Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Hur menar du nu? TFF är väl "böter" för att man inte haft trafikförsäkring, inte att dom går in och betalar hans försäkring. Eller vet du att han orsakat trafikskador för 1,3 miljoner som dom betalat ut? I så fall borde han väl ha straffats ytterligare för dom brotten.
Som tobbe sa, TFF försäkrar bilen åt dig, och tar ut en avgift för detta (i alla fall i det här fallet 106 kr per dag).
Men man kan ju självklart likna det hela med att man köper en soffgrupp på avbetalning (el. faktura) och 'inte kan betala'. Det ser jag som samma sak som att gå in i affären och sno soffgruppen.