2007-07-08, 23:42
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klassa
Någon som vet hur man får datorn att inte stänga av sig efter en viss tids inaktivitet?
Du menar väl att hamna i viloläge? Går att ändra i kontrollpanelen-energiallternativ.
2007-07-08, 23:54
Medlem
klassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Du menar väl att hamna i viloläge? Går att ändra i kontrollpanelen-energiallternativ.
Ja, det var det jag menade. Tack så mycket.
2007-07-09, 01:21
Medlem
Karleleis avatar
Jag har kopplat in mina vanliga datorhögtalare till den analoga kontakten på datorn, och kopplat in en optisk kabel till receivern. Men när jag vill ha ljud i receivern måste jag gå in på uppspelningsenheter o välja Digital output som standard o sen starta om tex winamp. För att få ljud. Vill ja sen ha tillbaks ljudet till datorhögtalarna måste ja göra samma procedur igen, men tvärtom då. Finns det inget lättare sätt? Så jag kan ha ljud i båda samtidigt o bara stänga av den ena eller den andra?
2007-07-09, 01:28
Medlem
krijgenics avatar
Jag har letat och letat, men inte hittat. Vet någon hur man kan avinstallera Movie Maker, Sidebar och allt sånt jobbigt tjaffs?
2007-07-09, 12:55
Medlem
Cooks avatar
Jag installerade ultimate häromdagen och jag verkligen älskade vad jag såg.
Men nu sitter jag här med Xp igen.

Det strulade nämligen med mitt tv-kort och vanligt filmtittande.
Körde med nyaste vista-drivrutinerna till tv-kortet ,och att leta upp alla kanaler gick bra det också.Men när jag skulle titta på tv så kraschade datorn direkt ,samma sak händer med VLC och PowerDVD om jag ska se på film...Krasch!

Hörde att det kan vara Aero Glass som är boven i dramat så jag stängde av den funktionen ,men inte fan hjälpte det ,kraschen kom som ett brev på posten.

Någon som vet varför det blir så? Kan det hjälpa om jag testar ett annat vista ,Basic eller Premium till exempel?

Här är min dator om det kan hjälpa på nåt sätt...
Asus P5B-V
Core 2 Duo E6600
2032 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
NVIDIA GeForce 8800 GTS
WinTV-HVR-1300

Tacksam för hjälp.
2007-07-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cook
Jag installerade ultimate häromdagen och jag verkligen älskade vad jag såg.
Men nu sitter jag här med Xp igen.

Det strulade nämligen med mitt tv-kort och vanligt filmtittande.
Körde med nyaste vista-drivrutinerna till tv-kortet ,och att leta upp alla kanaler gick bra det också.Men när jag skulle titta på tv så kraschade datorn direkt ,samma sak händer med VLC och PowerDVD om jag ska se på film...Krasch!

Hörde att det kan vara Aero Glass som är boven i dramat så jag stängde av den funktionen ,men inte fan hjälpte det ,kraschen kom som ett brev på posten.

Någon som vet varför det blir så? Kan det hjälpa om jag testar ett annat vista ,Basic eller Premium till exempel?

Här är min dator om det kan hjälpa på nåt sätt...
Asus P5B-V
Core 2 Duo E6600
2032 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
NVIDIA GeForce 8800 GTS
WinTV-HVR-1300

Tacksam för hjälp.

Har samma uppsättning som dig ungefär och exakt samma grafikkort. Får problem med omstarter vid filmuppspelning jag med men inte så ofta. Ska va drivrutinerna till grafikkortet som krånglar som jag förstått det. Har dock de nyaste så sitter och väntar på en uppdatering.
2007-07-10, 18:15
Medlem
Cooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limone
Har samma uppsättning som dig ungefär och exakt samma grafikkort. Får problem med omstarter vid filmuppspelning jag med men inte så ofta. Ska va drivrutinerna till grafikkortet som krånglar som jag förstått det. Har dock de nyaste så sitter och väntar på en uppdatering.
Jag hinner som mest se 5 sekunder innan datorn kraschar ,varje gång jag provar.
Jag börjar tröttna på drivrutinerna till grafikkortet nu ,jag har samma problem med call of duty 2 också ,kraschar direkt.

Det är väl bara att vänta på drivrutiner då ,synd bara att det tar sån jävla tid mellan släppen av nya drivrutiner.
2007-07-11, 13:47
Medlem
krijgenics avatar
Någon annan som har problem med att installera de senaste uppdateringarna? Får "failed" hela tiden här.
2007-07-11, 14:04
Medlem
zipzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Någon annan som har problem med att installera de senaste uppdateringarna? Får "failed" hela tiden här.

Har fungerat för mig. Senaste uppdateringen laddade jag ner idag.
2007-07-12, 10:17
Medlem
Bungies avatar
Hej!

Tänkt köpa mig en laptop nu, och funderar starkt på denna:
http://se.pricerunner.com/pi/27-9183...uktinformation

Vad är det för skillnad på Vista home och Vista business?
Då business ingår i denna dator kanske det vore bättre av mig och höra om det går att byta ut operativsystemet?
2007-07-12, 10:38
Medlem
Zajins avatar
Media Center ingår i Home men inte Business, och sen är det med lite verktyg för backup och sånt i Business men inte i Home.
Kolla här för mer info: http://www.helpwithwindows.com/Windo...h-version.html

Kör business hemma och det fungerar utmärkt, har inte direkt saknat Media Center :P
2007-07-12, 10:53
Medlem
Vista Ultimate x64

Är det möjligt att utdela full tillit till de program som körs i administrativt läge? Jag vill då undgå att bekräfta uppstart av de program jag sedan tidigare äger full tillit för och till!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in