2014-11-19, 18:17
Medlem
Höjas avatar
Oftast någon röra. Kött + grädde/Crème fraîche + krydda (ofta dijonsenap) och äter det till pasta.

Eller en enkel köttfärssås, men då får jag handla.
Citera
2014-11-19, 18:18
Medlem
BagareBengts avatar
Fiskpinnar. Bara in i ugn, sen klart. På med någon dressing/ketchup/senap/sweet chili sås.
Citera
2014-11-19, 18:18
Bannlyst
Falukorv & makaroner

1. Sätter stekpanna och kastrull på varsin platta, på med värme.
2. Kokar vatten i vattenkokaren.
3. Steker falukorvsskivorna gyllenbruna och kokar snabbmakaronerna.

Servera med Heinz Ketchup och eventuellt lite malen peppar. Ett stort glas iskall mjölk till.

Tar högst 10 minuter.
Citera
2014-11-19, 18:21
Medlem
franges avatar
Brukar göra hamburgare, har oftast egna på högrevsfärs redan tillagade hamburgare i frysen och brukar ha Max hamburgerbröd hemma, så blir att plocka fram det och låta det tina en stund, och sedan slänga burgarna i stekpannan och i värsta fall bröden i brödrosten. Försöker till varje pris undvika micron, så det har hänt någon gång att jag fått akut-tina de frysta burgarna genom att lägga dem i en fryspåse och låta dem bada i varmt vatten en stund.

Brukar ha i Sweet Baby Ray's chipotledressing, samabl olelek, worchestershiresås, salt, peppar samt torkad chili i burgaren.

Sallad, tomat, rödlök, hackad jalapeno, stora mängder Kvibille extra lagrad cheddar, bacon, den dressingen jag är sugen på, och så lite bostongurka på toppen.

Perfekt med någon liter iskall Pepsi Max till, i soffan.
Senast redigerad av frange 2014-11-19 kl. 18:23.
Citera
2014-11-19, 18:24
Medlem
Shadowcrafts avatar
Korv med bröd

Koka upp mycket vatten, släng i korvarna, lägg korvarna i brödet, spruta på lite ketchup samt senap, avsluta med rostad lök.
Citera
2014-11-19, 18:25
Medlem
Wishies avatar
Nån variant på shakshuta, huevos rancheros eller fritata brukar det bli.
Ägg, burktomater, lök, nån korv eller skinka, chilli och några ensamma potatisar/halvledsna grönsaker finns alltid i kylskåpet.
Ner med rubbet i en stekpanna på halvhög värme och grejerna sköter sig själva till det är dax att gå in i matkoma framför dumburken.
Citera
2014-11-19, 18:32
Medlem
dunderkurens avatar
Köttbullar och makaroner. Serveras med Heinz ketchup, ätes med sked ur en djup tallrik. Ett glas iskall mjölk till detta också
Citera
2014-11-19, 18:33
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Spagetti med köttfärssås.

Stek köttfärs, stek i 1-2 gula lökar mot slutet.
Riv i två potatisar.
Krydda med salt, vitpeppar, cayennepeppar, 4 msk tomatpuré.
Häll i ca en halvliter vatten.
Låt koka tills det har bra konsistens.
Ha i en skvätt grädde och skiva i lite ost som får smälta in och servera med spagetti.

Varför i hela världen har du potatis i köttfärssåses??!?
Citera
2014-11-19, 18:39
Medlem
3dl makaroner (gammeldags), ett trepack med makrill i tomatsås och krydda med vitpeppar.
Citera
2014-11-19, 18:46
Medlem
bizquitos avatar
En stor burk soldatens ärtsoppa brukar vara min standardmaträtt. Bara att värma och smakar himelskt!
Citera
2014-11-19, 18:51
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Varför i hela världen har du potatis i köttfärssåses??!?
Testa ska du se Riv på fina sidan så kommer du inte se potatisen när såsen är klar.
Citera
2014-11-19, 18:52
Medlem
sqtps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Testa ska du se Riv på fina sidan så kommer du inte se potatisen när såsen är klar.

Jag kör samma princip med morötter och selleri i min köttfärssås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in