2010-06-21, 14:49
  #1117
Medlem
Pasta ala alle

ingridienser:

bandspagetti
bacon
svamp
grädde
tomat
ruccola
vitlöl

stek baconen med den färska svampen som du skurit i kvartsbitar. slå sedan på med grädde ca: 3-4dl hacka sedan ner tomaten och häll i det låt det koka i 15 minuter. tillsätt rikligt med svartpeppar och vitlök

blanda sedan ner det med pastan och varva ner roccula ät och njut!
Citera
2010-06-21, 14:55
  #1118
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Jo hon är ju trots allt uppvuxen på älgkött mer eller mindre så jag får väl utgå från att det stämmer. Hur värmer man det enklast utan att det inte blir sönderkokt?
I samma buljong som köttet har kokats i.

~Paul~
Citera
2010-06-21, 15:27
  #1119
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
I samma buljong som köttet har kokats i.

~Paul~

då tar jag hela paketet i en kastrull så får vi se...
Vilt har jag aldrig tillagat så därav min okunskap om det.
Tack för svaret dePaul
Citera
2010-06-21, 15:57
  #1120
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
då tar jag hela paketet i en kastrull så får vi se...
Vilt har jag aldrig tillagat så därav min okunskap om det.
Tack för svaret dePaul
Ingen orsak. Återkom gärna med ett utlåtande!

~Paul~
Citera
2010-06-22, 12:22
  #1121
Medlem
Spaghetti carbonara. Sjukt enkelt, oerhört gott. Men vad annars kan man vänta sig när man blandar ost, bacon, grädde, ägg och svartpeppar. Can´t fail there.
Citera
2010-06-22, 14:50
  #1122
Medlem
BLT macka!!
Citera
2010-06-24, 11:49
  #1123
Medlem
Då var det födelsedag igen. Vad ska man äta för lunch dagen i ära?
Citera
2010-06-24, 18:15
  #1124
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Då var det födelsedag igen. Vad ska man äta för lunch dagen i ära?

Det är torsdag. Ärtsoppa och varm punsch.
Citera
2010-06-24, 19:16
  #1125
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Det är torsdag. Ärtsoppa och varm punsch.

Kan även kompletteras med crèpes Suzette födelsedagen till ära.
Citera
2010-06-25, 15:27
  #1126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likse
Spaghetti carbonara. Sjukt enkelt, oerhört gott. Men vad annars kan man vänta sig när man blandar ost, bacon, grädde, ägg och svartpeppar. Can´t fail there.


Du kan inte förvänta dig en carbonara i allafall, för att i en carbonara finns det inget grädde..... vad du tillagar är alltså ingen carbonara....och ska man vara ännu petigare så ska man ha pancetta och inte "vanlig" bacon.... nåja.... alla som ätit en äkta carbonara i italien tillagad av en italienare vet vad jag snackar om..... å kom inte å säg : "men gianluca på min lokala italienska krog i eslöv gör sin carbonara med grädde å han säger att det ska vara så" för vad ni inte vet är att gianluca förmodlingen heter hamid eller hassan och är från Iran eller Libanon och kör italienarstuket då ni svenssons inte kan se skillnaden.... hahahahah
__________________
Senast redigerad av Himara 2010-06-25 kl. 15:31.
Citera
2010-06-25, 15:36
  #1127
Medlem
en kopp kaffes avatar
Laxfilé, lite edamamebönor och spenat. Lite surdegsbröd med smör. Vatten/te till. Och sen lite nakengympa efteråt.
Citera
2010-06-25, 23:59
  #1128
Medlem
Gullegubbens avatar
Hachis Parmentier (ungefär som Shepheard's pie) är en enkel och god rätt som få svenskar har ätit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in