2025-03-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
"Fixa skuldsanering". Vilken strålande ide. Att ingen har tänkt på det före dig. Och inte behöver du tala om vart de 2 miljonerna tagit vägen heller.
Många har tänkt det. Få har fått det
Citera
2025-03-23, 00:07
Medlem
Nu har ni chansen att få privatlektioner med Julia!
https://www.superprof.se/aktiv-tavli...bs-endast.html
Lite oklart huruvida det är online eller på plats i Knivsta ishall?
Citera
2025-03-23, 00:54
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Så damen i senaste avsnittet slipper att betala större delen av sina lån så länge som hon följer Kronofogdens plan i fem år, sen vips så är hon helt skuldfri. Är det bankerna själva som då står för förlusten, eller är det vi skattebetalare som måste betala lånen åt henne?

Skulle man inte kunna utnyttja detta? Man tar t ex två miljoner i lån, köper guld för rubbet, fixar skuldsanering som håller på i fem år. Sen är man helt skuldfri med guld värt två miljoner.
Det du föreslår är ju bedrägeri ifall du undanhåller guldet. Deklarerar du ärligt att du har guldet så lär de kräva att du säljer det för att betala skulderna.
Citera
2025-03-23, 08:04
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Nu har ni chansen att få privatlektioner med Julia!
https://www.superprof.se/aktiv-tavli...bs-endast.html
Lite oklart huruvida det är online eller på plats i Knivsta ishall?
Obs! Endast online! Sen är det på plats i Knivsta... Men det går säkert bra, för enligt annonsen är hon "Superlärare"! Hon borde ha nån som korrläser och lär henne hur en annons ska se ut. Jag undrar vem hon har sponsrat till att skriva recensioner?
Citera
2025-03-23, 21:06
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Så damen i senaste avsnittet slipper att betala större delen av sina lån så länge som hon följer Kronofogdens plan i fem år, sen vips så är hon helt skuldfri. Är det bankerna själva som då står för förlusten, eller är det vi skattebetalare som måste betala lånen åt henne?

Oavsett om hon blir beviljad skuldsanering eller ej så kommer hon inte komma i närheten av att betala av sina skulder, men det bästa för hennes långivare är nog om hon faktist får skuldsanering. Hon ser ut att kunna gå i pension mycket snart och om hon gör det kommer hennes långivare knappt att få någonting med tanke på att KFM måste ta hänsyn till hennes förbehållsbelopp.
Citera
2025-03-25, 10:17
Medlem
Dagens lyxfällan är sjukt. Stackars tjejen som betalar hyran medans gubben lever i nån egen bubbla trots att dem bor ihop.
Citera
2025-03-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fborgstrom
Dagens lyxfällan är sjukt. Stackars tjejen som betalar hyran medans gubben lever i nån egen bubbla trots att dem bor ihop.

Jag håller med dig. En ytterst osympatisk karl. En riktig parasit som jag ser det. Det är inte ofta jag tycket synd om någon deltagare men Diana förtjänar en bättre man än den här Sven.
Citera
2025-03-25, 13:28
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Jag håller med dig. En ytterst osympatisk karl. En riktig parasit som jag ser det. Det är inte ofta jag tycket synd om någon deltagare men Diana förtjänar en bättre man än den här Sven.
Jag håller helt med, även om man inte ska dra alla vita män med en asiatisk kvinna över samma kam... Men han verkar vara urtypen till fördomen mot översittare som inte vet hur man borde behandla tjejer, som tar hit en dam från nåt exotiskt land. Han tar inte sin del av ansvaret, och hon är lärd i sin kultur att mannen bestämmer, så håller hon käft och låter honom vara "överhuvud". Om hon flyttar från sin buffel riskerar hon dessutom, beroende på bl.a. hur länge hon har varit i Sverige och om hon hunnit bli medborgare än, och vad hon har för jobb, att bli utvisad. Och det vet oftast buffeln ifråga.
Citera
2025-03-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Jag håller helt med, även om man inte ska dra alla vita män med en asiatisk kvinna över samma kam... Men han verkar vara urtypen till fördomen mot översittare som inte vet hur man borde behandla tjejer, som tar hit en dam från nåt exotiskt land. Han tar inte sin del av ansvaret, och hon är lärd i sin kultur att mannen bestämmer, så håller hon käft och låter honom vara "överhuvud". Om hon flyttar från sin buffel riskerar hon dessutom, beroende på bl.a. hur länge hon har varit i Sverige och om hon hunnit bli medborgare än, och vad hon har för jobb, att bli utvisad. Och det vet oftast buffeln ifråga.
Du har så rätt!!
Citera
2025-03-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury

Ja hon borde lämna karln och få det bättre med någon annan
Citera
2025-03-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ja hon borde lämna karln och få det bättre med någon annan
Absolut! Undrar hur det går för paret nu?
Citera
2025-03-25, 19:12
Medlem
Citat:

Skulle man inte kunna utnyttja detta? Man tar t ex två miljoner i lån, köper guld för rubbet, fixar skuldsanering som håller på i fem år. Sen är man helt skuldfri med guld värt två miljoner.
En mattelärare som sätter sig i detta! Helt otroligt, och mer otroligt, hur kan vi skattebetalare godkänna att en lärare får ut 32000:- netto??????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in