2013-11-26, 22:53
Medlem
White Christmass avatar
Något nytt om världens sämsta domare?

Har Kwast en kvast i ögat på Lambertz eller varför försvarar han sopan Kwast mfl in i döden?
Citera
2013-11-26, 23:34
Medlem
Undrar hur mycket Lambertz trovärdighet är värd nu när han kallat Sveriges största rättsskandal för en "gigantisk blåsning". Framstår som en ytterst tragisk figur.
Citera
2013-11-26, 23:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Framstår som en riktig pajas. Hur länge får han va kvar som domare i högsta domstolen...?

Skrämmande att en så pass genomkorrumperad idiot kan ha ett sånt viktigt jobb. Men grov korruption kanske är vardag i maktens och rättvisans korridorer..?

Angående Quick-härvan: vilken sanslös freakshow!
Citera
2013-11-27, 00:04
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Jag citerade två av dom 128 inläggen (nu 131), ett av Lambertz och ett som var en kommentar till GL. Sen länkade jag till Aftonbladet som har skrivit en kort sammanfattning.

Kan inte sammanfatta allt men Lambertz har skrivit (23 okt kl. 21:48)om Josefssons nya bok:

Citat:
Ursprungligen postat av Lambertz
"En nästan konstnärlig upplevelse för oss som förstår hur det var."

Den kommentaren blev starten på debatten

Det riktigt roliga är att Lambertz senare i tråden skrev: "Men jag ska läsa din bok Dan."
Han ljög alltså redan i första inlägget när han påstod han att läsningen av Josefssons bok var en "konstnärlig upplevelse".

Lambertz får Bagdad-Bob att verka trovärdig.
Citera
2013-11-27, 00:17
Medlem
Kanske Lambertz borde överta Bergwalls rum på Säter som snart står tomt...

Hans svammel kring likhunden var det roligaste som har visats på TV på länge, inte konstigt att GW hade svårt att hålla sig för skratt. Nu förväntar jag mig ett prejudikat från HD på att skällande narkotikahund ensamt är bevis nog för fällande dom för narkotikasmuggling, någon narkotika behöver man inte ha funnit.
Citera
2013-11-27, 00:33
Medlem
Hur i helvete får denna tok vara justitieråd? Hoppas verkligen att han inte får sitta kvar. Någon som vet om hans jobb är i fara?
Citera
2013-11-27, 00:33
Medlem
Manajungs avatar
Vilken sekt tillhör Lambertz tro.....?
Citera
2013-11-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Det riktigt roliga är att Lambertz senare i tråden skrev: "Men jag ska läsa din bok Dan."
Han ljög alltså redan i första inlägget när han påstod han att läsningen av Josefssons bok var en "konstnärlig upplevelse".

Lambertz får Bagdad-Bob att verka trovärdig.

Ja, jag noterade det också.

Någon skrev i tråden för Veckans brott:
På Heta ämnen: "Skvaller om Göran Lambertz" och "Likhundar"

Vad var det GL sa om Quick-affären, som ju inte alls var Sveriges största rättsskandal.
"Sveriges största medieblåsning?" Eller vad sa han?
Citera
2013-11-27, 00:45
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manajung
Vilken sekt tillhör Lambertz tro.....?
Kanske frimurare.

En smutsig person är han hur som helst.
Citera
2013-11-27, 02:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Har väl aldrig varit något större fan av Lambertz men efter dagens program börjar det ju bli tämligen uppenbart hur illa ställt det är med honom.

Dels sitter han och vimsar om att det inte står något om förträngda minnen i domarna, när man bland annat kan läsa följande i domen gällande mordet på Johannesson:

Citat:
Sven-Åke Christianson har testat Thomas Quicks minnesfunktioner, vilka befunnits vara normala. Denne har berättat att planerade och traumatiska händelser bevaras väl i minnet, men att det kan finnas skyddsmekanismer som omedvetet verkar for att fortränga minnesbilderna.

... och dels hävdar han att det faktiskt fanns teknisk bevisning, varpå han hänvisar till fallet Asplund, med följande text i domen:

Citat:
Inledningsvis konstaterar tingsrätten att det inte finns någon teknisk bevisning som binder Quick till Sundsvall vid tiden för brottet och det finns heller ingen utredning som fastställer vad som hänt med Johan Asplund.

Min gissning är att Lambertz aldrig skulle erkänna att han har fel på grund av att han ser det som en personlig prestigeförlust. Tragiskt bara att mannen sitter där han sitter.
Citera
2013-11-27, 07:47
Medlem
scorzenyno1s avatar
Hela det skådespel Lambertz spelar upp slår tillbaka på det Svenska rättssystemet, han måste rimligen snarast skickas till en reträttpost där han får fika, vända papper och vänta på pensioneringen. Kwast och Penttinen har lagt locket på vilket gör att de slipper schavottera i detta hemska skådespel.
Citera
2013-11-27, 07:48
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Hur i helvete får denna tok vara justitieråd? Hoppas verkligen att han inte får sitta kvar. Någon som vet om hans jobb är i fara?
Han kan väl inte sparkas vad jag förstått men det lär väl ändras. Men vad skiter väl han i det, det lär ju inte bli 300 a-kassedagar för den mannen ändå.

Jag tycker han är lite cool jag, fortsätta ljuga i tv fast han ät överbevisad kräver stake
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in