2009-02-27, 10:57
  #2389
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hummer1
Inte ovanligt att det kostar runt 700 spänn i månaden numera....bara a-kassan ligger ju runt ett par hundringar

Fy fasiken så dyrt... a-kassan kan man ju förstå att folk vill va med i men facket? Vad är det för poäng med det entligen man får ju inte ett skit för pengarna eller?
Citera
2009-02-27, 11:19
  #2390
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeboard
Fy fasiken så dyrt... a-kassan kan man ju förstå att folk vill va med i men facket? Vad är det för poäng med det entligen man får ju inte ett skit för pengarna eller?

I Unionen (fd Sif och Handels) ingår en inkomstförsäkring som ger "a-kassa" även på den del som överstiger de 18700kr som är maxbelopp med den vanliga A-kassan.

Dessutom kan man teckna förmånliga olycksfalls-, sjukdoms- och livförsäkringar. Även för sporter (tex motorsport, fallskärmshoppning och bergsklättring) där de vanliga bolagen rynkar på näsan och nekar.

Finns säkert mer "poänger" men de är de jag kommer på just nu, på rak arm...
Citera
2009-02-27, 11:26
  #2391
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeboard
Fy fasiken så dyrt... a-kassan kan man ju förstå att folk vill va med i men facket? Vad är det för poäng med det entligen man får ju inte ett skit för pengarna eller?
För att inte tala om hur dyrt alfa-kassan har blivit
520kr/månad får jag punga ut med


& Lyxfällan denna gång var totalt värdelöst
det håller inte samma klass med dom nya programledarna helt enkelt..
Citera
2009-02-27, 11:39
  #2392
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
& Lyxfällan denna gång var totalt värdelöst
det håller inte samma klass med dom nya programledarna helt enkelt..

Jag håller med. Fullständigt värdelöst. Dom blir ju inte ens arga och skäller.
Citera
2009-02-27, 11:40
  #2393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Ja, då skämdes jag verkligen å hans vägnar. Likaså när han börjar prata sin dåliga engelska. Vad pratar dom för språk i Gambia eller vad han kom ifrån? Är engelska modersmål?
Wolof är ett språk förutom engelska.
Citera
2009-02-27, 11:44
  #2394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Räknar dom inkomst före eller efter skatt?
Efter skatt, att betala skatt är inte frivilligt.
Citera
2009-02-27, 19:56
  #2395
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Oj vad dräpande! Killar som använder slappfitta som skällsord har oftast.... ja du vet nog själv.




HIHIHIHIH menar du att han har en liten kuk??!?!? HIHIHIHIHIHIHIHIHHIHI
Citera
2009-02-27, 20:03
  #2396
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Har suttit och googlat efter bredband som går på 800kr/mån och det är totalt omöjligt att komma upp i dom siffrorna för en privat person.

Sitter dom på gigabit lina?

det är sant, finns visst 100mbit för 800kr det är dock rätt ovanligt.
Citera
2009-02-27, 20:14
  #2397
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
det är sant, finns visst 100mbit för 800kr det är dock rätt ovanligt.

Va jag betalar ca300kr för 100mbit

Langa länk så jag kan se med mina egna ögon.
Citera
2009-02-27, 20:33
  #2398
Medlem
bbs.tess avatar
Man kan i alla fall säga att lyxfällan har hittat en smart idé, finns alltid nya idioter att filma. Jobbar med att behandla kreditbedömningar, och VARJE dag kommer det en massa snyftbrev med puckon som har kanske 20 krediter de vill lösa. Ofta krediter tagna från "butikskort" med absurda räntor med. Har faktiskt fått en ansökan från lyxfällan med för den delen för ett par år sedan, de prutar i breven.

Avskyr dock hur de säljer allt till enormt underpris i varje avsnitt, går till loppis med en grym plasma-TV osv. Hur kan man seriöst ge ekonomisk rådgivning medan man gör sådana dåliga deals hela tiden.
Citera
2009-02-27, 20:45
  #2399
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbs.tes
Avskyr dock hur de säljer allt till enormt underpris i varje avsnitt, går till loppis med en grym plasma-TV osv. Hur kan man seriöst ge ekonomisk rådgivning medan man gör sådana dåliga deals hela tiden.

Det blir ju mycket tråkigare tv om de bara säger "sälj tv:n inom ett halvår" eller "sälj bilen till hösten". Man vill ju se allt skit åka ut direkt!
Citera
2009-02-28, 12:12
  #2400
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
HIHIHIHIH menar du att han har en liten kuk??!?!? HIHIHIHIHIHIHIHIHHIHI

Jag tänkte säga små vantar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in