2006-11-30, 22:04
Medlem
Löwenhertzs avatar
Hej alla!

Vad är egentligen dealen med JK Göran Lambertz slafsiga stil? Slipsen på sniskan, orakad, ostyrig lugg, dålig hållning... Bild

Jag tror att han tänker:
"Ahh...jag är en grånad David Bowie, skönt avslappnad sexig stil".

Jag tänker:
"Förtidspensionerad kommunaltjänsteman med alkoholproblem"

Har ni nån bra förklaring? Nån som vet vad Göran är för en man egentligen? Förflutet inom glamrockscenen? Balt?
Citera
2006-11-30, 22:51
Medlem
quarks avatar
http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_11674609.asp

Glamrock?? Mitt intryck är att han är frikyrklig.
http://www.stanleymedia.se/nyheter/061030_jk.shtml

Då han utnämndes: "Senast lästa bok: 'Evangelium enligt Jesus Kristus' av José Saramago."
Citera
2006-11-30, 23:03
Medlem
Mr. Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_11674609.asp

Glamrock?? Mitt intryck är att han är frikyrklig.
http://www.stanleymedia.se/nyheter/061030_jk.shtml

Då han utnämndes: "Senast lästa bok: 'Evangelium enligt Jesus Kristus' av José Saramago."

José Saramago är ju tvättäkta kommunist, tillika ateist, så att den gode Lambertz läst den tyder snarare på en smutsig byk i form av tidigare medlemskap i valfri obskyr 68-vänsterorganisation et c.
Citera
2006-11-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Löwenhertz
Hej alla!
Hej

Citat:
Vad är egentligen dealen med JK Göran Lambertz slafsiga stil? Slipsen på sniskan, orakad, ostyrig lugg, dålig hållning... Bild

Jag tror att han tänker:
"Ahh...jag är en grånad David Bowie, skönt avslappnad sexig stil".
Han har väl nått den nivån på statusstegen att han inte behöver slips å väst.

Citat:
Jag tänker:
"Förtidspensionerad kommunaltjänsteman med alkoholproblem"
Du tänker fel!
Citera
2006-11-30, 23:35
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.

Han har väl nått den nivån på statusstegen att han inte behöver slips å väst.

Jag misstänker att JK har varit nere med slafsstilen sen dag 1. Det finns ingen annan offentlig tjänsteman eller politiker på den nivån som har en så lodig stil, rimligtvis borde nån ha tagit upp det med honom. Nån måste ju göra honom medveten om att han ser ut som en alkis som klätt upp sig för ett besök i tingsrätten efter att ha samlat på sig ett dussintal rattfyllor och ett par misshandel av frugan.
Citera
2006-11-30, 23:43
Medlem
quarks avatar
Citat:
Jag misstänker att JK har varit nere med slafsstilen sen dag 1. Det finns ingen annan offentlig tjänsteman eller politiker på den nivån som har en så lodig stil,
Politiker ser inte ut så, men Lambertz har en mer bohemisk-akademisk stil.

Det är väl bra att han urskiljer sig lite från makthavarna?
Citera
2006-12-01, 01:47
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Jag misstänker att JK har varit nere med slafsstilen sen dag 1. Det finns ingen annan offentlig tjänsteman eller politiker på den nivån som har en så lodig stil, rimligtvis borde nån ha tagit upp det med honom. Nån måste ju göra honom medveten om att han ser ut som en alkis som klätt upp sig för ett besök i tingsrätten efter att ha samlat på sig ett dussintal rattfyllor och ett par misshandel av frugan.

Det var faktiskt det roligaste inlägget jag läst på länge!!

Till saken: han ser faktiskt anskrämlig ut, lite som en anorektisk version av Leif GW Persson. Det är inte så att man känner någon direkt juridisk pondus av hans uppenbarelse...
Citera
2006-12-01, 09:46
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det var faktiskt det roligaste inlägget jag läst på länge!!

Till saken: han ser faktiskt anskrämlig ut, lite som en anorektisk version av Leif GW Persson. Det är inte så att man känner någon direkt juridisk pondus av hans uppenbarelse...

Tack!

Här tror jag att du har en poäng. GW är ju mer känd än JK, även om hans tjänst formellt sätt är lägre på rangskalan. Men, kändisskapet/folkligheten i kombination med en större kropsshydda gör att GW kommer undan med slafsstilen. En gång i tiden hade han ju t.o.m. håret uppsatt i en flottig hästsvans (och var ÄNNU fetare).

Jag lutar åt möjligheten att JK är gammal hobby-rockpoet ända sen sina vilda studentår, och nu känner han att han sitter så säkert i etablissemanget att han kan exponera sin avslappnade stil fullt ut.
Citera
2006-12-01, 11:33
Medlem
MeatAbstracts avatar
Är man en sleten kommunist som anser att kvotering är bra - då är man inte mer än en ovårdad fläck i vårt protokoll.
Citera
2006-12-01, 12:14
Medlem
Racooons avatar
Tackar trådskaparen för val av ämne. Jag har länge funderat över JK:s image! men det är kanske en skön känsla, att ta sig till toppen, och ta sig friheten att klä sig som man vill?

OT, men jag har en jävla hang-up på advokater och deras frisyrer också! Det kryllar av kotlettfrisyrer och allmänt ovårdade drufsar!
Citera
2006-12-01, 12:22
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Politiker ser inte ut så, men Lambertz har en mer bohemisk-akademisk stil.

Precis. Den där avslappnade universitetslärarstilen påminner om en klar akademisk bakgrund. Är det någon som vet/kan ta reda på vad han har för bakgrund och karriärväg?

Generellt sett så har akademiker (i alla fall dom i ledande position) alltid haft utrymme att klä sig uttrycksfullare/okonventionellare/slarvigare än andra, då deras gulliga slarvighet tyder på att dom hellre ägnar mer tid åt att uppfinna relativitetteorin än bry sig om enkla värdsliga problem. Einstein är väl urtypen för fenomenet? Gullig slarvighet kombinerat med en lätt touch av obstinat provokationslusta. Men visst, han ser lite alkad ut, så om han vill tvätta bort den stämpeln borde han fixa till sig.
Citera
2006-12-01, 12:26
Medlem
BillHickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Precis. Den där avslappnade universitetslärarstilen påminner om en klar akademisk bakgrund. Är det någon som vet/kan ta reda på vad han har för bakgrund och karriärväg?

Generellt sett så har akademiker (i alla fall dom i ledande position) alltid haft utrymme att klä sig uttrycksfullare/okonventionellare/slarvigare än andra, då deras gulliga slarvighet tyder på att dom hellre ägnar mer tid åt att uppfinna relativitetteorin än bry sig om enkla värdsliga problem. Einstein är väl urtypen för fenomenet? Gullig slarvighet kombinerat med en lätt touch av obstinat provokationslusta. Men visst, han ser lite alkad ut, så om han vill tvätta bort den stämpeln borde han fixa till sig.

Han har gått domarbanan, vilket förklarar en del. Bland domare och åklagare är det i princip krav på att se förjävlig ut. Detta kan i sin tur bero på resonemanget ovan: "jag har väl viktigare saker att bry mig om..." Sedan omfattas domare även av världens starkaste anställningsskydd vilket gör att ingen jävel kan beordra dem att byta stil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in