2007-05-15, 01:17
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXXRock
1. Aldrig tagit en drog i hela mitt liv!
2. Nykterist
3. Elitidrottare med SM-Guld
4. Knappt varit hemma i min lägenhet på 10 år...levt i sporthallar.
5. Haft tre olika boenden som blev samlat i min lägenhet i 6 mån.
6. Blev tillsagd att gå och plocka bland mina saker.
7. De finaste sakerna inkl kristallkronan var arv från min far!!!!!
8. Saker jag inte slängt på 16 år var sakerna i källaren.
9. Jag tävlar framgångsrikt med min dobbe som inte har något med den kriminellla världen att göra!
10. Ni är ett gäng här som inte vet ett dugg om människor ni möter i livet, det har ni bevisat nu.
11. Tror ni på fullaste allvar på allt ni ser och hör?
12. Jag undrar hur ni sett ut med den press och stress som det innebar.
13. Jag var knappt i min lägenhet under dessa 6 månader.
14. Är ute med min dobbe 3 timmar varje dag.
15. Hoppas ni alla här blir av med det mesta ni äger utan att protestera...om ni nu äger nåt!
16. Jag har ett liv utanför min lägenhet!
17. Prova aldrig mer att analysera en människa för det är ni inte kapabla till.

Ha ett gott liv

The winner takes it all

Folk kommenterar de intryck de får från TV-programmet. Dessa första intryck är betydligt trevligare att ha än att försöka söka upp personen i programmet, följa denna person under hennes vardag i ett par veckor för att sedan försöka bilda sig en egen uppfattning. TV är nöje. Programmet ifråga söker infallsvinklar som ger "rätt" bild till TV-tittarna. Den bilden måste nödvändigtvis inte vara sanningen utan vad de tror folk kommer tycka om. Att prata om den där dumma snubben de såg på TV igår...

Du borde inte nervärdera folk för att de sett en person på TV och sedan bildat sig den uppfattning programmet förmedlat lika lite som de skulle nervärdera ditt sanna jag ifall de fått följa dig under din vardag. Kommentarerna är över den person de fått en bild utav på TV, ingenting annat och det bör du väl förstå.

Förstår ändå att du behöver göra en kommentar för att "ställa saker tillrätta". Men jag måste även skriva den här kommentaren tillbaka då.
Citera
2007-05-15, 01:31
Medlem
XXXRocks avatar
Jovisst får man ha åsikter och ett första intryck, men man kan för f-n inte säga vad som helst om folk! Är det något jag hatar så är det droger...

Men ni måste oxå förstå att det ges vissa direktiv i programmet och att jag inte ändrade en pinal eller visade upp ett helt nystädat hem, som alla andra deltagare har gjort! Vad hade det då blivit för program?
Sen vet ni oxå att alla deltagare får uppgifter att lösa, vilket innebär att man inte sover knappt på hela natten, sen filma direkt på morgonen. De filmade mig i 7 dagar och det blev 46 minuter! Då fattar alla här hur de har klippt ihop allt material.

Nej tittarrekord blev det!
Citera
2007-05-15, 02:31
Medlem
XXXRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
Hur kan man dessutom leva i en sån jävla röra som hon bodde i när de kom dit. Jag tycker att jag brukar ha det rörigt omkring mig, men när man knappt har en kvadratmeter i rummen som inte är täckt med gammal bråte så har det fan gått långt.

Det kan inte ha varit så mycket gammal bråte i min lägenhet...fick närmare
50.000 kr för sakerna! Visst hade jag kunnat ta bort vissa papper och saker som låg här och där och dolde de fina sakerna, men då hade ni inte kunnat gotta er så mycket! Vem ville vara i den röran, inte jag!
Nu är det nästan för perfekt här hemma...kanske skall börja stöka till det lite för del 2.
Citera
2007-05-15, 04:48
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Det kan inte ha varit så mycket gammal bråte i min lägenhet...fick närmare
50.000 kr för sakerna! Visst hade jag kunnat ta bort vissa papper och saker som låg här och där och dolde de fina sakerna, men då hade ni inte kunnat gotta er så mycket! Vem ville vara i den röran, inte jag!
Nu är det nästan för perfekt här hemma...kanske skall börja stöka till det lite för del 2.

Ville bara säga att jag blev så glad över att se dig så lycklig i slutet av programmet!
Och att det fixade sig till sist, det var en riktig rysare.

Du såg så fri ut på något sätt!

Vilken idrott har du sysslat med?
Citera
2007-05-15, 14:01
Medlem
Citat:
Jovisst får man ha åsikter och ett första intryck, men man kan för f-n inte säga vad som helst om folk! Är det något jag hatar så är det droger...

Men ni måste oxå förstå att det ges vissa direktiv i programmet och att jag inte ändrade en pinal eller visade upp ett helt nystädat hem, som alla andra deltagare har gjort! Vad hade det då blivit för program?
Sen vet ni oxå att alla deltagare får uppgifter att lösa, vilket innebär att man inte sover knappt på hela natten, sen filma direkt på morgonen. De filmade mig i 7 dagar och det blev 46 minuter! Då fattar alla här hur de har klippt ihop allt material.

Nej tittarrekord blev det!

Jag framstod ju som dum i huvudet i programmet jag var med i också. Har inte sett det och det tänker jag inte göra heller. Den största förnedring jag varit med om var det.
Citera
2007-05-15, 14:55
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Jag framstod ju som dum i huvudet i programmet jag var med i också. Har inte sett det och det tänker jag inte göra heller. Den största förnedring jag varit med om var det.

Vad fan är det här? Invasion av ekonomiska puckon som invaderar FB? Instämmer i att det är förnedrings-tv, därav intresset för det
Citera
2007-05-15, 15:17
Medlem
Y0dAs avatar
Tråden blir ju absolut mer intressant när det kommer in deltagare från programmet i tråden och skildrar hur det ser ut i verkligheten. Det du (XXXRock) måste förstå är att vi har ju inget annat att gå på än vad som visas i programmet så det blir vår utgångspunkt när vi diskuterar deltagarna. Så den person vi diskuterar är den som TV3 vill visa, vilket i många fall säkerligen inte stämmer överens särskilt bra med verkligheten.

Du måste väl dock hålla med om att om man ser programmet utan att veta något om dig så framstår du (framförallt i början av programmet) som jävligt underlig. För de ger ju sken av att du har bott i den lägenheten i 16 år och att det bara har blivit mer och mer grejer vilket resulterat i att det till slut såg ut som det gjorde när Charlie och Mathias kom dit. Angående att jag beskrev det som bråte så var det ju Charlie eller Mathias som sa att det var en jävla massa skit, men självklart var det mycket värdefulla grejer vilket ju till och med framgick i programmet.

Om man sedan tar scenen när du är ute i parken och blir tvungen att skriva på fullmakten så är det lätt att få känslan utifrån ditt beteende att det är någon form av missbrukare som är med. Om man dock vet att det är en utbränd person på den ekonomiska ruinens brant som utsätts för en jävligt stressig situation så är inte beteendet särskilt konstigt.

Dock så verkar det ju som att sagan slutade ganska lyckligt och jag hoppas att det går bra för dig även i fortsättningen.

Citat:
Vilket avsnitt var det du var med i?
Citera
2007-05-15, 19:41
Medlem
Kloges avatar
Citat:

Visst är det en förnedring att visa sitt privatliv på bästa sändningstid men har det inte varit värt det om ekonomin kom på rätt köl igen?

Berätta gärna mer om inspelningarna,tar det bara en vecka att få ordning på allt?Vad fuskas det med?
Citera
2007-05-15, 19:43
Medlem
Jag är den som blivit kallad föjande i forumet.

"Hon verkar fanken stendum. Om de nu lyckas få ihop det för henne, hur lång tid tippar ni det tar innan hon satt sig själv i skiten igen? Jag ger henne max ett år."

"Jag förstår inte hur det går till. Hur kan man på 1,5 år driva ner sig så rakt mot personlig konkurs, och ändå inte inse att det inte fungerar?

Finns det verkligen folk som resonerar på detta sättet?"

"Bara jag som inte fattade vad hon hade för "IT-verksamhet", verkade ju generera pengar utan någon större mängd energi nerlagd. Dessutom var ju det stora intresset knappast IT med tanke på vad hon la sin tid på, behöver jag ens nämna den gamla Belinea-skärmen man såg i bakgrunden?"
-Måste bara tillägga att jag blev tvungen att tillfälligt låna skärmen av en kompis....

"Kan någon förklara hur i hela helvete man kan ha 75 lök i obetalda skulder och fortfarande ha huset kvar lånen på huset kvar el till huset? Jag Är ingen mönster gosse men har jag inte pengar till något så har jag inte det punkt slut."

Resten kan ni väl räkna ut själva.
Citera
2007-05-15, 19:58
Medlem
Citat:
Jag är den som blivit kallad föjande i forumet.

"Hon verkar fanken stendum. Om de nu lyckas få ihop det för henne, hur lång tid tippar ni det tar innan hon satt sig själv i skiten igen? Jag ger henne max ett år."

"Jag förstår inte hur det går till. Hur kan man på 1,5 år driva ner sig så rakt mot personlig konkurs, och ändå inte inse att det inte fungerar?

Finns det verkligen folk som resonerar på detta sättet?"

"Bara jag som inte fattade vad hon hade för "IT-verksamhet", verkade ju generera pengar utan någon större mängd energi nerlagd. Dessutom var ju det stora intresset knappast IT med tanke på vad hon la sin tid på, behöver jag ens nämna den gamla Belinea-skärmen man såg i bakgrunden?"
-Måste bara tillägga att jag blev tvungen att tillfälligt låna skärmen av en kompis....

"Kan någon förklara hur i hela helvete man kan ha 75 lök i obetalda skulder och fortfarande ha huset kvar lånen på huset kvar el till huset? Jag Är ingen mönster gosse men har jag inte pengar till något så har jag inte det punkt slut."

Resten kan ni väl räkna ut själva.

Haha. Jag vet, jag vet! Du är den där korkade hästtjejen som betedde sig som ett barn när allas våra idoler sålde dina hästar!!
Citera
2007-05-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Haha. Jag vet, jag vet! Du är den där korkade hästtjejen som betedde sig som ett barn när allas våra idoler sålde dina hästar!!

Det tragiska är att jag förstår att jag måste sett fruktansvärt korkad och dumihuvudet ut och det insåg jag under ínspelningens gång, men efter vad jag har hört såg jag tydligen än mer korkad ut än vad jag trodde. De ville ju göra programmet om "min dröm att ha en hästgård och leva med mina hästar".
Kändes helt fruktansvärt efter och några dagar kändes det som att jag inte ens hade lust att leva, tyvärr. De som gjorde programmet var säkert nöjda iaf. Två av hästarna skulle ju ändå säljas vilket som.
Du kan ju kolla på Ratsit om den "personliga konkursen".
Trots mina skulder så har jag ju fortfarande ingen anmärkning....
Citera
2007-05-15, 20:09
Bannlyst
Citat:
Det tragiska är att jag förstår att jag måste sett fruktansvärt korkad och dumihuvudet ut och det insåg jag under ínspelningens gång, men efter vad jag har hört såg jag tydligen än mer korkad ut än vad jag trodde. De ville ju göra programmet om "min dröm att ha en hästgård och leva med mina hästar".
Kändes helt fruktansvärt efter och några dagar kändes det som att jag inte ens hade lust att leva, tyvärr. De som gjorde programmet var säkert nöjda iaf. Två av hästarna skulle ju ändå säljas vilket som.
Du kan ju kolla på Ratsit om den "personliga konkursen".
Såg också avsnittet med dig och det var inte den bästa bilden man fick av dig. Tyvärr så kan det bli så om man figurerar i mediala sammanhang vilket inte vi vanliga människor förstår. Hoppas att ekonomin är bättre nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in