Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Jag måste ärligt säga att jag faktiskt inte har orkat läsa alla dina frågor eller inlägg! Det var svårt att sortera när nivån sjönk i diskussionen! Plus att dom ju faktiskt inte handlade om mig!
Ojoj vilken svår fråga! Det känns som att vad jag än skriver så försvarar jag Anki, Så är inte fallet vi känner inte ens varandra. Men jag kan sätta mig in i Ankis situation och förstå henne, samtidigt som jag kan säga att inte skulle göra precis som henne i alla situationer!
Kanske får du inga svar för att Anki är trött, oavsett vem som har rätt eller fel eller talar sanning eller ljuger så måste deras situation just nu vara väldigt pressad! Jag hade ingen aning om att Jenny ens var på väg till tinget. Bara det att vara 25 år och en sådan sak måste vara hemskt!
Sen känns det som att vad hon än skriver så blir hon attackerad med löjliga påhopp! Inte av dig men av andra!
Eller så kanske du inte får svar för att det inte finns några bra svar! Jag har faktiskt inte undersökt så mycket så att jag kan säga vad som är sanning eller inte!
Men det känns ju som att det borde finnas svar på hennes hemsida! Hon har ju skrivit massor där, eller?
Jag betvivlar inte att du skriver bra, och jag tycker det är skönt att det har återgått till en okay diskussions nivå igen!
Men dom som skriver till dig vad vet dom som vi uppenbarligen inte vet? Om dom sitter på den obehagliga sanningen varför berättar dom den inte här? På ett normalt sett utan en massa glåpord och påhopp! Då kanske allt skulle se annorlunda ut?
Jag hoppas det för jag hade faktiskt börjat att betvivla det!
Det hoppas jag med! Fast det du skriver borde ju betyda att du känner dom väl! Varför tar du inte den här diskussionen öga mot öga med Anki?
Tack för att du tog dig tid att svara..
Ibland går det inte att föra en vanlig konversation när människor är förblindad av det dom anser är rätt.
Driven av ett hat som trappats upp ju längre tiden går och ju mera ifrågasättanden det blivit.
Fösöker man få rätsida på något och väljer "fel" väg och inser att det inte blir som man tänkt sig, ja då övertar hatet.
Det är hatet som fortsätter driva frågan sedan och då är man inte speciellt lyhörd för andras åsikt, man är helt enkelt blind.
Sen ser man bara motgångar och dumma människor överallt, man söker anledningar för att få bygga hatet ännumera.
Sådana här sidor är ett mecka för bla Anki, det enda hon ser å söker är mera näring till sitt hat.
Det som kanske är rationellt ser hon inte överhuvudtaget, och hon vill inte se det heller.
Jag läste något som bysnuffen skrev och hennes svar där, talar sitt eget klara språk.
Han skrev något nedlåtatnde som många andra här har gjort......Hon svarade med...TACK DET ÄR SÅNNA SOM DU SOM FÅR MIG ATT FORTSÄTTA...
Det går verkligen inte att få henne på andra tankar, så är det bara.
Spelar ingen roll hur dummt eller ovidkommande hon skriver, så är allt rätt i hennes värld.
Tycker det är helt ok att visa sitt missnöje och att kämpa för sina barn, men man kan inte kliva över lik och såra andra på vägen....
Det straffar sig alltid, tyvärr.
Thats it.........