2008-02-16, 12:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frink
Jag installerade precis om vista, den här gången hann jag inte ens röra SP1 innan jag stötte på samma problem som förut.
Så fort man kommer in till skrivbordet så går skärmen i vila, precis som om datorn inte vore på.

Det hände direkt efter datorn automatiskt hade installerat en uppdatering.
In i felsäkert läge och kör en systemåterställning. Undvik den där uppdateringen och säg åt Windows Update att inte visa den fler gånger.
2008-02-16, 13:27
Medlem
Frinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
In i felsäkert läge och kör en systemåterställning. Undvik den där uppdateringen och säg åt Windows Update att inte visa den fler gånger.
Finns inga återställningspunkter.

Men men, jag får väl kolla upp vilken uppdatering det var och sen formatera igen, tyvärr gjorde jag ganska mycket mer innan det där hände men kan nästan bara varit den där uppdateringen.

Vore trevligt om någon kände igen problemet, jag får kopieringsskyddvibbar, eftersom det för länge sedan snackades om hur läskiga antipiratfunktioner vista skulle ha, stänga av skärmen osv.
2008-02-16, 14:09
Medlem
Wicked_s avatar
Någon som vet var man kan få tag på en fungerande produktnyckel till Vista Ultimate 64-bitars?
2008-02-16, 14:11
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wicked_
Någon som vet var man kan få tag på en fungerande produktnyckel till Vista Ultimate 64-bitars?

komplett.se
webhallen.com
Räcker det eller vill du ha fler?
2008-02-16, 14:27
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frink
Finns inga återställningspunkter.

Men men, jag får väl kolla upp vilken uppdatering det var och sen formatera igen, tyvärr gjorde jag ganska mycket mer innan det där hände men kan nästan bara varit den där uppdateringen.

Vore trevligt om någon kände igen problemet, jag får kopieringsskyddvibbar, eftersom det för länge sedan snackades om hur läskiga antipiratfunktioner vista skulle ha, stänga av skärmen osv.
Formatera? Visst, gör du det, men allt från Windows update går att få bort antingen genom en systemåterställningspunkt, eller genom att helt enkelt avinstallera dem via Lägg till/Ta bort program.
2008-02-16, 14:59
Medlem
Frinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Formatera? Visst, gör du det, men allt från Windows update går att få bort antingen genom en systemåterställningspunkt, eller genom att helt enkelt avinstallera dem via Lägg till/Ta bort program.
Ah, frågan är bara vilken av alla uppdateringar jag ska ta bort, om det nu inte går att se historik på vad som installerades när.

Det lustiga är att det bara buggar om grafikdrivrutinerna är installerade också.
Men det bör vara uppdateringen som är den utlösande faktorn.
2008-02-16, 18:20
Medlem
Jag har lyckats slarva bort Papperskorgen från skrivbordet, och kan bara få tillbaka den som en genväg. Men jag vill ha den "riktiga papperskorgen" där. Hur?
2008-02-16, 21:21
Medlem
Frinks avatar
Problemet löst.
Det var drivrutinerna som buggade, även om en uppdatering verkade utlösa det för mig.

När datorn startade så bytte den till att endast använda TV'n som skärm
2008-02-17, 00:09
Medlem
Win Vista - Inställning

Löst.
Senast redigerad av Riktning 2008-02-17 kl. 00:14.
2008-02-17, 13:26
Medlem
lycklig_mans avatar
Installerade några uppdateringar igår och startade sedan om datorn. Då stog det: "uppdateringarna konfigureras". Det gick bra ända tills "3 av 3" där det står 0%. Sedan startas windows om och samma information kommer upp "uppdateringarna konfigueraras: 3 av 3, 0%". Jag lät windows hålla på så i några timmar men sen tröttnade jag och försökte komma runt det på nått sätt. Men ingenting fungerar Fungerar inte med "starta windows med senast fungerade inställningar" heller

Har en asus laptop om det är av betydelse, hoppas ni förstod mitt problem, fråga annars om detaljer. Snälla FB hjälp mig
2008-02-18, 11:39
Medlem
Bungies avatar
Vart hittar jag ett defragmenteringsprogram i vista? Om det inte finns, kan någon tipsa om något bra och gratis som går att ladda ner?
2008-02-18, 11:47
Medlem
Devil_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Vart hittar jag ett defragmenteringsprogram i vista? Om det inte finns, kan någon tipsa om något bra och gratis som går att ladda ner?

Egenskaper -> verktyg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in