2007-12-28, 13:30
Medlem
lancedances avatar
Det som vi försöker komma fram till är mer att den svenska avundsjukan gör så att man måste ha samma grejjer som alla andra, även fast man inte har råd.
Inte undra på att svenskens ekonomi rasar, hörde precis på ekot om ungdomars problem med sms-lån. Skrämande utveckling, att det ska vara så enkelt att ta ett lån. Tusen spänn är inte speciellt mycket pengar, men har man dom inte nu så lär du inte har dom sen heller.

Det enda man ska låna till är bostad.
Citera
2007-12-28, 13:59
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancedance
Det som vi försöker komma fram till är mer att den svenska avundsjukan gör så att man måste ha samma grejjer som alla andra, även fast man inte har råd.
Inte undra på att svenskens ekonomi rasar, hörde precis på ekot om ungdomars problem med sms-lån. Skrämande utveckling, att det ska vara så enkelt att ta ett lån. Tusen spänn är inte speciellt mycket pengar, men har man dom inte nu så lär du inte har dom sen heller.

Det enda man ska låna till är bostad.

Precis.
Behovet i dag styras av omgivningen och inte en själv.
Citera
2007-12-28, 15:58
Medlem
Igens avatar
Tycker de här programet är roligt att kolla på under tiden som man väntar på något annat. Men deras sätt att lösa problemen tycker jag är helt värdelösa. Att kalla sig för nån superekonom och enda man göra är att sälja grejer å slå krediterna till ett. Med lite suntförnuft kan väl vilken idot som helst fixa de på egen hand.
Citera
2007-12-28, 21:34
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finite
Så, eftersom du inte har något behov av en platt-tv har ingen annan det heller?
Har jag förstått ditt resonemang rätt?

Vem fan har behov av en platt-tv? Du måste lära dig skilja på saker man vill ha och saker man behöver.

Bortskämda snorungar finns det alldeles för mycket av, jag pendlade fyra timmar om dan till mitt första jobb och hade efter fasta kostnader 1500 kr i månaden att leva på. Något jag tyckte var fullkomligt rimligt för att kunna flytta hemifrån.
Citera
2007-12-29, 11:41
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
för ingen har väl missat att det bara är unga människor som är med i programmen.

Det är inte bara unga människor med i programmen, även om majoriteten är unga
Citera
2007-12-29, 13:52
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Det är inte bara unga människor med i programmen, även om majoriteten är unga

Är man nästan 55 är alla under 35 unga.
Citera
2007-12-29, 13:56
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finite

Så, eftersom du inte har något behov av en platt-tv har ingen annan det heller?
Har jag förstått ditt resonemang rätt?

Behov kan väl bara styrkas om man har så litet rum att endast en platt tv får plats
Citera
2007-12-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igen
Tycker de här programet är roligt att kolla på under tiden som man väntar på något annat. Men deras sätt att lösa problemen tycker jag är helt värdelösa. Att kalla sig för nån superekonom och enda man göra är att sälja grejer å slå krediterna till ett. Med lite suntförnuft kan väl vilken idot som helst fixa de på egen hand.

Med lite sunt förnuft skulle det inte finnas något som heter krisen i mellanöstern.
Citera
2007-12-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Vem fan har behov av en platt-tv? Du måste lära dig skilja på saker man vill ha och saker man behöver.

Bortskämda snorungar finns det alldeles för mycket av, jag pendlade fyra timmar om dan till mitt första jobb och hade efter fasta kostnader 1500 kr i månaden att leva på. Något jag tyckte var fullkomligt rimligt för att kunna flytta hemifrån.
Hur definierar du "behöver" då?
Är det endast om man dör om man inte får det som man behöver något?
Vill du definiera saker och ting på det viset är det YTTERST lite vi "behöver".
Citera
2007-12-29, 21:57
Medlem
glyos avatar
Jag skulle tippa på att anledningen till att vi ser mest unga på TV är för att det är generationen som vuxit upp med våran nya media. Dom är vana vid att synas och vill synas oavsett anledningen. Det handlar helt enkelt om att den yngre generationen inte gömmer sig utan syns hellre med problem på tv än att inte synas alls. Den äldre generationen skulle aldrig våga ställa sig ut sig på TV för att dömas av folk.
Citera
2007-12-30, 00:18
Medlem
Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Med lite sunt förnuft skulle det inte finnas något som heter krisen i mellanöstern.

hahaha man tycker ju de
Citera
2008-02-17, 02:30
Medlem
schabo-labos avatar
Är det bara jag som ser fram emot nästa avsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in