2009-10-23, 01:01
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Köp inte glassen på kredit så ska du se att det ordnar sig.

Vad som slår mig nästan varje gång jag ser lyxfällan är hur otroligt påkostat folk har hemma. Det är tydligen ett minimikrav i livet att bo snyggt med lyxiga möbler, modernt kök, all teknisk utrustning samt ny bil oavsett om man har jobb eller några stålar.

Hur tror du att de har hamnat där de är?
De söker ju status.
Citera
2009-10-23, 01:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Hur tror du att de har hamnat där de är?
De söker ju status.
Jo, jag fattar.
Jag är så urgammal att jag lever i föreställningen att man först jobbar, därefter får stålar för det utförda arbetet och först därefter köper prylarna man vill ha. Rena stenåldern.
Citera
2009-10-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Men han ska ju inte sköta ekonomin? Han ska väl snickra antar jag, det som han väl är bra på.

Menar du att om man är dålig på ekonomi, och har varit dum nog att starta företag ändå, men ändå kan sitt jobb så ska man inte få jobba och klara ut sina skulder på egen hand, istället för att ha skulder hos KF, som till slut du får betala med dina skattepengar.. Är det så du menar? Fy fan vad konstigt du tänker säger jag i så fall

Grejen var ju att han gjorde samma misstag 2 gånger.
på kort tid..

och vad han gjorde vid konkurs 3 sade ju aldrig!.

Man ska väl lära sig av sina misstag eller hur??.
¨
Och nej du vet inte ett skit om hur ja tänker!!..
Citera
2009-10-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterkokoss
Värst tycker jag de var som hade skulder på nån miljon och ett hus som var värt 300 000 (tror jag) men hade så mycket skador så att det skulle nog kosta 300 000 att fixa till. Killen som var så jävla kär i sin fyrhjuling och fruntimret som började grina för att de fick byta bort sin SAAB...
De kommer nog inte att gå plus på många, många år...

Och så hade de 4 bärbara telefoner på 2 personer på typ 80 m2

Instämmer den husaffären är nog bland det galnaste som setts plus att paret saknade självinsikt eller motivation för den delen. Skulle vara intressant att se ett uppföljningsprogram.
Citera
2009-10-23, 01:49
Medlem
Bohultarens avatar
Det jag fårvånas över är att flera av de som är med har faktiskt väldigt bra inkomster. Det handlar inte om en famil i Göteborg där båda uppsagdd från Volvo och skall klara sig på A-kasssan och därmed får gå ner 16 000 i månaden. Märkligt.
Citera
2009-10-23, 02:13
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Jo, jag fattar.
Jag är så urgammal att jag lever i föreställningen att man först jobbar, därefter får stålar för det utförda arbetet och först därefter köper prylarna man vill ha. Rena stenåldern.

Stenålder kanske, men skulle snarare kalla de korkat att göra annat. Tror att de förefaller sig ganska naturligt att göra som du säger för de flesta, eller, jag hoppas då de.
Citera
2009-10-23, 02:51
Medlem
mästernilsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Vilket är det värsta fallet dem haft egentligen?

Det värsta fallet de haft var två äckliga skitungar från Gävle (tror jag), som inte betalat sin skyhöga hyra på ett år, "unnat" sig bilar och ett par vidriga små hundar och svindyr inredning. De var knappt över tjugo och hade lyckats dra på sig en halv miljon kronor i skulder på ett halvt år.

Killens farsa fick gå i borgen för att de skulle få klumpa ihop lånen och de tvingades flytta till en rutten etta. Tjejen grät som en galning, inte för att hon insåg att hon var dum i huvudet och borde sitta inspärrad, utan för att hon inte "fick" bo kvar i den dyra lägenheten.

Hörde senare av en kille som känner en, som känner en, som... (ja, ni vet), att tjejen bara stack och lämnade killen med hela skulden. Vette fan om det stämmer, men det skulle inte förvåna mig.
Citera
2009-10-23, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mästernilses
Det värsta fallet de haft var två äckliga skitungar från Gävle (tror jag), som inte betalat sin skyhöga hyra på ett år, "unnat" sig bilar och ett par vidriga små hundar och svindyr inredning. De var knappt över tjugo och hade lyckats dra på sig en halv miljon kronor i skulder på ett halvt år.

Killens farsa fick gå i borgen för att de skulle få klumpa ihop lånen och de tvingades flytta till en rutten etta. Tjejen grät som en galning, inte för att hon insåg att hon var dum i huvudet och borde sitta inspärrad, utan för att hon inte "fick" bo kvar i den dyra lägenheten.

Hörde senare av en kille som känner en, som känner en, som... (ja, ni vet), att tjejen bara stack och lämnade killen med hela skulden. Vette fan om det stämmer, men det skulle inte förvåna mig.
Länka avsnitt eller säg vilket avsnitt det är åtminstone!
Citera
2009-10-23, 03:28
Medlem
Fritidssnickare?

Och inga svarta pengar syntes någonstans. Fick bara för mig att vi inte fick se hela sanningen. Sedan så verkade det lite enkelt att betala av en skuld på 1 mille på 5 år. Det är väl ca 15 000 i månaden under 60 månader, utan uppräkning av skulden med en enda krona i ränta?

Fast om 5 år så har de ju separerat och tjafsar om underhållet till barnen...

Kul i alla fall att se ett avsnitt där värdestegringen på boendet inte löste problemet, utan det var vanilig ekonomisk sanering som gällde, istället för att gå till snälla banken och låna till konumtionsskulderna.
Citera
2009-10-23, 06:21
Medlem
movieboys avatar
Jag undrar när dom sätter upp alla 500 kr sedlar och 1000 kr sedlar på tavlan, hur sitter dom fast???
Citera
2009-10-23, 07:20
Medlem
R.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästernilses
jag kan meddela lite skvaller om paret som kom ifrån Eskilstuna där kvinnan "jobbade" som fotograf. Mannen har stuckit och lämnat henne med skulder och barn
Citera
2009-10-23, 08:38
Medlem
tuffes avatar
Citat:
Köp inte glassen på kredit så ska du se att det ordnar sig.

Vad som slår mig nästan varje gång jag ser lyxfällan är hur otroligt påkostat folk har hemma. Det är tydligen ett minimikrav i livet att bo snyggt med lyxiga möbler, modernt kök, all teknisk utrustning samt ny bil oavsett om man har jobb eller några stålar.

Är det inte därför dom är med i lyxfällan? Att dom har levt övet sina tillgångar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in