2025-03-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Och det var det här stolppskottet till man som anmälde Diana till Lyxfällan..
Han tyckte inte att hon hade koll. Själv ägde han tror det var fem bilar. En visste han inte ens var den fanns, och en skrothög som inte startade.
Stackars Diana..

Ja! Så himla nonchalant! Den lyxen kan man bara unna sig som arbetslös om man har en partner som sliter röven av sig för att man ska slippa kronofogden…
Citera
2025-03-30, 13:11
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. En ytterst osympatisk karl. En riktig parasit som jag ser det. Det är inte ofta jag tycket synd om någon deltagare men Diana förtjänar en bättre man än den här Sven.

Ja han är en stoor skithög - o arbetsamma o ordentliga diana en dröm för alla incels o singelmän.

MEN HON SKICKAR PENGAR TILL PHILIPPINES - där är de väldigt religiösa o gudfruktiga katoliker.
Varför säger hon inte jag behöver alla pengar här - allt är jättedyrt här o drar exempel - o så säger
hon om fattigdomen o problemen - det är Guds Vilja kombinerat med det är Guds Prövningar o
jag vill inte intervenera med Gud för då kommer jag nog inte till himlen utan riskerar helvetet.

MEN GISSNINGSVIS har hon barn i Philippines - det är mycket vanligt att kvinnorna där får
barn tidigt o hon kanske inte var så ung när hon kom hit
Citera
2025-03-31, 02:03
Medlem
Citat:
Och det var det här stolppskottet till man som anmälde Diana till Lyxfällan..
Han tyckte inte att hon hade koll. Själv ägde han tror det var fem bilar. En visste han inte ens var den fanns, och en skrothög som inte startade.
Stackars Diana..
Hur kunde han sälja bilarna o skåpet för 5000 tusen visar hur korkad han är.
Citera
2025-03-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NerORupp
Hur kunde han sälja bilarna o skåpet för 5000 tusen visar hur korkad han är.
ja, han är ett praktexempel på man aldrig kan underskatta hur dum en människa kan bli.
Citera
2025-04-07, 22:30
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Veckans avsnitt (Linus & Ronja), fick jag lite dålig kläm på när det gäller några grejor...

Jag reagerade bl.a. på att Magnus nämnde att de hade köpt en resa "utan avbeställningsskydd". Men när han hade övertygat dem om att avbeställa resan så fick de tydligen tillbaka pengar ändå, hur gick det till egentligen?

Sen har jag allmänt funderat på varför WT-patrask alltid verkar ha råd till läppförstoringar, naglar, tatueringar och cigg, men inte till mat. Men det sistnämnda var bara en allmän spekulation. Är jag eller barnen hungriga så hade då jag hellre köpt mat.
Reagerade på detsamma gällande resan. Också sjukt märkligt att lägga 14 000 på mat och ändå inte ha råd att äta. Fick solklara Julia och Peter-vibbar i avsnittet där Ronja på traditionellt feministiskt manér skulle framhävas som offer och aldrig unnat sig någonting och killen passivt skyldig till allt osv. Men slutet blev ju fint iallafall.

Underfinansierat avsnitt också, ingen psykolog och ingen familj eller utomstående. Kändes tomt på något vis.

Flera stycken nämner senare uppföljning som förslag, instämmer! 1 eller 5 år efteråt. Om bara ett Lyxfällan-kontrakt skulle få vem som helst att sluta röka vore detta en mångmiljonindustri.

Citat:
Ursprungligen postat av BombiBeirut
Vad tycker ni om tidigare säsonger med olika sorglösa storshoppare jämfört med de nyare mera allvarliga avsnitten?
Tycker de nya avsnitten är förvånansvärt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av jabra
En mattelärare som sätter sig i detta! Helt otroligt, och mer otroligt, hur kan vi skattebetalare godkänna att en lärare får ut 32000:- netto??????????
Helt sinnes. Alla, ALLA lärare har genom alla tider klagat på hur dåligt de tjänar. Det måste väl innebära 40-42 före skatt?
Citera
2025-04-09, 00:50
Medlem
Litispendenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Tittat på veckans avsnitt nu, är i djup chock. Gräsliga jävla gris till man den där Sven! Att han inte ens i slutet fattade att han borde betala ALLT hemma i typ tio år framåt tyder ju på att han egentligen inte vill. Det är ju superbekvämt att bli försörjd av nån annan , även om hon går under på kuppen.

Som i början när hon kommer hem från jobbet, kan tänka mig att hon sliter i typ hemtjänsten. Då förväntar han sig att hon ska laga mat, trots att han varit hemma och ledig hela dagen. Han fick ju ut ungefär lika mkt som arbetslös som hon får på en heltid dessutom,

Hoppas Diana lämnar honom, hon skulle säkert må betydligt bättre utan denna sorgliga ursäkt till karl. Får hoppas han får skämmas inför alla han känner. Patetiskt man. Oftast är de ju lika goda kålsupare när ett par är med som deltagare, men här var det ju han som drog ner henne…

Sven-Erik Gunnarsson är en av de absolut sjukaste exemplen jag sett i lyxfällan när det kommer till par som har dålig ekonomi! Dels att han undanhåller inkomst men dels också får Diana att ta lån för att öht gå runt i samboskapet!

Förhoppningsvis lyckas hon ta dottern (?) och fly efter deras betalningsanmärkningar är borta!

Utöver det hade jag gärna sett, som några av er andra säger i tråden, en uppföljning efter ett år istället för fem veckor! Ett par veckor kan till och med extremfallen hålla men hur har personen hållit sig ifrån ett blanco-lån senaste månaderna är mer intressant!

- som en parentes har jag också kollat lite gamla avsnitt senaste veckorna med Patrik och Magnus, i förhållande till avsnitten förr i tiden är det mycket gulligull numera.
Senast redigerad av Litispendens 2025-04-09 kl. 01:03.
Citera
2025-04-12, 21:53
Medlem
Han äger i dagsläget 4 fordon… tror inte mycket har förändrats. Dom verkar fortfarande bo ihop. Blev riktigt upprörd efter att ha sett avsnittet. Den här Sven alltså, gaslighting, narcissism och 0 självinsikt. Hoppas Diana lämnar honom. Usch.
Citera
2025-04-13, 12:52
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSuraMy
Han äger i dagsläget 4 fordon… tror inte mycket har förändrats. Dom verkar fortfarande bo ihop. Blev riktigt upprörd efter att ha sett avsnittet. Den här Sven alltså, gaslighting, narcissism och 0 självinsikt. Hoppas Diana lämnar honom. Usch.
Blir lite snurrig, är lite gamling-åker-till-thailand-och-plockar-hem-lycksökar-grej av det hela. Men hon försörjer istället honom? Gör man så mycket för uppehållstillstånd?
Citera
2025-04-14, 09:28
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Blir lite snurrig, är lite gamling-åker-till-thailand-och-plockar-hem-lycksökar-grej av det hela. Men hon försörjer istället honom? Gör man så mycket för uppehållstillstånd?
Har man det dåligt i hemlandet, och absolut inte vill/kan/vågar riskera att bli hemskickad, så biter man kanske ihop och står ut. Eller om man är förtryckt och inte vågar stå upp mot drummeln. Lite samma sak som när folk undrar varför en misshandlad hustru inte sticker ifrån gubben.
Citera
2025-04-15, 18:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag har en teckentolkare mitt i bild - hur få bort?
Citera
2025-04-23, 00:43
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Har man det dåligt i hemlandet, och absolut inte vill/kan/vågar riskera att bli hemskickad, så biter man kanske ihop och står ut. Eller om man är förtryckt och inte vågar stå upp mot drummeln. Lite samma sak som när folk undrar varför en misshandlad hustru inte sticker ifrån gubben.
Kan förstå det som man i ett destruktivt förhållande. Men en kvinna har aldrig problem att hitta en man, oavsett utseende eller personlighet.
Citera
2025-04-23, 15:17
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
SNÄLLA - sluta tjata om skridskoprinsessan det är GAMLA nyheter, kan vi hålla oss till nya avsnitt av programmen. Tack.
Inte alls, det är ju den enda behållningen man har av tråden, och avsnittet gick i repris senast igår.

Vad är senaste nytt om paret? Hur går det med byggfirman?
Huset lär vara sålt på exekutiv auktion...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in