2007-10-03, 22:25
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Det hoppas jag med! Fast det du skriver borde ju betyda att du känner dom väl! Varför tar du inte den här diskussionen öga mot öga med Anki?
Man behöver inte vara ett större geni än mig för att veta vilka förhandlingar det är på tingsrätten.
Citera
2007-10-03, 22:38
Medlem
Azedas avatar
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Jag måste ärligt säga att jag faktiskt inte har orkat läsa alla dina frågor eller inlägg! Det var svårt att sortera när nivån sjönk i diskussionen! Plus att dom ju faktiskt inte handlade om mig!

Ojoj vilken svår fråga! Det känns som att vad jag än skriver så försvarar jag Anki, Så är inte fallet vi känner inte ens varandra. Men jag kan sätta mig in i Ankis situation och förstå henne, samtidigt som jag kan säga att inte skulle göra precis som henne i alla situationer!

Kanske får du inga svar för att Anki är trött, oavsett vem som har rätt eller fel eller talar sanning eller ljuger så måste deras situation just nu vara väldigt pressad! Jag hade ingen aning om att Jenny ens var på väg till tinget. Bara det att vara 25 år och en sådan sak måste vara hemskt!

Sen känns det som att vad hon än skriver så blir hon attackerad med löjliga påhopp! Inte av dig men av andra!

Eller så kanske du inte får svar för att det inte finns några bra svar! Jag har faktiskt inte undersökt så mycket så att jag kan säga vad som är sanning eller inte!

Men det känns ju som att det borde finnas svar på hennes hemsida! Hon har ju skrivit massor där, eller?

Jag betvivlar inte att du skriver bra, och jag tycker det är skönt att det har återgått till en okay diskussions nivå igen!

Men dom som skriver till dig vad vet dom som vi uppenbarligen inte vet? Om dom sitter på den obehagliga sanningen varför berättar dom den inte här? På ett normalt sett utan en massa glåpord och påhopp! Då kanske allt skulle se annorlunda ut?

Jag hoppas det för jag hade faktiskt börjat att betvivla det!

Det hoppas jag med! Fast det du skriver borde ju betyda att du känner dom väl! Varför tar du inte den här diskussionen öga mot öga med Anki?

Tack för att du tog dig tid att svara..
Ibland går det inte att föra en vanlig konversation när människor är förblindad av det dom anser är rätt.
Driven av ett hat som trappats upp ju längre tiden går och ju mera ifrågasättanden det blivit.
Fösöker man få rätsida på något och väljer "fel" väg och inser att det inte blir som man tänkt sig, ja då övertar hatet.
Det är hatet som fortsätter driva frågan sedan och då är man inte speciellt lyhörd för andras åsikt, man är helt enkelt blind.

Sen ser man bara motgångar och dumma människor överallt, man söker anledningar för att få bygga hatet ännumera.

Sådana här sidor är ett mecka för bla Anki, det enda hon ser å söker är mera näring till sitt hat.
Det som kanske är rationellt ser hon inte överhuvudtaget, och hon vill inte se det heller.

Jag läste något som bysnuffen skrev och hennes svar där, talar sitt eget klara språk.
Han skrev något nedlåtatnde som många andra här har gjort......Hon svarade med...TACK DET ÄR SÅNNA SOM DU SOM FÅR MIG ATT FORTSÄTTA...

Det går verkligen inte att få henne på andra tankar, så är det bara.
Spelar ingen roll hur dummt eller ovidkommande hon skriver, så är allt rätt i hennes värld.

Tycker det är helt ok att visa sitt missnöje och att kämpa för sina barn, men man kan inte kliva över lik och såra andra på vägen....
Det straffar sig alltid, tyvärr.

Thats it.........
Citera
2007-10-03, 23:05
Medlem
Kan inte säga att det har gått bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Oj vad ni håller på..... lite småintressant att läsa .
Jag har ändå aldrig fått någon respons på det jag skrivit här, och jag tycker att jag varit ganska neutral och konsekvent i mitt skrivande.
DU LYXNISSE som har lite kommentarer runt det här, vad tror du att det beror på att jag inte får någon som helst respons på det jag skriver????
Men när bysnuffen skrev något nedlåtande, ja då var Anki snabb att kommentera...
Jag har bara några normal funderingar, saker som jag inte får att gå i hop.
Blir dessvärre ännu mera fundersam när Anki inte kan ta en helt vanlig diskution med mig, eller i alla fall kommentera det jag skrivit.
Jag blir enormt tvivlande när hon inte bryr sig, och tyvärr blir flera det.

Har fått flera mail om att hon inte svarar för att det är en obehaglig sanning,
och dom tycker att det jag skrivit varit ganska bra....

Ja folk som söker efter den riktiga sanningen, det finns faktiskt seriösa människor som läser här oxå..

Jag hoppas att det gått bra för Jenny i dag, vet att hon varit på tinget ang sin konkurs.
Inget man önskar någon, så jag hoppas att det blev en bra lösning för henne.

Hoppas även att det här ska få Anki och Jenny att öppna ögonen och att det inte är för sent.
Livet tar inte slut för det, men säkerligen är det oerhört jobbigt.

Fick inte ens en chans att på två veckor betala tillbaka det jag är skyldig. Antar att det är någon som har glappat till dig ang detta vilket jag hört denna göra även om andra som denna egentligen har tystnadsplikt om, men det är väl så det fungerar i en liten stad. Gissar att allt är över för mig nu då. Känns meningslöst att fortsätta med något överhuvudtaget. Räknade ut att jag kanske kan betala tillbaka om 10 år, för en skatteskuld som inte ens är riktig, men det är meningslöst. Vet inte om jag orkar fortsätta något längre. Har bett om att få en chans att betala, men det verkar hopplöst.
Jag hoppas iaf att jag ska kunna skaka loss pengar för att göra bokföringen, den som skulle vara färdig efter Lyxfällan, så att det blir någon ordning. Ingenting för hela 2005 var bokfört och 2006 har vi inte ens kommit till. Nej, jag skyller inte på revisorn i det här fallet. Det var bara ett konstaterande: Det finns ingenting bokfört från något av dessa år så illa är det, men fortsätt tycka att jag skyller ifrån mig du. Det är väl din "sanning".
Citera
2007-10-03, 23:06
Medlem
PS Jag har haft fullt upp med att arbeta

PS Jag har haft fullt upp med att arbeta
Det är av den anledningen jag inte skrivit i flashback, som heller inte är mitt första tillhåll på internet.
Citera
2007-10-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Känns meningslöst att fortsätta med något överhuvudtaget. Räknade ut att jag kanske kan betala tillbaka om 10 år, för en skatteskuld som inte ens är riktig, men det är meningslöst. Vet inte om jag orkar fortsätta något längre. Har bett om att få en chans att betala, men det verkar hopplöst.

Skatteskulder försvinner efter fem år från kronofogden om man inte lyckats betala av dem. Tyvärr så åker man troligtvis på några betalningsanmärkningar då varje utmätning i hemmet ger en anmärkning.

"Fastställda skatter som inte betalas ”restförs” d.v.s. det
administrativa ansvaret att driva in skulden tas över av
kronofogdemyndigheterna. Indrivningen kan i vanliga
fall fortgå under en tidsperiod av fem år, varefter skat-
teskulder normalt preskriberas. "

Källa: http://66.102.9.104/search?q=cache:Byo0wNwmjmIJ:www.skatteverket.se/download/18.18e1b10334ebe8bc8000111241/1523_9.pdf+skatteskulder+skattemyndigheten+fem+%C3 %A5r&hl=sv&ct=clnk&cd=4&gl=se&client=firefox-a
Citera
2007-10-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Skatteskulder försvinner efter fem år från kronofogden om man inte lyckats betala av dem. Tyvärr så åker man troligtvis på några betalningsanmärkningar då varje utmätning i hemmet ger en anmärkning.

"Fastställda skatter som inte betalas ”restförs” d.v.s. det
administrativa ansvaret att driva in skulden tas över av
kronofogdemyndigheterna. Indrivningen kan i vanliga
fall fortgå under en tidsperiod av fem år, varefter skat-
teskulder normalt preskriberas. "

Källa: http://66.102.9.104/search?q=cache:Byo0wNwmjmIJ:www.skatteverket.se/download/18.18e1b10334ebe8bc8000111241/1523_9.pdf+skatteskulder+skattemyndigheten+fem+%C3 %A5r&hl=sv&ct=clnk&cd=4&gl=se&client=firefox-a

Tack, jag vet att det är så redan. Jag har varit i kontakt med jurist.
Citera
2007-10-03, 23:28
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Fick inte ens en chans att på två veckor betala tillbaka det jag är skyldig. Antar att det är någon som har glappat till dig ang detta vilket jag hört denna göra även om andra som denna egentligen har tystnadsplikt om, men det är väl så det fungerar i en liten stad.
Det är helt officiell information om allt som händer hos kronis och på tingsrätten, behövs ingen som glappar, finns inte heller någon tystnadsplikt om sånt.
Citat:
Gissar att allt är över för mig nu då. Känns meningslöst att fortsätta med något överhuvudtaget. Räknade ut att jag kanske kan betala tillbaka om 10 år, för en skatteskuld som inte ens är riktig, men det är meningslöst. Vet inte om jag orkar fortsätta något längre. Har bett om att få en chans att betala, men det verkar hopplöst.
Är skatte skulden fel är det bara att lämna in en rättelse, är det rätt enligt skattelagen är det inga problem
Citat:
Jag hoppas iaf att jag ska kunna skaka loss pengar för att göra bokföringen, den som skulle vara färdig efter Lyxfällan, så att det blir någon ordning. Ingenting för hela 2005 var bokfört och 2006 har vi inte ens kommit till. Nej, jag skyller inte på revisorn i det här fallet. Det var bara ett konstaterande: Det finns ingenting bokfört från något av dessa år så illa är det, men fortsätt tycka att jag skyller ifrån mig du. Det är väl din "sanning".
är det som du skrev i rubriken att det inte gick bra ! då finns det ingen anledning att göra den färdig, då sköter förvaltaren det.
jätte tråkigt om det gick så långt så det blev en personlig kk, men blundar man för sanningen för länge kan det vara svårt att dra åt handbromsen
Citera
2007-10-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
Det är helt officiell information om allt som händer hos kronis och på tingsrätten, behövs ingen som glappar, finns inte heller någon tystnadsplikt om sånt.

Är skatte skulden fel är det bara att lämna in en rättelse, är det rätt enligt skattelagen är det inga problem

är det som du skrev i rubriken att det inte gick bra ! då finns det ingen anledning att göra den färdig, då sköter förvaltaren det.
jätte tråkigt om det gick så långt så det blev en personlig kk, men blundar man för sanningen för länge kan det vara svårt att dra åt handbromsen

Jag har aldrig blundat för sanningen. Det tråkiga är väl att jag inte uppmärksammade att ingenting redovisats förrän i slutet på augusti/början på september när jag fick tillbaka min redovisning från revisorn som meterfilm anlitat. Rättning är ju på gång, men det innebär att ingenting är rätt överhuvudtaget och i tid när jag kommit in med dem kommer det redan att vara försent. Fick inte ens en chans att göra bägge klar på varken 2 eller 4 veckor. Hade ju hjälpt liksom.
Citera
2007-10-03, 23:34
Medlem
Azedas avatar
Bra gjort

Citat:
Fick inte ens en chans att på två veckor betala tillbaka det jag är skyldig. Antar att det är någon som har glappat till dig ang detta vilket jag hört denna göra även om andra som denna egentligen har tystnadsplikt om, men det är väl så det fungerar i en liten stad. Gissar att allt är över för mig nu då. Känns meningslöst att fortsätta med något överhuvudtaget. Räknade ut att jag kanske kan betala tillbaka om 10 år, för en skatteskuld som inte ens är riktig, men det är meningslöst. Vet inte om jag orkar fortsätta något längre. Har bett om att få en chans att betala, men det verkar hopplöst.

Jag har aldrig sagt att DU skyller i från dig, du säger nästan ingenting på dom här sidorna, men har inte dementerat något heller.
Det är din mamma som är den drivande i det här och jag har mest tyckt att hon gått för långt gällande det här.
Tycker INTE att hon varit snäll mot dig, nej tvärtom.
Det här är nog första gången det framkommit att du själv bidragit till skatteskulden mm.
Du skyller inte på revisorn eller metertv som din mamma har lagt HELA skulden på.
Det här visar på att även du är männsklig.
Nej det är ingen som har brytit mot någon tystnadsplikt, det här är offentliga handlingar som du var på i dag, tyvärr.
Och nej jag har inte snokat reda på det heller, hade en bekant som var där i går och hon sa att du skulle in i dag.
det står på tavlan på tingshuset.

Det är synd att det gick så här långt för dig, men jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa.
Citera
2007-10-03, 23:39
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Jag har aldrig blundat för sanningen. Det tråkiga är väl att jag inte uppmärksammade att ingenting redovisats förrän i slutet på augusti/början på september när jag fick tillbaka min redovisning från revisorn som meterfilm anlitat. Rättning är ju på gång, men det innebär att ingenting är rätt överhuvudtaget och i tid när jag kommit in med dem kommer det redan att vara försent. Fick inte ens en chans att göra bägge klar på varken 2 eller 4 veckor. Hade ju hjälpt liksom.
klart att du blundat lite eller förträngt, redovisningen borde ha varit gjort redan innan meter kom in och "förgyllde" ditt liv, men allt är som det är, bara att ta nya tag och visa att man kan
lycka till
Citera
2007-10-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Jag har aldrig sagt att DU skyller i från dig, du säger nästan ingenting på dom här sidorna, men har inte dementerat något heller.
Det är din mamma som är den drivande i det här och jag har mest tyckt att hon gått för långt gällande det här.
Tycker INTE att hon varit snäll mot dig, nej tvärtom.
Det här är nog första gången det framkommit att du själv bidragit till skatteskulden mm.
Du skyller inte på revisorn eller metertv som din mamma har lagt HELA skulden på.
Det här visar på att även du är männsklig.
Nej det är ingen som har brytit mot någon tystnadsplikt, det här är offentliga handlingar som du var på i dag, tyvärr.
Och nej jag har inte snokat reda på det heller, hade en bekant som var där i går och hon sa att du skulle in i dag.
det står på tavlan på tingshuset.

Det är synd att det gick så här långt för dig, men jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa.

Kan inte anta att du gör det efter det du har skrivit här på fb. Tvärtom, har du inte skrivit att både jag och min mamma är totalt korkade och dum i huvudet bägge två? Vilket som om tystnadsplikten vet jag en som glappat, men jag vet att det fungerar så i en liten stad. Det enda jag har beklagat mig över är att jag försökt på alla sätt och vis att få till en avbetalning eller vad som helst, men att det har varit blankt nej. Ingen har ens lyssnat på vad jag har försökt säga. Vet andra som varit med om liknande och där har de iaf fått en chans. Jag har bla skickat mail redan i juni om att jag vill betala. Ändå tror de att jag har inställningen att jag inte vill betala pga av programmet och hur det visades. Det tycker jag inte är roligt. Inte heller att jag vid utmätningen fick sitta och förklara att jag inte bedrev ridskola, vilket hon trodde pga programmet. Du får ursäkta, men det känns lite bakvänt.
Hur som helst. Du får bestämma dig. Ändra är jag korkad eller så är jag inte det. Make up your mind.
Citera
2007-10-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
klart att du blundat lite eller förträngt, redovisningen borde ha varit gjort redan innan meter kom in och "förgyllde" ditt liv, men allt är som det är, bara att ta nya tag och visa att man kan
lycka till

Den var inne hos en annan revisor OCH jag hade kontakt med SKV och hade anstånd. Pappret om att de hämtar den hos denna och mitt godkännande finns först i pärmen för 2005. Om du kan något om bokföring vet du att 2006 omöjligt skulle ha varit klart då de filmade 7-11 februari och sista momsen inte ens blivit redovisat för det året då. Eller?
Hur har de "förgyllt" mitt liv?
Jag har alltid efter programmet tänkt att: Ja, jag fick ju i alla fall....
Först var det renoveringen, vilken gick åt pipsvängen, sedan tänkte jag, bokföringen blev iaf gjord, men idag kan jag konstatera att de inte gjort någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in