?
2007-10-20, 15:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Trött på vista nu eftersom inget av det jag vill ha fungerar inte så jag har tänkt installera XP igen.. Men hur går hela proceduren till? Formaterar jag om vista först, och sedan installerar XP eller sätter jag in XP skivan direkt och den gör hela jobbet?

Lägg CD/DVD som primärt under Bios.
Sätt i XP skivan och startar om datorn.
Har du SATA disk så bör du även har drivrutiner tillhands vid inläsning av filerna.
Följ ledsagningen och om ca 1 timme senare så har du XP i maskinen.
2007-10-21, 08:55
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
En reg-fil ändrar direkt i systemregistret. När det väl är gjort kan du inte fixa problemet genom att bara to bort filen. Ändringarna är redan skrivna. Vad du kan testa är att köra en systemåterställning till någon dag innan du körde reg-filen. (Vet du inte hur man gör så kan du gå till skrivbordet, trycka F1 och sen söka efter info. Fungerar ofta väldigt bra för att luska ut hur man ska göra saker i Windows.)

Hmm..men asså jag har precis installerat skiten...jaja jag får testa att göra det..men jag vet inte om det finns någon återställningspunkt..annars är det bara att installera om.

Edit: Royal.sys hette visst crackfilen som sabbade det hela..men den tar jag bort på samma sätt eller?

Edit2: Hittar inget sätt att ta bort skiten med. FAN!
2007-10-21, 11:41
Medlem
micke_hs avatar
Eftersom ingen hjälpte mig så fick jag googla och testa mig fram.

http://www.mydigitallife.info/2007/0...h-crash-error/

Detta fungerar...tänk om jag googlat innan jag ominstallerat skiten och lyckats göra samma sak...
2007-10-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Kollat att du inte har minnesfel? Eller testa en effektivare klient, µTorrent...

jag kör med µTorrent och den stenhänger sig efter en stund !!

varför sparas inte anvnamn och lösenord osv i iexploren ?? någon som vet !
2007-10-21, 17:54
Medlem
Myggizs avatar
Fattar verkligen inte, jag har haft vista riktigt länge nu och jag har näst intill inte haft ett enda problem, hur kan det vara så många som lackar på det och har problem efter problem? Har ni jätte sunkiga datorer och jätte kassa på hur en dator funkar?
2007-10-21, 18:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggiz
Fattar verkligen inte, jag har haft vista riktigt länge nu och jag har näst intill inte haft ett enda problem, hur kan det vara så många som lackar på det och har problem efter problem? Har ni jätte sunkiga datorer och jätte kassa på hur en dator funkar?

Får instämma med dig angående " Vista + problem "

Kör själv med Vista Ultimate på mina 4 maskiner sedan drygt 8 månader tillbaka.Har aldrig haft beskymmer med varken OS / program / drivrutiner / patchar / updates.

Då är ju frågan, vart ligger felet?

Den mänskliga biten eller på hård/mjukvaran?
2007-10-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Misslyckas den med installationen så ska du testa säga till Vista att du manuellt ska ange sökvägen. Peka den då till C:\Windows (eller var du nu har ditt Vista). Av någon anledning brukar den då lyckas att hitta drivrutiner till de där okända enheterna.

Det fungerade! Tackar ödmjukast.
2007-10-22, 11:10
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggiz
Jag svarar nej på båda frågorna. Vista är helt enkelt ännu inte helt moget att efterträda XP. Det finns fullt med småsaker som är irriternade för mig i och med att jag inte har samma kontroll längre, och dels är hårdvarustödet inte helt hundra. Det är visserligen inte Microsofts problem, men folk skyller gärna på dem, eftersom det är deras OS. Ta bara exemplet att manuellt behöva peka till c:\Windows när systemet hittar 'ny' hårdvara. Drivarna finns. Enheten identifieras, men systemet hittar inte drivarna. Mitt moderkort är inte ens två år gammalt, så vi pratar inte någon obskyr hårdvara som ingen hört talas om, utan ett vanligt nForce-chipset.
2007-10-22, 13:29
Medlem
LOLOLOL
2007-10-22, 15:07
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lägg CD/DVD som primärt under Bios.
Sätt i XP skivan och startar om datorn.
Har du SATA disk så bör du även har drivrutiner tillhands vid inläsning av filerna.Följ ledsagningen och om ca 1 timme senare så har du XP i maskinen.
Jag har sata hårddisk, tror jag, och tänkte byta till XP. Vilka drivrutiner är det du menar?
Och hur ändrar man till CD/DVD som primärt i Bios?
Är inte så duktig på datorer...
tack på förhand
2007-10-22, 15:10
Medlem
St_Louiss avatar
Papperskorgen i Vista

Hej, har råkat ta bort papperskorgen på skrivbordet. Enbart genvägen. Men finns det någon annan genväg in i papperskorgen. Har provat att söka efter papperskorgen men får inte träffar.
Tack på förhand.
/St_Louis

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in