Citat:
Ang bilen så såldes den efter ett par vändor till en bekant.
Jag känner till nuvarande ägare och Även Peter som man träffat några gånger.
Helt reko kille. Härlig och trevlig men det märks att han funderar på något som han inte trivs med.
Ang bilen att sälja den för 40k är löjligt.
Sök på Blocket Efter en S60R (Speciell bilmodell med viss utrustning) Så ser du snart att priserna ligger runt 100k. Blir man mer insnöad på att ha rätt färg på inredning och lack så sticker priserna iväg. Tittar man på Äldre 850 T-5R, 850R, S/V70R som är föregående bilar i samma serie av lite förfinade bilar med bra utrustning så finns det mängder med bilar som de senaste åren har sålts för långt över både 100 och 200 000kr. Några närmare 300 000kr.
Så en dålig dag idag så skulle jag säga 60-70kkr för den. En vettig prisbild är 80-100kkr för den bilen. Hade man lagt ner lite krut på att sälja till utlandet så hade man kunnat lägga på 20-50kkr på det.
Jag känner till nuvarande ägare och Även Peter som man träffat några gånger.
Helt reko kille. Härlig och trevlig men det märks att han funderar på något som han inte trivs med.
Ang bilen att sälja den för 40k är löjligt.
Sök på Blocket Efter en S60R (Speciell bilmodell med viss utrustning) Så ser du snart att priserna ligger runt 100k. Blir man mer insnöad på att ha rätt färg på inredning och lack så sticker priserna iväg. Tittar man på Äldre 850 T-5R, 850R, S/V70R som är föregående bilar i samma serie av lite förfinade bilar med bra utrustning så finns det mängder med bilar som de senaste åren har sålts för långt över både 100 och 200 000kr. Några närmare 300 000kr.
Så en dålig dag idag så skulle jag säga 60-70kkr för den. En vettig prisbild är 80-100kkr för den bilen. Hade man lagt ner lite krut på att sälja till utlandet så hade man kunnat lägga på 20-50kkr på det.
Grejer är att Peter haft väldigt lång tid på sig att själv sälja bilen för ett optimalt pris...
Klassiskt lyxfällan misstag, vänta på att dom kommer och tro att allt blir guld och gröna skogar.
Hade jag varit i den sitsen och vet att jag ska få hjälp så hade jag lagt tiden innan det är dags på att försöka sälja grejer som jag vet går att få ut vettiga pengar på INNAN dom kommer och sen redovisat kvittona och pengarna, därav slippa persen med att se saker nästan slumpas ut i panik att på en vecka få loss lite kapital.