Citat:
Ursprungligen postat av Wakeboard
Fy fasiken så dyrt... a-kassan kan man ju förstå att folk vill va med i men facket? Vad är det för poäng med det entligen man får ju inte ett skit för pengarna eller?
I Unionen (fd Sif och Handels) ingår en inkomstförsäkring som ger "a-kassa" även på den del som överstiger de 18700kr som är maxbelopp med den vanliga A-kassan.
Dessutom kan man teckna förmånliga olycksfalls-, sjukdoms- och livförsäkringar. Även för sporter (tex motorsport, fallskärmshoppning och bergsklättring) där de vanliga bolagen rynkar på näsan och nekar.
Finns säkert mer "poänger" men de är de jag kommer på just nu, på rak arm...