2011-07-26, 04:03
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave-of-Awesome
Tack för svaret
Han lyssnar på mig, men är väldigt mån om att testa.
Tror du att det finns nån minimummängd som är bra att börja med utan att det blir några större hallucinationer?
Hallucinationerna är bara toppen av isberget när det gäller psykedeliska droger om du frågar mig. Vad som sker i huvudet har mycket större betydelse.
Ett lämpligt första steg mot upplysning vore väl att tripparen ifråga själv tar reda på hur mycket han bör ta av respektive substans, finns bra sidor. http://www.erowid.org/ exempelvis.
Citera
2011-07-27, 01:45
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave-of-Awesome
Tack för svaret
Han lyssnar på mig, men är väldigt mån om att testa.
Tror du att det finns nån minimummängd som är bra att börja med utan att det blir några större hallucinationer?
Avråd honom å det skarpaste. Om han är fjorton år gammal så har han högst troligen inte de kunskaper som krävs (eller ens tålamod nog för att ta reda på det viktigaste). Som Bockstensmannen skrev är hallucinationerna i sig inte den primära effekten av de flesta hallucinogener - dessutom leker man med hög insats när man väljer att trippa. Om din vän kan vänta några år med sin debut så gör han antagligen sig själv och sitt psyke en stor tjänst.
Citera
2011-08-02, 20:02
Bannlyst
är det ovanligt att inte "kunna" känna någonting?

jag har ätit en del till och från när jag har blivit bjuden på fester osv men har aldrig känt av något, nu förra veckan tog jag 1,5 frimärken (riktig albert hoffman) tillsammans med 1,5 extasy (bankat med mdma) samt en massa röka och alkohol. jag blev torr i munnen men det brukar jag bli när jag röker.
detta var inte i Sverige utan i balkan så där är polisen inte lika hårda när vi börjar köra på stort.
alla andra på festen var hur jävla höga som helst och skulle ut och gå klockan 04:30, tillråga på allt så levde dem in sig i en jävla värd där alla skulle gå på led. slutade med att jag gick och la mig då jag inte fick ut någon effekt utav skiten endå.

tjack får jag ingen effekt på heller konstigt nog, tog 2 gubbar nu senast och stod och snackade med en polis som tankade sin bil på macken där vi stod och käkade, inget konstigt med det. sen så gick jag hem och la mig utan några problem att sova.
Citera
2011-08-11, 20:59
Medlem
är det någon som har erfarenhet av om en hårtork är bra att ha med sig på sina resor? Har aldrig trippat själv, men kan tänka att en hårtork som kan värma frusna händer kan vara underbart?
Citera
2011-08-11, 22:35
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamsehopp
är det någon som har erfarenhet av om en hårtork är bra att ha med sig på sina resor? Har aldrig trippat själv, men kan tänka att en hårtork som kan värma frusna händer kan vara underbart?
Det låter onödigt avancerat. När jag fryser under en tripp tar jag på mig en filt; mer avancerade saker än så klarar jag inte alltid av när jag väl är igång...
Citera
2011-08-12, 01:08
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamsehopp

Är det inte lättare att sätta på sig ett par vantar/handskar i så fall?
Citera
2011-08-12, 02:09
Medlem
hmm trodde jag hade fått en uppenbarelse, men det är nog är lättare med filt/vantar som ni säger
Citera
2011-08-13, 17:12
Medlem
Ayapaps avatar
Tack 5/5
Citera
2011-08-14, 08:01
Medlem
en polare har en shiva lapp. han ska trippa för första gången, hur mycket skall han ta?
Citera
2011-08-14, 11:06
Medlem
ceterus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJPP
en polare har en shiva lapp. han ska trippa för första gången, hur mycket skall han ta?

En bekant till mig började med en halv lapp första gången han trippade och fyllde på med en halv efter en timme eller två och han säger att han ångrar att han inte tog hela lappen från början.
Är man osäker ö.h.t. så bör man kanske börja med en lite lägre dos?
Citera
2011-08-18, 15:26
Medlem
Grymt bra skrivet, hände en polare igår att han började se grejer och att känna att de va nån som slet och tog på honom hela tiden:/ men han lugnade ner sig när vi slog på lite musik osv
Citera
2011-08-18, 17:58
Medlem
Darkiis avatar
Tänkte också trippa för första gången idag eller har tagit 4homet en gång men hände inte såå jävla mycket. Somnade efter en halvtimma. :P

Men det är inte shiva det något lite svagare sa kranen. Jag ska trippa ensam så vad tycker ni jag ska göra? Ska jag ta hel eller halva?
Tack, peace!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in