Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Jag är den som blivit kallad föjande i forumet.
"Hon verkar fanken stendum. Om de nu lyckas få ihop det för henne, hur lång tid tippar ni det tar innan hon satt sig själv i skiten igen? Jag ger henne max ett år."
"Jag förstår inte hur det går till. Hur kan man på 1,5 år driva ner sig så rakt mot personlig konkurs, och ändå inte inse att det inte fungerar?
Finns det verkligen folk som resonerar på detta sättet?"
"Bara jag som inte fattade vad hon hade för "IT-verksamhet", verkade ju generera pengar utan någon större mängd energi nerlagd. Dessutom var ju det stora intresset knappast IT med tanke på vad hon la sin tid på, behöver jag ens nämna den gamla Belinea-skärmen man såg i bakgrunden?"
-Måste bara tillägga att jag blev tvungen att tillfälligt låna skärmen av en kompis....
"Kan någon förklara hur i hela helvete man kan ha 75 lök i obetalda skulder och fortfarande ha huset kvar lånen på huset kvar el till huset? Jag Är ingen mönster gosse men har jag inte pengar till något så har jag inte det punkt slut."
Resten kan ni väl räkna ut själva.
Vill minnas att det andra citatet är mitt.
För det första måste man ju inse att det är mediabilden av deltagarna som vi ser och kommenterar, men jag antar att siffrorna som presenteras är sanna. Att det sedan är hårt klippt får man ju vara medveten om.
Men jag förstår fortfarande inte hur det går till när man hamnar i en sådan situation och låter det gå så långt. I synnerhet som det inte direkt är trolleri att få ordning på situationen. Man har sina inkomster och sina utgifter... är de sistnämnda större är det inte bra. Vad gäller dig så var det ju iofs bara dig själv du hade ansvar för så att säga, så då kan man ju göra som man vill.
Vad som är ännu mer förvånande är dagens avsnitt. Om man har fyra barn och en massa djur att ta ansvar förutom sig själva, och dessutom skapligt inkomst på 33000 netto, hur kan man då lyckas med att sitta i ett sunkigt radhus, med en sunkig bil, inga tillgångar, och inte ens några prylar värda något? Dessutom ett par hundra tusen i skulder på det... Till råga på allt så tycker de att det är förnedrande att ens komma på tanken att flytta till en hyresrätt i Skultuna... Vad känner då inte de som redan bor där om de tittar på programmet..?