Citat:
Ursprungligen postat av
Iamthebatman
Ska ta hand om älgfärsen som står i kylen imorgon.
Jag är fruktansvärt trött på pannbiffar, och jag har heller ingen lust att äta köttfärssås då det med fördel äts till pasta vilket jag försöker undvika pga dess kolhydratsinnehåll.
Så.... Har vi några roliga och revolutionerande recept på vad man kan göra med en massa köttfärs?
Och, som sagt, helst utan för mycket kolhydrater.
Köttfärslimpa med gräddsås är gott. Jag brukar ha kokt potatis och morötter till men det kan ju med fördel bytas ut mot broccoli, blomkål eller rotfrukter om du äter det
Annars TACOS går såklart alltid hem. Köttfärssoppa kan du också göra. Har själv ett gott recept jag kan PMa om du är intresserad, går ju dessutom bra att frysa in i små portionsbyttor.
Jag är inte jätteförtjust i älgkött så väl kryddad färs tycker jag är att föredra där man inte känner smaken så mycket.