Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Nästan rätt.
Men det är en sådan här du tänker på :
http://www.styleroom.se/image/scaled/normal/cmhw/1/412284-v%C3%A4ggljusstake.jpg
Och ja, nästan alla har den
Ja, och det där fåniga carpe diem.
Ska förresten kolla på torsdagens lyxfälla idag, tror den kommer 17:55 om jag inte såg fel. Hann inte se den i torsdags. Men av ovanstående kommentarer verkar de inte vara någon höjdare. Programmet har kanske gått i stå. För det har varit en del knepiga budgetar det sista vill jag minnas. Skulder som bara "försvinner" och omflyttning av pengar på tavlan.
Läste för ett tag sedan i denna tråd att inget säljs "på riktigt" utan det är uppgjort. Men å andra sidan står det ju ofta på det lokala torget och säljer och dåkänns det ju inte som det kan vara uppgjort. Men typ sofförsäljningar och möbelförsäljningar och annat kanske är det. Jag vill minnas att jag har för mig att en familj sålde just sin soffa och att den ändå var kvar där på återbesöket. Men detta var någon säsong sedan.
Sen är det ju tragiskt att så många hamnar i dessa situationer, men förlorar man jobb eller får sämre inkomst måste man ju göra något åt det bums, och inte tro att det bara löser sig.
Sen blir jag riktigt irriterad på de som inte får ihop sin ekonomi och de röker upp massor med pengar eller lägger allt på någon fånig hobby.

Visst, om man har råd med en dyr hobby så är det ju upp till var och en, men har man inte råd, lägg den på is tills du har det!!