2006-12-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
jag skulle inte vilja kalla det förnedringtv. De pissar ju inte på er direkt.

Så om någon tar ditt liv och visar det för hela svenska folket och säger i programmet 10 saker om dig varav endast 2 är riktiga! Om dom övriga 8 sakerna får dig att framstå som en elak person eller något liknande!

Skulle inte du tycka då att dom hade förnedrat dig?
Citera
2006-12-23, 18:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Så om någon tar ditt liv och visar det för hela svenska folket och säger i programmet 10 saker om dig varav endast 2 är riktiga! Om dom övriga 8 sakerna får dig att framstå som en elak person eller något liknande!

Skulle inte du tycka då att dom hade förnedrat dig?

men hade ni inte något att säga till om?

För hur ni shoppar och spenderar lär ju stämma och visst det kanske inte är skoj att få det svart på vitt.
Citera
2006-12-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
men hade ni inte något att säga till om?

För hur ni shoppar och spenderar lär ju stämma och visst det kanske inte är skoj att få det svart på vitt.

Nej efter att man har skrivit på kontraktet så har man inget att säga till om!

Och nej vår shopping och hur vi spenderade stämde inte! Bland annat så sades det att vi inte sparade till barnen vilket var fel! Dom sa att vi hade överbelånat huset vilket inte stämde! Jag känner många som har mer än 90% i belåning på sitt hus! Vi hade 85%

sakerna som nämndes i tv nämndes till priset av vad dom kostar i butik inte till vad jag gav för dom eller hur jag hade köpt dom!

Detta är bara några exempel!

Men som jag sa programmet har vart bra för oss på många andra sätt!
Citera
2007-03-29, 10:46
Medlem
Kloges avatar
Nya avsnitt!

"Clas är frånskild och bor i Trångsund utanför Stockholm med sina två söner, Ludwig och Lukas. Nu har sönerna tröttnat på Clas slösaktiga leverne. De ber Lyxfällans ekonomiska rådgivare Charlie Söderberg och Mathias Andersson om hjälp att stänga Clas börs och få kulorna att sluta rulla.

Som produktionschef i IT-branschen under de boomande åren kring millenieskiftet levde Clas ett jetset-liv. Han byggde en villa på 190 kvadratmeter och inredde med exklusiva möbler. Problemet är att han bibehållit sin exklusiva livsstil trots att han förlorade sitt välavlönade jobb för sex år sedan.

Clas har inrett nedersta våningen i villan men en trappa upp är barnens rum och andra utrymmen fortfarande ofärdiga. Även om Clas är en snäll pappa på många sätt har han aldrig prioriterat pojkarnas trivsel. Han köpte en motorcykel istället för att fixa barnens rum.

Clas slösaktiga vanor är på väg att ge honom stora problem. Får han ingen ordning på slantarna måste han sälja sin kära villa. Men han vägrar inse att det vore bättre för hans ekonomi att flytta till ett billigare radhus eller lägenhet. Nu måste han arbeta dubbelt för att kunna behålla sitt hus och sitt levnadssätt. På dagarna jobbar han som säljare på en bildelsfirma och på kvällarna kör han taxi.

När Lyxfällans ekonomiska experter, Charlie och Mathias, kommer hem till Clas upptäcker de hans underliga prioriteringar. De inser att den ofärdiga övervåningen måste fixas för pojkarnas trivsel och för att öka värdet vid en eventuell försäljning.
Tyvärr visar en noggrann ekonomisk genomgång att Clas inte har råd att bo kvar i sitt hus. Det blir en tuff uppgift för Charlie och Mathias att få Clas att förstå att han måste flytta och samtidigt finansiera en renovering av villan."

Lyxnisse!
Hur har det gått för dig?
Citera
2007-03-29, 12:19
Medlem
Bråkmakarns avatar
Ska bli intressant att se kvällens avsnitt.
Citera
2007-03-29, 15:06
Medlem
bigMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
"Clas är frånskild och bor i Trångsund utanför Stockholm med sina två söner, Ludwig och Lukas. Nu har sönerna tröttnat på Clas slösaktiga leverne. De ber Lyxfällans ekonomiska rådgivare Charlie Söderberg och Mathias Andersson om hjälp att stänga Clas börs och få kulorna att sluta rulla.

Som produktionschef i IT-branschen under de boomande åren kring millenieskiftet levde Clas ett jetset-liv. ?

Konstigt att han inte lyckats skaffa något "bättre" jobb än säljare och taxichaffis med ett arbete som produktionschef i bagaget. Han måste väl trots allt ha en hel del erfarenhet och kontakter...
Citera
2007-03-29, 21:11
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigMajk
Konstigt att han inte lyckats skaffa något "bättre" jobb än säljare och taxichaffis med ett arbete som produktionschef i bagaget. Han måste väl trots allt ha en hel del erfarenhet och kontakter...

Som IT sektorn var på den tiden så räckte det princip att du hade en dator och en registrerad firma sen kunde du kalla dig för vad som helst.
ITproduktionschefsteknikervd bla bla

Ang dagens avsnitt så trodde jag att de skulle sälja huset men de klarade sig med nöd och näppe.
Citera
2007-03-30, 02:17
Medlem
Det var intressant att läsa Lyxnissens inlägg. Kan du inte berätta mer om hur TV3 vinklar och klipper? Kom de med några direkta lögner?

Såg dagens avsnitt och det här är verkligen bottennapp. Jag är beredd att ifrågasätta deras förmåga att göra korrekta bedömningar. 60 000kr för att renovera en övervåning, i mina ögon såg det mest ut som att det behövdes spackel och tapeter i ungarnas rum vilket man skulle kunna komma undan med för några tusenlappar. Han såg ju inte ut att ha tummen mitt i handen och skulle säkert klara av det jobbet själv, badrummet hade kunnat vänta tills vidare.

Hela programidén är som någon skrev tidigare att hitta nya kostnader så man måste sälja prylar, annars skulle det bli svårt att motivera namnet "lyxfällan". Att sänka driftskostnaderna för huset hade också varit en idé men där nämndes inte ett ord.

En personlig samling säljer man inte vind för våg och vem tror man får "rätt" pris av någon som samtidigt köper prylarna?

Jag missunnar inte barnen någonting men IKEA-möbler kan man få ett år begagnade för halva priset. 30 000kr för inredning lät alldeles för högt.
Citera
2007-04-06, 18:03
Medlem
Det senaste avsnittet var roligt. Den 32-åriga kvinnan hade skaffat sig en 21-årig boytoy. Trots hög inkomst fick hon inte pengarna att räcka till både boytoyen och andra dockor utan fick låna pengar av föräldrarna för att få ekonomin att gå ihop.
Citera
2007-04-06, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det senaste avsnittet var roligt. Den 32-åriga kvinnan hade skaffat sig en 21-årig boytoy. Trots hög inkomst fick hon inte pengarna att räcka till både boytoyen och andra dockor utan fick låna pengar av föräldrarna för att få ekonomin att gå ihop.

MILF
Lite kul där att han var 17 när dom blev tillsammans och han hade lånat in sig på huset. Vafan, ska han bo med henne och hennes två barn resten av livet.
Citera
2007-04-06, 23:03
Medlem
Bråkmakarns avatar
Missade början. Vad arbetade dom med? Hade dom 40 000:- i nettoinkomst gemensamt varje månad?
Citera
2007-04-06, 23:11
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Missade början. Vad arbetade dom med? Hade dom 40 000:- i nettoinkomst gemensamt varje månad?

Pojkspolingen var någon IT-tekniker och sugar-mama jobbade som mentalskötare.

http://www.tv3.se/index.php?option=c...74&Itemid=1113
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in