Godafton
Ni som sett mina tidigare mattrådar vet ju att min matlagningskonst är väldigt begränsad, även om viljan finns. Eftersom livet aldrig får vara enkelt så har jag lyckats komplicera det mer än nödvändigt.
Har träffat en trevlig tjej som råkar jobba i resturangbranschen, dessutom är hennes fd kock sen en himskans massa år tillbaks. Nu till pudelns kärna, hur det gick till vet jag inte men hon bjöd mer eller mindre in sig själv på hemlagat och jag begrep iaf att hon förväntar sig minst tre rätters. Som grädde på moset lyckades hon öka prestationsångesten genom att påtala hur mycket av framtiden som hänger på denna middag

Detta utesluter väl Bullens pilsnerkorv och GB glass.
Normalbegåvad som jag är inser jag att jag absolut inte ska komplicera detta och ge mig på något som slutar i rök, elände och att jag får sova ensam.
Så nu vänder jag mig till FB eliten här med en vädjan om att detta ska sluta väl. Lättast tänkbara tillagning med maximal utdelning så att säga.
Planen är en fyra rätters, och mer eller mindre obegänsat med vin som räddningen (ett ämne jag kan noll om men som hon behärskar, så förslag välkomnas). För att ytterliggare öka nivån undviker hon kolhydrater som ris, pasta och potatis.
Detta har jag kommit fram till efter mycket klurande, kan också tillägga att jag är vanlig knegare så några 300krs viner och iransk kaviar tillåter inte spargrisen.
Förätt: Svampsoppa, har jag aldrig gjort kan man komma undan med en sån där tetrahistoria och ösa på med färska champinioner eller genomskådas det?
Mellanrätt (eller vad det heter): Här var tanken parmaskinka och honungsmelon. Nu äter hon tydligen inte skinka så förslag?
Huvudrätt: Här har jag en rätt jag lagat tidigare!

Torsk med en sås och kräftstjärtar + färsk pasta (lite får hon väl offra sig?!?)
Efterrätt: Marängsviss (kanske lite luffaraktigt?)
Kaffe + cognac får avsluta eller ska man dra fram en ostbricka efter det? Hon får ju inte hamna i matkoma
Är helt flexibel vad gäller detta och tackar på förhand för andra förslag, synpunkter och er hjälpande slev i denna gryta.