2015-03-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Nått någorlunda snabbt och enkelt storkok som passar till ris?

någon curry
variant?

eller möjligen
grytbitar..

/HA
Citera
2015-03-31, 00:17
Medlem
Iamthebatmans avatar
Ska ta hand om älgfärsen som står i kylen imorgon.
Jag är fruktansvärt trött på pannbiffar, och jag har heller ingen lust att äta köttfärssås då det med fördel äts till pasta vilket jag försöker undvika pga dess kolhydratsinnehåll.

Så.... Har vi några roliga och revolutionerande recept på vad man kan göra med en massa köttfärs?
Och, som sagt, helst utan för mycket kolhydrater.
Citera
2015-04-05, 18:22
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Ska ta hand om älgfärsen som står i kylen imorgon.
Jag är fruktansvärt trött på pannbiffar, och jag har heller ingen lust att äta köttfärssås då det med fördel äts till pasta vilket jag försöker undvika pga dess kolhydratsinnehåll.

Så.... Har vi några roliga och revolutionerande recept på vad man kan göra med en massa köttfärs?
Och, som sagt, helst utan för mycket kolhydrater.

Köttfärslimpa med gräddsås är gott. Jag brukar ha kokt potatis och morötter till men det kan ju med fördel bytas ut mot broccoli, blomkål eller rotfrukter om du äter det

Annars TACOS går såklart alltid hem. Köttfärssoppa kan du också göra. Har själv ett gott recept jag kan PMa om du är intresserad, går ju dessutom bra att frysa in i små portionsbyttor.

Jag är inte jätteförtjust i älgkött så väl kryddad färs tycker jag är att föredra där man inte känner smaken så mycket.
Citera
2015-04-09, 13:12
Medlem
Iloveludas avatar
Har en påskskinka som blivit över. Är ensam och måste äta samma mat i flera dar om jag bara griljerar den tills det är slut.
Några förslag på vad jag mer kan göra med den för att få lite variation? Den är färdigkokt men inte griljerad.
Citera
2015-04-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Har en påskskinka som blivit över. Är ensam och måste äta samma mat i flera dar om jag bara griljerar den tills det är slut.
Några förslag på vad jag mer kan göra med den för att få lite variation? Den är färdigkokt men inte griljerad.

Olika pajer.
Pasta med ost och skinksås.
Bräckt skinka.
Pizza.
Citera
2015-04-09, 22:01
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Olika pajer.
Pasta med ost och skinksås.
Bräckt skinka.
Pizza.
Pajer var en bra ide. Skinksås också fast jag tar grönsaker istället för pasta eftersom jag kör lchf. Glömde att skriva det i min fråga.
Citera
2015-04-12, 19:46
Medlem
EnDronts avatar
Jag tänkte laga risotto + någon enklare sallad att ha till, har ni några förslag på vad man kan ha till det?
Citera
2015-04-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Jag tänkte laga risotto + någon enklare sallad att ha till, har ni några förslag på vad man kan ha till det?

Saltimbocca!
Citera
2015-04-13, 13:28
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Saltimbocca!
Tack för tipset!
Citera
2015-04-25, 12:37
Medlem
mega_techs avatar
Har precit upptäckt denna tråd. Helt fantastiskt då jag är väldigt usel på att bestämma mig för saker.

En rätt som är nyttig och inom rimligt pris för en vanlig arbetare. Ska gärna inte iheller ta alltförlångtid ( upp till en timme, 1 tim och 30 min går bra med)

Tänker mig kyckling, köttfärs eller kanske någon sorts pastalåda som innehåller grönsaker med.
Citera
2015-04-25, 14:38
Medlem
messiasibids avatar
Söker en smarrig och "luxuös" genomarbetad frukost att bjuda en tjej på.
Tänkte våfflor, jordgubbar, champagne. Men förslag mottages
Citera
2015-04-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Söker en smarrig och "luxuös" genomarbetad frukost att bjuda en tjej på.
Tänkte våfflor, jordgubbar, champagne. Men förslag mottages

Exotiska frukter, kaffe, croissanter.

Eller kanske bara te och nybakade scones.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in