2007-05-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Det tragiska är att jag förstår att jag måste sett fruktansvärt korkad och dumihuvudet ut och det insåg jag under ínspelningens gång, men efter vad jag har hört såg jag tydligen än mer korkad ut än vad jag trodde. De ville ju göra programmet om "min dröm att ha en hästgård och leva med mina hästar".
Kändes helt fruktansvärt efter och några dagar kändes det som att jag inte ens hade lust att leva, tyvärr. De som gjorde programmet var säkert nöjda iaf. Två av hästarna skulle ju ändå säljas vilket som.
Du kan ju kolla på Ratsit om den "personliga konkursen".
Trots mina skulder så har jag ju fortfarande ingen anmärkning....

Kan du inte passa på att berätta lite grann om vad din it-verksamhet går ut på?
Citera
2007-05-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Kan du inte passa på att berätta lite grann om vad din it-verksamhet går ut på?

Tyvärr, jag är för korkad för att förstå frågan. Sorry! Hahaha!!!

Skämt åsido. Idén är alldeles för bra, och nystartad, att jag inte officiellt kan dela med mig av den än. Vill du arbeta inom "koncernen" går det bra att pm:a dina personuppgifter.
Citera
2007-05-16, 06:42
Medlem
Kloges avatar
Kan du inte berätta om inspelningen?Hurdana är Charlie och Mattias?
Hur tänkte du när du sökte till programmet?Såg du ingen annan utväg?
Citera
2007-05-16, 12:15
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Kan du inte berätta om inspelningen?Hurdana är Charlie och Mattias?
Hur tänkte du när du sökte till programmet?Såg du ingen annan utväg?

Ja, det skulle vara förbannat intressant att få lite mer inblick i den biten
Citera
2007-05-16, 12:50
Medlem
baseballs avatar
Citat:
Det tragiska är att jag förstår att jag måste sett fruktansvärt korkad och dumihuvudet ut och det insåg jag under ínspelningens gång, men efter vad jag har hört såg jag tydligen än mer korkad ut än vad jag trodde. De ville ju göra programmet om "min dröm att ha en hästgård och leva med mina hästar".
Kändes helt fruktansvärt efter och några dagar kändes det som att jag inte ens hade lust att leva, tyvärr. De som gjorde programmet var säkert nöjda iaf. Två av hästarna skulle ju ändå säljas vilket som.
Du kan ju kolla på Ratsit om den "personliga konkursen".
Trots mina skulder så har jag ju fortfarande ingen anmärkning....

varför ställde du upp då?
varför öppnade du inga skuld-brev?
det verkar ju väldigt "korkat och dumihuvudet"
Citera
2007-05-17, 20:22
Medlem
ChristianXs avatar
Varje gång jag ser detta program kan jag inte låta bli att undra hur många det är där ute som är likadana, och inte har nån aning om hur de har gjort för att sätta sig i skiten. Dessutom har de rösträtt...
Citera
2007-05-17, 20:40
Medlem
cosmic_dancers avatar
6500 på mat 250 000 på skitgrejer ala tv-shop. Ett lån på 12 000 för att köpa... nej inte bil.. nä ingen ögon opertion eller dylikt utan en hund. EN HUND. Då huset behövdes renoveras.
Citera
2007-05-17, 20:43
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag är den som blivit kallad föjande i forumet.

"Hon verkar fanken stendum. Om de nu lyckas få ihop det för henne, hur lång tid tippar ni det tar innan hon satt sig själv i skiten igen? Jag ger henne max ett år."

"Jag förstår inte hur det går till. Hur kan man på 1,5 år driva ner sig så rakt mot personlig konkurs, och ändå inte inse att det inte fungerar?

Finns det verkligen folk som resonerar på detta sättet?"

"Bara jag som inte fattade vad hon hade för "IT-verksamhet", verkade ju generera pengar utan någon större mängd energi nerlagd. Dessutom var ju det stora intresset knappast IT med tanke på vad hon la sin tid på, behöver jag ens nämna den gamla Belinea-skärmen man såg i bakgrunden?"
-Måste bara tillägga att jag blev tvungen att tillfälligt låna skärmen av en kompis....

"Kan någon förklara hur i hela helvete man kan ha 75 lök i obetalda skulder och fortfarande ha huset kvar lånen på huset kvar el till huset? Jag Är ingen mönster gosse men har jag inte pengar till något så har jag inte det punkt slut."

Resten kan ni väl räkna ut själva.
Vill minnas att det andra citatet är mitt.

För det första måste man ju inse att det är mediabilden av deltagarna som vi ser och kommenterar, men jag antar att siffrorna som presenteras är sanna. Att det sedan är hårt klippt får man ju vara medveten om.

Men jag förstår fortfarande inte hur det går till när man hamnar i en sådan situation och låter det gå så långt. I synnerhet som det inte direkt är trolleri att få ordning på situationen. Man har sina inkomster och sina utgifter... är de sistnämnda större är det inte bra. Vad gäller dig så var det ju iofs bara dig själv du hade ansvar för så att säga, så då kan man ju göra som man vill.

Vad som är ännu mer förvånande är dagens avsnitt. Om man har fyra barn och en massa djur att ta ansvar förutom sig själva, och dessutom skapligt inkomst på 33000 netto, hur kan man då lyckas med att sitta i ett sunkigt radhus, med en sunkig bil, inga tillgångar, och inte ens några prylar värda något? Dessutom ett par hundra tusen i skulder på det... Till råga på allt så tycker de att det är förnedrande att ens komma på tanken att flytta till en hyresrätt i Skultuna... Vad känner då inte de som redan bor där om de tittar på programmet..?
Citera
2007-05-17, 21:15
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Till råga på allt så tycker de att det är förnedrande att ens komma på tanken att flytta till en hyresrätt i Skultuna... Vad känner då inte de som redan bor där om de tittar på programmet..?

Tänkte också på det.
Tydligen är självbilden viktigare än ekonomin
Citera
2007-05-17, 22:07
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Tänkte också på det.
Tydligen är självbilden viktigare än ekonomin

Visst det såg ju inte allt för trevligt ut men det gjorde inte radhusområdet heller. Jag ahr också områden där man känner att "nä där skulle man inte vilja bo" men man får väl bita i det sura äpplet och inset att man kanske måste bo på sådana ställen iaf några år av sina liv vare sig man gillar det eller inte.
Citera
2007-05-17, 22:51
Medlem
Skultuna utmålades som ett riktigt sunkställe. Är det så illa att bo där?
Citera
2007-05-18, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Visst det såg ju inte allt för trevligt ut men det gjorde inte radhusområdet heller. Jag ahr också områden där man känner att "nä där skulle man inte vilja bo" men man får väl bita i det sura äpplet och inset att man kanske måste bo på sådana ställen iaf några år av sina liv vare sig man gillar det eller inte.
Exakt!
Man måste rätta mage efter matsäck, så himla störrande med såna personer. "Jag vill inte bo där, det är så sunkigt", sanningen är att det är bara deras eget fel att en flytt måste diskuteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in