2012-10-07, 03:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag tycker han ser lite flummig ut. Någon som vet om det har slunkit med någon pipa brass då och då?

Sorry. Nu såg jag att han åtminstone hade testat något olagligt.
Hans håg står inte till det olagliga, hans gärning må understundom tangera och skrida in i det.

Lambertz är helt enkelt en hipster, just det, en hipster!

Självklart kör han single speed till Uppsala station! Fixie kör hans, i anden, barn; hans egna, biologiska, har annat att syssla med, viktigare göromål.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2012-10-07 kl. 03:28. Anledning: kommatecken
Citera
2012-10-07, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hans håg står inte till det olagliga, hans gärning må understundom tangera och skrida in i det.

Lambertz är helt enkelt en hipster, just det, en hipster!

Självklart kör han single speed till Uppsala station! Fixie kör hans, i anden, barn; hans egna, biologiska, har annat att syssla med, viktigare göromål.

Nu är jag i och för sej inte bekant med ditt språk. Vill du förklara?
Citera
2012-10-07, 07:55
Medlem
Herostratoss avatar
Lambertz gör nytt utspel, den här gången om att Billy Butt kan vara oskyldig:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/la...ad_7559392.svd

Känns som han sluggar vilt nu, först ett utspel om polisspåret, sen ett utspel om Butt. Verkar som han vill dra med sig så många som möjligt.
Citera
2012-10-07, 09:55
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Lambertz gör nytt utspel, den här gången om att Billy Butt kan vara oskyldig:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/la...ad_7559392.svd

Känns som han sluggar vilt nu, först ett utspel om polisspåret, sen ett utspel om Butt. Verkar som han vill dra med sig så många som möjligt.

Om du läste vad vi skrev om i går kan det tyda på hjärntumör eller någon annan allvarlig sjukdom. Bizarra personlighetsförändringar och hämningslöst beteende kan höra till sjukdomsbilden.
Citera
2012-10-07, 11:52
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Om du läste vad vi skrev om i går kan det tyda på hjärntumör eller någon annan allvarlig sjukdom. Bizarra personlighetsförändringar och hämningslöst beteende kan höra till sjukdomsbilden.

Han kanske inte trivs på HD och försöker göra sig själv omöjlig? Känns ju som han är på den vägen.
Citera
2012-10-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Han kanske inte trivs på HD och försöker göra sig själv omöjlig? Känns ju som han är på den vägen.

Citat:
Göran Lambertz uttalande i Ekots lördagsintervju om att Billy Butt försökt få honom på sin sida håller dock inte Billy Butt med om.
– Det är en osanning. Han har alltid varit på min sida, ända sedan jag blev dömd. Han är fullkomligt jävig i mitt fall för vi har haft mycket detaljerade konversationer.
– Jag förstår inte hur en domare i Sverige kan tillbringa så mycket tid vid datorn och använda så mycket tid åt att svara på mejl. Han svarar alltid på tio minuter och svarar dessutom provokativt, säger Billy Butt.

Man kan verkligen undra hur han har tid att svara så snabbt. Vad gör man på HD och vad gör Lambertz på HD?
Citera
2013-10-25, 10:50
Medlem
Nu när Sture Bergwall är friad för samtliga åtta mord fortsätter Lambertz att hävda att alla domarna var korrekta:
Citat:
"Min position: ingen rättsskandal. Rätt åtalat o rätt dömt. För mig är det helt klart."

Detta skrev Lambertz i en diskussion på journalisten Dan Josefssons Facebooksida i förrgår.

Reaktionerna låter inte vänta på sig, en pensionerad journalist skrev t ex:
Citat:
"En gång i tiden kände jag stor respekt för Göran Lambertz"

Aftonbladet.
Citera
2013-10-25, 11:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SplitVison
Man kan verkligen undra hur han har tid att svara så snabbt. Vad gör man på HD och vad gör Lambertz på HD?

Billy Butt måste väl var den enda i Sverige som har domstolsbeslut på att han är ful. Men ska verkligen sitta och mejlchatta med parter i ärenden han ska sitta och bedöma. Och dessutom så öppet ta ställning i sakfrågan. Han ramlar ju in i jäv med en gång.
Citera
2013-10-25, 11:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Nu när Sture Bergwall är friad för samtliga åtta mord fortsätter Lambertz att hävda att alla domarna var korrekta:

Detta skrev Lambertz i en diskussion på journalisten Dan Josefssons Facebooksida i förrgår.

Reaktionerna låter inte vänta på sig, en pensionerad journalist skrev t ex:

Aftonbladet.

Jag som är faceless undrar vad som skrevs.
Citera
2013-10-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag som är faceless undrar vad som skrevs.

Jag citerade två av dom 128 inläggen (nu 131), ett av Lambertz och ett som var en kommentar till GL. Sen länkade jag till Aftonbladet som har skrivit en kort sammanfattning.

Kan inte sammanfatta allt men Lambertz har skrivit (23 okt kl. 21:48)om Josefssons nya bok:
Citat:
"En nästan konstnärlig upplevelse för oss som förstår hur det var."

Den kommentaren blev starten på debatten

En annan person frågade GL:
Citat:
"Vad förstod du?"

som svarade:
Citat:
"Jag förstod att polisutredningen var bra, att åtalen var mkt väl underbyggda och att domarna var riktiga. Lätt att se om man tränger in i materialet."

Flera personer ifrågasätter det GL skriver, t ex en J*akim:
Citat:
"Göran Lambertz, har Van der Kvast något på dig som gör dig oförmögen att tänka och tala fritt i detta ämne? Fanns det något som inte får komma ut i dom över 500 mail mellan dig och Trond Sefastsson som fanns i hans dator? Datorn som beslagtogs av Van der Kvast i justitiemordet på Sefastsson? Datorn fick han aldrig igen. Var finns den nu?" ...

GL svarar:
Citat:
"J*akim, svaret är nej, det finns ingen hållhake e.d. Jag låter mig öht inte påverkas utan försöker att finna sanningen. Hoppas ni andra gör detsamma." ...

Och som jag skrev i förra inlägget, en pensionerad journalist skrev:
Citat:
"En gång i tiden kände jag stor respekt för Göran Lambertz"

Facebooktråden lever än. Bild av inledningen.
Citera
2013-10-25, 12:49
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Jag citerade två av dom 128 inläggen (nu 131), ett av Lambertz och ett som var en kommentar till GL. Sen länkade jag till Aftonbladet som har skrivit en kort sammanfattning.
...

Tack! Det är märkligt att GL fortsätter trots att han så många gånger visats inte behrska materialet.
Citera
2013-11-23, 12:18
Medlem
Han och Sture Berwall kan prata falska minnen Då Sture flyttat in till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in