2014-08-13, 20:14
Medlem
Herregud, vilka WT. Det är tragiskt att beskåda. Omyndigförklara dessa personer omedelbart.
Citera
2014-08-14, 15:50
Medlem
BurkHanss avatar
Såg att den ene programledaren, Magnus Hedberg, besvarat en enkät typ "Vad gör du på din drömsemester?" i AB:s Nöjesbilaga i fredags. Det svaret gick inte av för hackor. Först skulle han semestera på sitt lantställe i skärgården, sen åka på lyxweekend till New York med hela familjen, bo på värsta hotellet och käka på bästa restaurangerna. Kostnad bara för NY-trippen säg
100 tkr....

Visst, grabben har tjänat pengar och jag missunnar honom inte det, men borde man inte hålla lite lägre profil som programledare för just Lyxfällan? Nu framstod han ungefär som om en frikyrkopastor kommer ut som satanist på semestern!
Citera
2014-08-14, 19:44
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Herregud, vilka WT. Det är tragiskt att beskåda. Omyndigförklara dessa personer omedelbart.
Visst var det hon som blev kallad "bidragssnyltare" av Patrick?
Citera
2014-08-14, 21:15
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Visst var det hon som blev kallad "bidragssnyltare" av Patrick?
Ja Eller om det var bidragstjuv. Men det flög henne över huvudet har jag för mig.
Citera
2014-08-15, 12:25
Medlem
runefjuns avatar
Men alltså kan man ens spara ihop en buffert när man får socialbidrag? Har för mig att man inte får ha några tillgångar för att Socialtjänsten ska gå in och hjälpa.
Det här avsnittet är det värsta jag någonsin sett i Lyxfällan. Man visste ju sedan tidigare att bidragssnyltare existerar, men att se dem visa upp sig själv helt ogenerat är riktigt jävla provocerande! Och apropå provocerande - de lånar pengar till mat, men fortsätter trycka i sig chips och röka som om det inte fanns en morgondag! Och rökningen - borde inte i alla fall tjejen ha lyckats sluta, eller rökte hon sig igenom graviditeten också? Sen blev jag jävligt lack på deras "efter en månad- inslag" också, när de sa att nu köper de bara chips på helgerna. Fan, sitter man i den situationen de gör, med en halv miljon i skulder, inget jobb (okej, killen hade deltid), tre barn och alla jävla bidrag som finns på kartan SÅ HAR MAN FAN INTE RÅD MED SKRÄP ENS PÅ HELGERNA! Fyfan vad förbannad jag blev!!
Och som nån skrev tidigare, de sa att de slutat röka men det låg ju för fan ett cigarettpaket på köksfläkten när killen häntade kontraktet för att riva det. Jag fattar inte varför Lyxfällan ens gav dem den jävla matkassen i belöning - i mina ögon har dessa deltagare inte fullföljt kontraktet. Deras barn borde tas ifrån dem, möjligen skulle det gå bättre för dem om pappan fick ensam vårdnad, han verkade inte fullt lika blåst som den förbannade bidragssnyltaren!
Citera
2014-08-20, 21:41
Medlem
Nog för att Lyxfällan har haft många idioter till deltagare genom åren men det omtalade paret nu är troligtvis dom största idioterna nånsin. Blir bara förbannad på detta par. Tror inte ens att tjejen jobbar ens efter programmet utan är förmodligen lika lat som tidigare. Slår vad om att hon bara ville ha en timme i rutan.
Citera
2014-08-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
Men alltså kan man ens spara ihop en buffert när man får socialbidrag? Har för mig att man inte får ha några tillgångar för att Socialtjänsten ska gå in och hjälpa.
Det här avsnittet är det värsta jag någonsin sett i Lyxfällan. Man visste ju sedan tidigare att bidragssnyltare existerar, men att se dem visa upp sig själv helt ogenerat är riktigt jävla provocerande! Och apropå provocerande - de lånar pengar till mat, men fortsätter trycka i sig chips och röka som om det inte fanns en morgondag! Och rökningen - borde inte i alla fall tjejen ha lyckats sluta, eller rökte hon sig igenom graviditeten också? Sen blev jag jävligt lack på deras "efter en månad- inslag" också, när de sa att nu köper de bara chips på helgerna. Fan, sitter man i den situationen de gör, med en halv miljon i skulder, inget jobb (okej, killen hade deltid), tre barn och alla jävla bidrag som finns på kartan SÅ HAR MAN FAN INTE RÅD MED SKRÄP ENS PÅ HELGERNA! Fyfan vad förbannad jag blev!!
Och som nån skrev tidigare, de sa att de slutat röka men det låg ju för fan ett cigarettpaket på köksfläkten när killen häntade kontraktet för att riva det. Jag fattar inte varför Lyxfällan ens gav dem den jävla matkassen i belöning - i mina ögon har dessa deltagare inte fullföljt kontraktet. Deras barn borde tas ifrån dem, möjligen skulle det gå bättre för dem om pappan fick ensam vårdnad, han verkade inte fullt lika blåst som den förbannade bidragssnyltaren!

Jag begriper inte hur hon kunde få 8500kr/mån för föräldraledighet när hon inte hade jobbat tidigare.
Någon som kan förklara?
Citera
2014-08-28, 18:42
Medlem
dayweeds avatar
Dags ikväll då för en ny säsong.

!
Citera
2014-08-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed

!
Verkar lovande.
Citera
2014-08-28, 19:05
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed

!

Låter som en begåvad kille.
Citera
2014-08-28, 19:20
Medlem
Kvällens avsnitt kan vara det tråkigaste i Lyxfällans historia. Gäsp.
Citera
2014-08-28, 19:59
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19441423.ab

"Andreas, 23 gick back 90 000 i månaden

Han har skulder på en kvarts miljon

Bildelsmekaniker Andreas, 23, öste pengar på utekvällar, onlinespel och shopping.

Till slut var skulderna uppe i en kvarts miljon kronor.

– Jag kan spela för 20 000 till 30 000 på en kväll, säger han till TV 3:s "Lyxfällan"."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in