Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Januari är ju av gammal hävd den stora laxmånaden, så varför inte servera inkokt lax med pressad potatis och dill och majonnäsgrädde? Det är ju superenkelt att laga till och allt utom potatisen lagar du dagen innan.
Jag kan tyvärr inte laga något innan då jag inte gör maten hemma. Men allt borde väll gå att göra samma dag också?
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Lite väl många ingredienser för mig just för tillfället. Men jag ska ha receptet i åtanke till någon annan gång
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt
Spelar pris någon större roll?
Själv brukar jag bjuda på lövbiff med klyftpotatis, kantarellsås, stekta champinjoner & lök. Brukar alltid bli en höjdare.
Ikväll blir det dock att bjuda på fläskfilé (färdiglagad i sky) som jag tänker snöra ner i lite färdigköpt vitlöksmarinad och sen snabbsteka den lite lätt.
Till blir det potatisgratäng (färdig, bara uppvärmning i ugn som krävs) tillsammans med kantarellsås, smör & vitlöksstekta champinjoner & lök.
Sjukt enkelt & väldigt lyxigt

Pris spelar roll, ju billigare ju bättre. Men klyftpotatis och lövbiff låter helt okej. Kantareller vet jag att det finns så det blir ingen utgift och champinjoner och lök är inte allt för dyrt heller. Provar detta! Tack så mycket

Har du något tips på hur man ska göra såsen?