2013-12-31, 15:50
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjekriget
Hej.
Jag fick precis ett paniksamtal från en vän som ber mig att styra upp en förrätt till nyårsmiddagen. Är helfattig och vill inte lägga ner pengar på mat men jag sa i alla fall att jag kunde hjälpa henne med något enkelt. Hade kopiösa mängder gravad lax i kylen tänkte använda den till att göra någon lyxig liten toast. En röra kanske? Snälla hjälp mig med tips.

Mvh

Ggjorde enbröra där jag hackade ner laxen. Några hårdkokta ägg purjolök lite fransk senap creme fraiche gräddfil. Peppar och salt. Det enda problemet nu är att det ser ut som kräk... fuck. Hur får jag det här att se ätbart ut

Ska jag mixa skiyen till någon slags kräm? Det kanske ser bättre ut
Senast redigerad av kastanjekriget 2013-12-31 kl. 15:54.
Citera
2014-01-04, 21:52
Medlem
teflonpannan69s avatar
Tips på god, billig och snabb pastasåsliknande grej som man kan ha till tja, pasta, men som även fungerar att bara äta som det är!

Ett paket krossade ICA tomater med chili. En vitlöksklyfta, två-tre morötter, 200g kräm fräsch 34%.

Finriv morötterna, skala och pressa vitlöken, sen kasta ner alla ingredienser i en kastrull. Värm upp tills det börjar småkoka. Servera!

Super! Räcker till 2-4 personer beroende på hur stor man är och ifall man äter det med pasta eller enskilt.
Citera
2014-01-14, 15:43
Bannlyst
Har bestämt mig för att äta nyttigare och jag tänker göra kycklingfilé i ugn. Men vad ska jag äta till? Funderade på broccoli men det blir lite väl tråkigt med bara broccoli till.
Citera
2014-01-14, 16:24
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Har bestämt mig för att äta nyttigare och jag tänker göra kycklingfilé i ugn. Men vad ska jag äta till? Funderade på broccoli men det blir lite väl tråkigt med bara broccoli till.

Släng ihop en enkel omelett som tillbehör. Nyttigt också!
Citera
2014-01-14, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av effse
Släng ihop en enkel omelett som tillbehör. Nyttigt också!

Tack men jag gillar inte omelett.

Kör en liten mix med broccoli, paprika, avokado och blomkål. Får se hur det blir.

Tar typ 100 år för kycklingfiléer att bli klara i ugnen, förresten.
Citera
2014-01-14, 17:23
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Tack men jag gillar inte omelett.

Kör en liten mix med broccoli, paprika, avokado och blomkål. Får se hur det blir.

Tar typ 100 år för kycklingfiléer att bli klara i ugnen, förresten.

Ang. kycklingfilé brukar jag bryna det i stekpannan först, och sedan slänga in det i ugnen. 225° i 15 min brukar bli bra för mig.
Citera
2014-01-23, 17:00
Medlem
MrsDiscos avatar
Hej!

Någon som har förslag på vad jag laga ikväll? Det jag har hemma är laxfile, kycklingfile, potatis, konserverade linser, pasta, grädde, många olika kryddor, lök, vitlök etc.

Jag tänkte eventuellt laga potatismos och lax men det har vi ätit så mycket på sistone. Några kreativa förslag skulle uppskattas. Och jag kan ju alltid svänga förbi affären på väg hem om jag behöver något mer.
Tack
Citera
2014-01-24, 01:03
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDisco
Hej!

Någon som har förslag på vad jag laga ikväll? Det jag har hemma är laxfile, kycklingfile, potatis, konserverade linser, pasta, grädde, många olika kryddor, lök, vitlök etc.

Jag tänkte eventuellt laga potatismos och lax men det har vi ätit så mycket på sistone. Några kreativa förslag skulle uppskattas. Och jag kan ju alltid svänga förbi affären på väg hem om jag behöver något mer.
Tack

Tog fasta på kycklingen och att du kan handla lite på hemvägen, jag skulle gillat detta om laxen börjar vara ledsam: http://www.ica.se/recept/fyllda-kycklingfileer-inlindade-i-bacon-4113/
Citera
2014-01-24, 08:41
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDisco
Hej!

Tack
Det här tycker jag är jäkligt gott, väldigt lättlagat också: http://www.alltommat.se/recept/Italiensk-lax-9276
Citera
2014-01-25, 14:48
Medlem
blue_no1s avatar
kan nån snälla hjälpa mig att förklara hur jag ska göra med min grillade kyckling.
jag har alltid ratat att göra kyckling eftersom jag inte vet hur man gör..
kan nån snälla ge matförslag äoxå, jag har potatis, makaroner, grillad (hel, stor i plast ) kyckling som tinas jjust nu, har även ostsås och nudelkrydda(curry) inget mjölk eller nåt sånt lyx...

snälla hjälp mig fort, jag är hungrig nu..

mvh
Citera
2014-01-25, 15:19
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
kan nån snälla hjälpa mig att förklara hur jag ska göra med min grillade kyckling.
jag har alltid ratat att göra kyckling eftersom jag inte vet hur man gör..
kan nån snälla ge matförslag äoxå, jag har potatis, makaroner, grillad (hel, stor i plast ) kyckling som tinas jjust nu, har även ostsås och nudelkrydda(curry) inget mjölk eller nåt sånt lyx...

snälla hjälp mig fort, jag är hungrig nu..

mvh
Plocka kycklingen på kött, fräs det mycket hastigt i panna och blanda med kokt pasta och ostsås. Färdigt.

~Paul~

PS Toppa med persilja om du har hemma
Citera
2014-01-25, 15:36
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Plocka kycklingen på kött, fräs det mycket hastigt i panna och blanda med kokt pasta och ostsås. Färdigt.

~Paul~

PS Toppa med persilja om du har hemma

Jaha, tack för det!

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här