2007-10-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Jag har aldrig sagt att DU skyller i från dig, du säger nästan ingenting på dom här sidorna, men har inte dementerat något heller.

Just det, det var inte bara "någon list" som fattades. Det är bara att komma och kolla. Jag har försökt dölja de fel jag kan med möbler hyllor etc för att det ska se någorlunda bra ut, men golvet som man blir sjösjuk av att gå på är det svårt att gömma.
Citera
2007-10-03, 23:58
Medlem
Azedas avatar
hmm

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Kan inte anta att du gör det efter det du har skrivit här på fb. Tvärtom, har du inte skrivit att både jag och min mamma är totalt korkade och dum i huvudet bägge två? Vilket som om tystnadsplikten vet jag en som glappat, men jag vet att det fungerar så i en liten stad. Det enda jag har beklagat mig över är att jag försökt på alla sätt och vis att få till en avbetalning eller vad som helst, men att det har varit blankt nej. Ingen har ens lyssnat på vad jag har försökt säga. Vet andra som varit med om liknande och där har de iaf fått en chans. Jag har bla skickat mail redan i juni om att jag vill betala. Ändå tror de att jag har inställningen att jag inte vill betala pga av programmet och hur det visades. Det tycker jag inte är roligt. Inte heller att jag vid utmätningen fick sitta och förklara att jag inte bedrev ridskola, vilket hon trodde pga programmet. Du får ursäkta, men det känns lite bakvänt.
Hur som helst. Du får bestämma dig. Ändra är jag korkad eller så är jag inte det. Make up your mind.

VART HAR JAG SKRIVIT ATT DU ÄR KORKAD??????
iInte mina ord...låter mera som bysnuffen...
Eller håller du på att skapa en ny "sanning"

Kan lätt missuppfattas .............av dom som inte läser helheten........

På gång

2007-08-15

Håller träningar i Skules ridhus varje onsdag. Vid intresse maila eller ring. Adress och telefonnummer finns på kontaktsidan.
Citera
2007-10-04, 00:02
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Den var inne hos en annan revisor OCH jag hade kontakt med SKV och hade anstånd. Pappret om att de hämtar den hos denna och mitt godkännande finns först i pärmen för 2005. Om du kan något om bokföring vet du att 2006 omöjligt skulle ha varit klart då de filmade 7-11 februari och sista momsen inte ens blivit redovisat för det året då. Eller?
Hur har de "förgyllt" mitt liv?
Jag har alltid efter programmet tänkt att: Ja, jag fick ju i alla fall....
Först var det renoveringen, vilken gick åt pipsvängen, sedan tänkte jag, bokföringen blev iaf gjord, men idag kan jag konstatera att de inte gjort någonting.

"förgyllt" var lite ironi.
hur tänkter du med momsen, har du redovisning per år så kunde lätt ha underlaget klart, men du driver som ensklild firma och redovisar i deklarationen eller?
men jag är inte så smart, har haft som mest 45 anställda i mina företag så jag begriper kanske inte
Citera
2007-10-04, 01:01
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Kan inte anta att du gör det efter det du har skrivit här på fb. Tvärtom, har du inte skrivit att både jag och min mamma är totalt korkade och dum i huvudet bägge två? Vilket som om tystnadsplikten vet jag en som glappat, men jag vet att det fungerar så i en liten stad. Det enda jag har beklagat mig över är att jag försökt på alla sätt och vis att få till en avbetalning eller vad som helst, men att det har varit blankt nej. Ingen har ens lyssnat på vad jag har försökt säga. Vet andra som varit med om liknande och där har de iaf fått en chans. Jag har bla skickat mail redan i juni om att jag vill betala. Ändå tror de att jag har inställningen att jag inte vill betala pga av programmet och hur det visades. Det tycker jag inte är roligt. Inte heller att jag vid utmätningen fick sitta och förklara att jag inte bedrev ridskola, vilket hon trodde pga programmet. Du får ursäkta, men det känns lite bakvänt.
Hur som helst. Du får bestämma dig. Ändra är jag korkad eller så är jag inte det. Make up your mind.
Make up your mind menar du "bestäm dig" då ?
Citera
2007-10-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
"förgyllt" var lite ironi.
hur tänkter du med momsen, har du redovisning per år så kunde lätt ha underlaget klart, men du driver som ensklild firma och redovisar i deklarationen eller?
men jag är inte så smart, har haft som mest 45 anställda i mina företag så jag begriper kanske inte

Ja, jag redovisar i deklarationen. Ni kanske ska göra en ny tråd som enbart handlar om mig istället. Den här handlar ju inte längre om lyxfällan utan om hur korkad och vilken idiot jag är. Är det inte bättre att göra en enbart om mig i sådana fall?
Citera
2007-10-04, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
Make up your mind menar du "bestäm dig" då ?

Svårt för språk eller?
Citera
2007-10-04, 10:37
Medlem
Azedas avatar
Jaaa

Citat:
Svårt för språk eller?

Ja han verkar vara lite trög den där bysnuffen, allt han kan tänka med är väl 29an??

Den här länker har väl nästan bara handlat om dig och din oskuld i det här.
Det är faktiskt din mamma som har format den här länken, ungefär som sin hemsida.

Sen har hon fått en massa påhopp från kreti å pleti, som hon bittert har försvarat.
Tyvärr har nivån blivit så och Anki har godkännt det med att hugga tillbaka och varit helt oresonabel mellan varven.

Fortfarande så har jag inte påstått att du är korkad eller dum, däremot att din mamma gått över gränsen gällande mycket i vad hon skrivit.
Blanda inte ihop vad som skrivs här och av vem, är det kanske så alla Ankis sanningar kommit till??
Sen tycker jag inte att du behöver vara så nojig över vad folk tycker och tänker, det här har kunnat varit glömt om inte Anki hållit liv i det och skrivit så mycket ovidkommande info.

Jag tror inte att det är dig personligen folk irriterar sig på, nej det är nog Anki dom flesta retar sig på.
Folk är jätteduktiga på att "mucka" med henne oxå, ja allt för att hon ska komma med något nytt konstigt.

Om du tar och läser vad folk allmänt skriver för dummt, så ser du att det inte är så många som bryr sig om vad det här handlar om.
Nej många har lite att göra och tycker att det är roligt att få reta upp Anki...
SEn att det blir rena personangrepp mellan varven är horribelt.
Jag tror att när dom flesta gått ifrån datorn tidningar mm så har man glömt den här historien.
Det har drivits på så låg nivå att man mest ser det som ren underhållning, typ som en dålig Tv serie ex skilda världar.
Man tittar har kommentarer, går man därifrån och har glömmt allt...

sen är det oxå så här att kronofogdar mm har inte tystnadsplikt...det är offentliga handlingar...
Citera
2007-10-04, 10:41
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
På gång

2007-08-15

Håller träningar i Skules ridhus varje onsdag. Vid intresse maila eller ring. Adress och telefonnummer finns på kontaktsidan.
Azeda! Att Jenny är ridinstruktör betyder väl inte att bedriver en ridskola för det?

Min tjej har tidigare varit ridinstruktör. Detta var ett uppdrag i en ridskola som bedrevs av en ideell förening.
Den enda ersättning hon fick var 8-900kr per termin för att arbeta två kvällar i veckan.
Detta täckte inte ens bensinkostnaden då det var tre mil enkelväg till denna ridskola.
Det hon "tjänade" på var att hon fick ha sin egen häst inhyrd där gratis mot att hon lät den gå på lektion åt ridskolan.

Om Jenny själv bedrivit egen ridskoleverksamhet vet jag ju inte, men det enda jag läst om henne var att hon är ridinstruktör på en ridskola.
Citera
2007-10-04, 10:48
Medlem
Azedas avatar
Men du

Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Azeda! Att Jenny är ridinstruktör betyder väl inte att bedriver en ridskola för det?

Min tjej har tidigare varit ridinstruktör. Detta var ett uppdrag i en ridskola som bedrevs av en ideell förening.
Den enda ersättning hon fick var 8-900kr per termin för att arbeta två kvällar i veckan.
Detta täckte inte ens bensinkostnaden då det var tre mil enkelväg till denna ridskola.
Det hon "tjänade" på var att hon fick ha sin egen häst inhyrd där gratis mot att hon lät den gå på lektion åt ridskolan.

Om Jenny själv bedrivit egen ridskoleverksamhet vet jag ju inte, men det

enda jag läst om henne var att hon är ridinstruktör på en ridskola.

Hon sa att kronofogden mm trodde att hon bredrev ridskola, baserat på Tv programmet.... jag vet att hon INTE gör det...

Men skrev att det lätt kan missuppfattas av dom som inte läser riktigt på hennes hemsida...........
Folk är ju duktiga på att slarvläsa och tycks tro att dom läst något som inte finns...
Har hört att hon är relativt duktig med hästar, hoppas att hon kan fortsätta.

Tack å Hej leverpastej...
Citera
2007-10-04, 11:00
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Hon sa att kronofogden mm trodde att hon bredrev ridskola, baserat på Tv programmet.... jag vet att hon INTE gör det...

Men skrev att det lätt kan missuppfattas av dom som inte läser riktigt på hennes hemsida...........
Folk är ju duktiga på att slarvläsa och tycks tro att dom läst något som inte finns...
Har hört att hon är relativt duktig med hästar, hoppas att hon kan fortsätta.

Tack å Hej leverpastej...
Ja, nog måste folk vara lite korkade om man av det du citerade från hennes hemsida tror att hon bedriver egen ridskoleverksamhet, då de flesta ridskolor bedrivs genom föreningsverksamhet. Men de som kanske tror det är nog de som inte är så insatta heller....

(Hur som helst så menade jag inget illa mot dig i mitt svar även om det kanske kunde utläsas så...)
Citera
2007-10-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Ja, nog måste folk vara lite korkade om man av det du citerade från hennes hemsida tror att hon bedriver egen ridskoleverksamhet, då de flesta ridskolor bedrivs genom föreningsverksamhet. Men de som kanske tror det är nog de som inte är så insatta heller....

(Hur som helst så menade jag inget illa mot dig i mitt svar även om det kanske kunde utläsas så...)

Kolla noggrannare vad skules ridhus är. Google? Det är enbart ett ridhus och ingen ridskola. Dessutom är det enda jag hållit ridlektioner för någonsin är privata ekipage med egen häst, alltså ingen ridskoleverksamhet. Den här diskussionen om ridskola är ju bara ett exempel på vad som var felaktigt i programmet.
Citera
2007-10-04, 11:24
Medlem
Kronofogden/Skattemyndigheten kan väl inte sitta och ta fakta för sina bedömningar ur ett (vinklat) tv-program?

Allt på tv är inte sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in