2013-03-07, 22:21
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Löste det sig till slut för familjen? Såg inte klart hela avsnittet. Men visst har det funnits artiklar i tidningar om att familjer som har medverkat i Lyxfällan har fått det ännu tuffare rent ekonomiskt efter deras programmet?

Men det är väl inte så konstigt? Man hade inga pengar innan, och har lika lite pengar efter. Det är bara det att man omfördelar så att pengarna läggs på nödvändiga utgifter, men skulderna kvarstår ju.

Skulle vara intressant att se hur många som lyckas hålla i sin ändrade livsstil. Jag misstänker att det blir för mycket för en del att rycka skräpmaten, chipsen och sockret och att man faller tillbaka i gamla vanor efter ett tag. Om inte så lär väl paret i senaste programmet ha hunnit gå ner några kilo nu när kaloritillförseln av nöd tvingats minska.
Citera
2013-03-07, 22:22
Medlem
Hur många lyktor kan man ha?
Citera
2013-03-08, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
var det i detta avsnitt dom blev rånade?

Nej, det avsnittet sänds om två veckor.
(Det var med i 'nästa veckas avsnitt' i det avsnittet som sänds på TV nästa vecka.)
Citera
2013-03-08, 06:14
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Nej, det avsnittet sänds om två veckor.
(Det var med i 'nästa veckas avsnitt' i det avsnittet som sänds på TV nästa vecka.)

Visar de rånet/stölden i avsnittet när det sänds eller är det bortklippt och man bara konstaterar att någon har stulit pengarna, framgick det någonstans?
Citera
2013-03-08, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Visar de rånet/stölden i avsnittet när det sänds eller är det bortklippt och man bara konstaterar att någon har stulit pengarna, framgick det någonstans?

I trailern får man inte se när det händer, bara att det har hänt.
Citera
2013-03-08, 06:59
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
I trailern får man inte se när det händer, bara att det har hänt.

Ok då är det väl en stor chans att själva rånet/stölden inte visas men man får avvakta och se när avsnittet sänds om det finns med eller ej.
Citera
2013-03-08, 12:26
Medlem
Parallaxs avatar
Om jag hade haft tid skulle jag gått igenom alla avsnitt sedan starten och sedan startat en blogg som redogör för alla förekomster av väggljusstake av den här typen:

http://www.lillaprovence.se/rund-vaggljusstake-pi-759.html

Tamejfan om inte mer än varannan deltagare har en sådan på någon vägg!

Någon mer som noterat detta? Någon som orkar ta sig an en inventering?
Citera
2013-03-08, 14:45
Medlem
dayweeds avatar
Mådde seriöst illa av det här avsnittet. Hur fan i hela jävla helvete kan de prioritera sig själva framför barnen? Bara för att de har varsitt skitjobb så betyder inte det att ni behöver gå och må dåligt av det. Ni har varandra och TRE barn. Det borde väl göra någon lycklig i alla fall litegrann. Det är många radhus man kan få för 375.000 här i Stockholm i alla fall..
Citera
2013-03-08, 16:16
Medlem
fluffiss avatar
Detta paret kan inte ha det så mycket bättre idag. Hundratusentals kronor i dyra skulder samt 100 000 hos kronkalle, då hjälper det knappast att man säljer för några tusen på loppis och Blocket. Kan ge mig fan på att de sitter och mumsar pizza och chips om tre månader igen.
Citera
2013-03-08, 19:14
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Det är många radhus man kan få för 375.000 här i Stockholm i alla fall..

Jag hoppas du glömde ett "inte" där någonstans. För 375000 får man inte ens en sunkig skrubb i Tensta.
Citera
2013-03-09, 11:57
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Jag hoppas du glömde ett "inte" där någonstans. För 375000 får man inte ens en sunkig skrubb i Tensta.
Det trodde jag minsann att man fick :P Kanske skulle ha sagt, beroende på var i Stockholm

Tensta vill ju ingen bo i ändå..!
Citera
2013-03-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Det skojiga var att de bara drog bort en 1000-lapp för att de bytt elavtal, hur vet de att de sparar så mycket på det? Dessutom är det en otrolig skillnad på sommarel och vinterel och huset var ju eluppvärt!

Binda elavtalet med fast kostnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in