Tycker att Lyxfällan är ett bra program. Det finns många människor som kör så det ryker, ska hitta sig själva, är naiva osv. Börjar ändå undra om det inte är en "TVproduktion"?
Vad är det för lyxkaffe du dricker
6kr koppen! knappa 50öre koppen kostar det att brygga
& makaroner lever jag på som jag skrev i ett tidigare inlägg
en fin diet om man vill gå ner i vikt..
Hm, jag tycker faktiskt synd om dej. Aldrig funderat på att skaffa ett jobb? Å nej, det är inte så svårt om du försöker.
De flyttade för att deras hyra låg på 11k, vilket de ansåg vara för dyrt. Istället flyttar dem, hyr en studio och köper sommarhus och hamnar på 19k i kostnad...
Räknade dem ens något? Eller såg de bara saker och ting från ett håll?
Hm, jag tycker faktiskt synd om dej. Aldrig funderat på att skaffa ett jobb? Å nej, det är inte så svårt om du försöker.
Så du menar att jag inte försöker att skaffa mig ett jobb
ne tycker att jag har det bra som jag har det
vem vill jobba när man kan leva i halv fattigdom tycker att det är jättekul att få telefonsamtal ifrån banken var & varannan dag där dom frågar när dom kan tänkas få några pengar
för att inte tala om alla fogderäkningar som bombaderar min brevlåda
jag försöker faktiskt få ett jobb
men det är jävligt svårt
Helgjobb i Stockholm & Göteborg & även jobb i Norge
Jag jobbar mer än gärna
& tänker något företag anställa mig så kommer jag tom att bjuda på ev övertid
hade 2008 en årsinkomst på dryga 270 000 före skatt
nu har jag en årsinkomst på 67 200 kr före skatt
en minskning på 202 800kr
tack vare bla mitt slarv gick som sagt (i annan tråd) inte med i akassan
dum som man var..
De köpte stugan för 775k. Fan vad surt att för dem att backa 200k på ngt som bara vållat dem ångest.
Jag hade gärna sett en liten granskning av säljarna. De hintades ju om att de var vänner till dem som de litade på.
Allvarligt talat, säljer man skit till sina vänner och sen inte tar något ansvar?
Jävligt korkat att inte göra någon besiktning.
Hur många barn hade dem? Under programmet så såg jag nog två, en bebis och ngn till? De såg definitivt ut som att hon var gravid tyckte jag, varjefall i slutet.
Jag tyckte inte de kändes som wt, snubben verkade rätt sympatisk, hon är ju svårt att uttala sig om, men det var nog en hel del ångest som släpptes fram.
Två saker jag tänkte på, han jobbade inte heltid för att de inte hade dagis?
Det verkar väldigt konstigt eftersom hennes fotofirma gick back, varför var inte hon hemma så han kunde jobba heltid?
Vad kom alla skulder ifrån? Jag uppfattade inget förutom sommarstugan. Vad var övriga lån på? Det var ju inte småsummor direkt.
De gick ju mycket minus varje månad så skulderna är väl alla räkningar som gått till inkasso och kronofogden.
Precis sett programmet på TV3.se
Första åsikten är att det är sevärt igen när de gamla programledarna är tillbaka. De som var med förra säsongen funkade inte genom TV-rutan.
Jag tyckte lite synd om den blonda tjejen i första omgången av säsongens Lyxfällan.. Hon verkade bara tappat greppet ett kort tag och var väldigt känslosam medans hennes snubbe till man var verkade helt apatisk och för all del ganska trög, varför var han inte alls engagerad i familjens ekonomi? Jävligt lustig snubbe..
Men ärligt, hur kan man flytta för att sänka sin boendekostnad, och sen köpa en sommarstuga och hon en fotostudio som typ dubblade deras utgifter? Det är fan skrämmande egentligen.
Tjejen var nog rätt snygg när hon var några år yngre och några kilo lättare.
Roliga är att ingen lär sig av tidigare medverkande familjer, samma jävla soppa varje gång. Noll koll på vad som är vad, vilka papper som är vilka etcetera... Jag skulle skämmas om jag skulle visa upp min ekonomi som vissa i programmet.
Ingen ordning whatsoever, kan väl iallafall försöka ordna upp det lite snyggt tills de kommer på besök, men icke. Skrämmande...
Är ett bra program, kan eventuellt få vissa människor att lära sig något om ekonomi. Om utgifterna är större är inkomsterna så går det inte ihop, alltid kul att se när folk får se det svart på vitt på nationell tv.
Är ett bra program, kan eventuellt få vissa människor att lära sig något om ekonomi. Om utgifterna är större är inkomsterna så går det inte ihop, alltid kul att se när folk får se det svart på vitt på nationell tv.
Jo och man ser hur ögonen släcks på hopp.. Tragiskt att det ska behöva gå så långt för vissa, men vissa människor väljer att sticka huvudet i sanden.
I am a wedding Photographer in Sarasota Florida. I was born to a Swedish mother and an American father. Therefore I can call both sides of the Atlantic Ocean my home. After years of modeling I decided to work on the other side of the lens. In 2007 I opened my first studio in Sweden. With hard work I quickly became a household name. My plan is to do the same here in Sarasota and Florida!