Citat:
Ursprungligen postat av Likse
Spaghetti carbonara. Sjukt enkelt, oerhört gott. Men vad annars kan man vänta sig när man blandar ost, bacon, grädde, ägg och svartpeppar. Can´t fail there.
Du kan inte förvänta dig en carbonara i allafall, för att i en carbonara finns det inget grädde..... vad du tillagar är alltså ingen carbonara....och ska man vara ännu petigare så ska man ha pancetta och inte "vanlig" bacon.... nåja.... alla som ätit en äkta carbonara i italien tillagad av en italienare vet vad jag snackar om..... å kom inte å säg : "men gianluca på min lokala italienska krog i eslöv gör sin carbonara med grädde å han säger att det ska vara så" för vad ni inte vet är att gianluca förmodlingen heter hamid eller hassan och är från Iran eller Libanon och kör italienarstuket då ni svenssons inte kan se skillnaden.... hahahahah