2012-03-08, 20:52
Medlem
Vilken jäkla idiot den där Madde är. Den feta jävla paddan borde inte ens vara myndigförklarad. Hoppas dom slaktar hästarna framför henne, för dom kostar ju bara femtusen om året...

Tänk på 5000/12 och sedan det/3 för varje häst det 140 kr per häst i månaden, folk som ens nämner den siffran borde inte få äga djur eller skaffa barn. Hon spendera alltså mera pengar på sina hästar än sina barn. Sen iochförsig spendera han mycket på sina bilar, men han tog iallafall ansvar och tog hand om ekonomin. Hon tog ju hand om handlandet och hemmet när hon är mammaledig

Sen tyckte hon att det var skambud på allting så dom fick ringa till släkt och vänner som köpte bilarna. Jag garanterar att dom sa till dem att de skulle få tillbaka pengarna om dem fick tillbaka bilarna efter programmet.
Citera
2012-03-08, 20:58
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adammm5
Vilken jäkla idiot den där Madde är. Den feta jävla paddan borde inte ens vara myndigförklarad. Hoppas dom slaktar hästarna framför henne, för dom kostar ju bara femtusen om året...

Tänk på 5000/12 och sedan det/3 för varje häst det 140 kr per häst i månaden, folk som ens nämner den siffran borde inte få äga djur eller skaffa barn. Hon spendera alltså mera pengar på sina hästar än sina barn. Sen iochförsig spendera han mycket på sina bilar, men han tog iallafall ansvar och tog hand om ekonomin. Hon tog ju hand om handlandet och hemmet när hon är mammaledig

Sen tyckte hon att det var skambud på allting så dom fick ringa till släkt och vänner som köpte bilarna. Jag garanterar att dom sa till dem att de skulle få tillbaka pengarna om dem fick tillbaka bilarna efter programmet.
Du tror barn kostar under 140 kronor i månaden?
Att en häst enbart kostar 140 kronor i månaden är omöjligt. Minst 1400 kronor/månad
Citera
2012-03-08, 20:59
Medlem
SithBoboSiths avatar
Böda camping? Samarbete mellan kanal5 och tv3 på g?
Citera
2012-03-08, 21:00
Medlem
Klart de ska till Böda camping
Citera
2012-03-08, 21:04
Medlem
Citat:

Det verkar som du mest var arg på henne för kroppshyddans skull snarare än något specifikt.

Vad sedan beträffar bilarna, så var ju erbjudandet 40 000 direkt oförskämt, och det tyckte ju faktiskt hennes make också, så hon var ju inte ensam i att nobba erbjudandet.
Hade du fortfarande retat dig om det enbart hade varit han som hade nobbat priset och inte de bägge?

Jag tar dem inte i försvar över huvud taget eftersom de trots allt hade satt sig själva i knipan, men att skylla allt på enbart henne är ju hur dumt som helst när han själv satt med 9 bilar och 2 husvagnar.
Citera
2012-03-08, 21:08
Medlem
Zedss avatar
Tror man att 3 hästar kostar 5k om året så har man inte alla hästar hemma (haha!) det är ju ett som är säkert i alla fall.

Jag gillade snabbvisningen för nästa vecka:

- Du har inga pengar!
- Det har jag ju, jag har kreditkort.
Citera
2012-03-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Du tror barn kostar under 140 kronor i månaden?
Att en häst enbart kostar 140 kronor i månaden är omöjligt. Minst 1400 kronor/månad
Du såg inte programmet, eller hur? Hon påstod att hon bara betalade 5000 om året för sina hästar, men sen visade det sig att hon pröjsade mer för sina hästar än sina barn.
Citera
2012-03-08, 21:09
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Du såg inte programmet, eller hur? Hon påstod att hon bara betalade 5000 om året för sina hästar, men sen visade det sig att hon pröjsade mer för sina hästar än sina barn.
Och? En häst kostar ändå inte 140 kronor i månaden utan snarare det tiodubbla
Citera
2012-03-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Det verkar som du mest var arg på henne för kroppshyddans skull snarare än något specifikt.

Vad sedan beträffar bilarna, så var ju erbjudandet 40 000 direkt oförskämt, och det tyckte ju faktiskt hennes make också, så hon var ju inte ensam i att nobba erbjudandet.
Hade du fortfarande retat dig om det enbart hade varit han som hade nobbat priset och inte de bägge?

Jag tar dem inte i försvar över huvud taget eftersom de trots allt hade satt sig själva i knipan, men att skylla allt på enbart henne är ju hur dumt som helst när han själv satt med 9 bilar och 2 husvagnar.
Bilarna och husvagnarna var inte bara hans dröm att äga utan bådas. Däremot var hästarna och hundarnas bara hennes jäkla påhitt. Sen hittade hon på hur billigt det är att ha djur, enligt henne 12000 för tre hundar och 5000 för tre hästar per år. Eftersom det inte stämde gick dom back flera tusen per månad och han var för rädd att berätta det för henne och drog in på sitt pensionssparande istället för att berätta. Hade hon tagit hand om ekonomin skulle de gå bankrupt direkt. Hon visade att hon är ekonomiskt invalid.
Citera
2012-03-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Och? En häst kostar ändå inte 140 kronor i månaden utan snarare det tiodubbla
Du måste vara efterbliven, det var hon som påstod det inte jag!

Om du hade orkat läsa genom mitt inlägg igen så skulle du se att du bara framstår som en idiot.
Citera
2012-03-08, 21:20
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Du måste vara efterbliven, det var hon som påstod det inte jag!

Om du hade orkat läsa genom mitt inlägg igen så skulle du se att du bara framstår som en idiot.
Ju jag läser dina inlägg desstå mer idiotförklarad blir du
Citera
2012-03-08, 21:24
Avslutad
SPA, resa till Egypten, osv...

Orkar varken följa denna tråden eller programmet slaviskt, men har en fråga till er som så gör:
Har inte personerna som söker sig till detta programmet gått från att vara verkligt oekonomiska till att söka sig till programmet för att bara få åt sig ekonomiska fördelar(+ bonus på detta)?
Jag började titta på Lyxfällan för ett tag sedan och där det var personer som faktiskt inte alls kunde handskas med pengar. De var verkligt oekonomiska och just därför behövde de hjälp.

Sedan i vidare program ser jag en till synes stabil familj(alltså inget WT)som bara verkade vilja ha ersättning för att kunna ha kvar sina båtar och kunna ha kvar det hus de hade typ tusen fönster på och i akut behov av rep. på, men ändå verkade kunna handskas med ekonomi?
Men som nu då såg sin chans genom att utyttja Lyxfällan. Fönstren blev reparerade...
Samma med familjen med mycket god månadsinkomst men där hon handlade en massa nallar. Pengar och förmåga att handskas med pengar fanns, men under en tid så hade de "lyxlåtit" pengar rinna mellan fingrarna och därför behövde Lyxfällan.
De hade pengar i överskott och inga problem alls att klara sig ekonomiskt.
Men de behövde Lyxfällan för att täcka upp för denna ekonomiska lucka de tillfälligt orsakat sig själva.
Var väl även kvinnan i det hemmet också som inte kunde se Charlie och hans kompanjon i ögonen... dessutom sade Charlie då också att han(inte han heller alltså)förstod meningen med att de/ Lyxfällan skulle just dit.

Tänker på killen och tjejen och där det framkom att killen var spelmissbrukare. Och just därför gick ekonomin åt helvete.
Det är väl sådana som behöver Lyxfällan och inte de andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in