2012-10-25, 12:30
Medlem
Greeners avatar
Är vegetarian, student och kan inte laga mat. Just nu lever jag på thaiwok med ägg och nudlar, äggmackor, bakad potatis, omelett och basilikabiffar. Några tips på inte allt för kryddstark mat som är snabb och lättlagad? Jag gillar ägg så gärna maträtter baserad på det. Inga kaloribomber heller, vill tänka på figuren

Hemma har jag det mest grundläggande i ett skafferi.
Citera
2012-10-29, 15:41
Medlem
Tips på någon god middag med gravad lax? Hittade den i kylskåpet och vet inte vad den passar bra med..
Citera
2012-10-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greener
Är vegetarian, student och kan inte laga mat. Just nu lever jag på thaiwok med ägg och nudlar, äggmackor, bakad potatis, omelett och basilikabiffar. Några tips på inte allt för kryddstark mat som är snabb och lättlagad? Jag gillar ägg så gärna maträtter baserad på det. Inga kaloribomber heller, vill tänka på figuren

Vad sägs om en Mushroom Bhajii?
http://www.curryfrenzy.com/curry/recipes/Mushroom-Bhajii.html

Vidare på den sidan kan du hitta många goda vegetariska recept.
Citera
2012-10-29, 20:36
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abhz
Tips på någon god middag med gravad lax? Hittade den i kylskåpet och vet inte vad den passar bra med..
med lite kokt potatis och hollandaise, sushi kanske ? trist men vadfan förväntar du dej av gravad lax.
Citera
2012-10-30, 09:52
Medlem
Novaxs avatar
Citat:

Kör stekt sojakorv, fullkornspasta, matlagningsgrädde och kasta i kokta ärtor/gröna bönor. Addera lite chili å svartpeppar +salt

-Voila! Swifty pasta du står dig på
Citera
2012-10-30, 21:13
Medlem
Tips till skaldjursfrossa!

Hej, bor i sveriges inland så har ingen större tillgång till skaldjur så nu när det lokala City Grosset har "skaldjursvecka" tänkte jag passa på! Har lite frågor som rör egentligen allt.

Sitter och funderar på lite recept, framför allt till hjärtmusslor alt. blåmusslor. Någon som har något tips på ett fint recept?

Kokta havskräftor, avnjuts de bäst med lite ailoi och ett gott bröd?

Vintips?

Mvh C.
Citera
2012-11-01, 15:02
Medlem
Någon som sitter på ett bra recept på en förrätt med majskyckling? Helst av bröst/lår.
(Även där man kan använda skrov till fond, buljong eller liknande. Men inte ett måste.)
Citera
2012-11-03, 03:43
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:

Är du riktigt värdelös så är det bara att köpa ett storpack med qourn bitar,lök,paprika,ris och 1 ellr 2 burkar indian korma. Hyffsat got för att va färdig lagat och borde ge ett par dagars mat.
Citera
2012-11-05, 13:07
Medlem
undervattenfisks avatar
Ska ta mig fan köpa isterband och göra eget potatismos när jag ska handla ikväll, så gör jag det imorgon. om någon behöver tips på en underskattad maträtt i veckan!

Käkade isterband på en husmans-restaurang för 1 månad sen ungefär och vilket jävla skillnad, har varit äcklad utav det sen jag fick det hos min dagmamma som inte kunde laga mat alls (då det bara smakar degkött)
Citera
2012-11-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Ska ta mig fan köpa isterband och göra eget potatismos när jag ska handla ikväll, så gör jag det imorgon. om någon behöver tips på en underskattad maträtt i veckan!

Käkade isterband på en husmans-restaurang för 1 månad sen ungefär och vilket jävla skillnad, har varit äcklad utav det sen jag fick det hos min dagmamma som inte kunde laga mat alls (då det bara smakar degkött)

Hur tänker du tillaga isterbanden? Del den och steka eller helsteka? I ugn eller i stekpanna?

Jag brukar variera beroende på vad jag gör.
Gör jag med stekt potatis brukar jag dela korven men gör jag med stuvad potatis brukar jag steka den hel.

Fan va sugen jag blev nu.....
Citera
2012-11-05, 13:21
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Hur tänker du tillaga isterbanden? Del den och steka eller helsteka? I ugn eller i stekpanna?

Jag brukar variera beroende på vad jag gör.
Gör jag med stekt potatis brukar jag dela korven men gör jag med stuvad potatis brukar jag steka den hel.

Fan va sugen jag blev nu.....
Jag såg på nyhetsmorgons veckans kök eller vad det heter så tips dom om att dela dom för att få bättre resultat så jag kör nog på det.

Stuvad potatis lät också gott, men jag tänkte göra stuvade morötter eventuellt det är då gott till korv.
Citera
2012-11-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag såg på nyhetsmorgons veckans kök eller vad det heter så tips dom om att dela dom för att få bättre resultat så jag kör nog på det.

Stuvad potatis lät också gott, men jag tänkte göra stuvade morötter eventuellt det är då gott till korv.

Aldrig testat stuvade morötter. Bra tips!
Fan va det ska lagas mat idag.....!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in