2021-02-23, 22:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom har flera anställda exempelvis, flyter på riktigt fint. Ska väl inte säga belopp, men det är högt på ett av jobben. Bättre än dom någonsin haft, och mycket bättre än om Peter skulle tagit det jobb som erbjöds. Så väl vågat som gick hem denna gång, hatten av för min del.

Knappa fyra anställda ser inte jag som "flera"
Citera
2021-02-23, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ta det lugnt grabbar, hennes firma går riktigt bra. Dom hivar in riktigt bra med pengar där, så att dom inte följde Magdas råd var i detta fallet bra.

Är det inte hela grejen med att vara entreprenör? Att våga följa sin magkänsla, och i detta fallet så gav det utdelning rejält. Fråga bara framgångsrika entreprenörer, man måste våga stå på sig.

Skitbra om dom fått det att funka, fått sprutt på ekonomin, kunnat beta av sina skulder och komma på fötter på ett bättre sätt än vad man någonsin kunnat hoppas på.

Men det utgångsläget var inte riktigt det man hade i programmet att det var något självskrivet. Statistiskt hade det varit klokare att ta det jobbet och vad säger att han inte hade kunnat satsa på sitt företagande sedan när han kommit på fötter?

Sedan är det inte första gången man hör historier om personer som drar in storkovan enligt dom själva, inte ens då det kommer från personer som varit med i detta program.
Citera
2021-02-23, 23:09
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderkuse
Haha du skriver ju exakt i samma stil, samma typ av särskrivningar som på byggfirmans hemsida och Julias Instagram och facebook. Är det en svensk version av Amys Baking company vi bevittnar?

"Facebook" Du var mig en bitter stackare, ser ingen anledning att fjanta dig. Trodde att dom flesta ändå ville att det skulle gå bra för dom som är med i Lyxfällan? Är väl positivt att det rullade på lite jobb för bra pengar. Många fall i Lyxfällan man sett som gått trögt även Lyxfällans inblandning.
Citera
2021-02-23, 23:10
Medlem
Även om det var frustrerande att kvinnan i programmet argumenterade som en femåring som blivit snuvad på sitt lördagsgodis så fick de trots allt de hårdaste straffet. Att riva upp kontraktet och lämna paret åt sitt öde är bra mycket värre än att behöva ställa in ett par skridskolektioner. Den lärdomen kanske inte är kännbar inom den närmaste tiden, men snart står kronofogden och knackar på dörren igen. Då försvinner huset, bilarna och hela rasket. Stackars, stackars stackars barn som kommer att behöva genomlida detta. Här kan vi snacka om trauma.

La även märke till att vi har ytterligare en idiot som går in i programmet med en förhoppning om skuldsanering. Tack och lov slapp vi hederliga människor gå i bräschen för ännu en svagbegåvad individ som inte klarar av hantera sin ekonomi.
Citera
2021-02-23, 23:13
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insilom
Skitbra om dom fått det att funka, fått sprutt på ekonomin, kunnat beta av sina skulder och komma på fötter på ett bättre sätt än vad man någonsin kunnat hoppas på.

Men det utgångsläget var inte riktigt det man hade i programmet att det var något självskrivet. Statistiskt hade det varit klokare att ta det jobbet och vad säger att han inte hade kunnat satsa på sitt företagande sedan när han kommit på fötter?

Sedan är det inte första gången man hör historier om personer som drar in storkovan enligt dom själva, inte ens då det kommer från personer som varit med i detta program.

Så kan det säkert vara. Hade själv också tagit emot jobbet. Men jag är ingen entreprenör, men om man tvivlar på sig själv och sitt företag. Så kommer man inte långt. Det kan nog dom flesta framgångsrika entreprenörer hålla med om.
Citera
2021-02-23, 23:19
Medlem
.-.-.s avatar
Varför skrivs ens dom här kontrakten i Lyxfällan? Fullmakten utnyttjas ju aldrig ändå, är ett välda daltande med deltagarna. I dagens program så gjordes inte ett skit förutom att sälja av lite skrot.
Lyxfällan har ballat ur helt, skulle behövas en ledare med rejäl stake som kan ge sig efter deltagarna.
Citera
2021-02-23, 23:20
Medlem
Vad kostade kvinnans konståkningslektioner?
- Det var för övrigt det mest pinsamma jag sett på isen, som om någon satt skridskor på en åsna. Knappast värt kostnaderna när det inte finns någon talang.

Varför tänker inte såna här människor på barnen som lider av den ekonomiska situationen och stressen?
Maken borde ta ut skilsmässa, tacka ja till jobbet och ta hand om barnen så kan kvinnan strutta omkring på isen.
Citera
2021-02-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insilom
Brukar periodvis följa detta program, har dock mer eller mindre lessnat på det då det blivit mer och mer förutsägbart. Men nu och då dyker det upp deltagare, enskild eller par, som verkligen gör en stum av häpnad.

Ikväll var det ett sådant avsnitt.

Maken till mer nonchalanta och mindre samarbetsvilliga deltagare har jag nog aldrig sett( ska vara långt tillbaka då isf).

Vad trodde dom egentligen att lyxfällan skulle göra? Ge dom en miljon att beta av skulderna med? Vifta med trollspöt?

Man får ju för all del förstå att det inte är kul att sälja prylar, det är jobbigt att kanske bara klara sig med en bil om man är en stor familj. Men själva grejen med hjälpen man får av programmet är ju att deltagarna måste göra jobbet själva, det kan väl inte ens den där kvinnan ha missat?

Här kunde ju kvinnan inte ens träna något billigare än den konståkning hon sysslade med? Med hänvisning till sin hälsa. Är man i så dåligt fysiskt skick är man ju handikappad och bör vara på rehabilitering. Håg till en massa annat tycktes hon ju likväl ha.

Det närmaste som kunde komma någon form av uppoffring var väl då mannen lyfte på häcken och sökte ett jobb, men som han inte kunde ta, pga att han hade drömmar om sin egna firma. Hade det inte varit en ide att lägga det åt sidan ett tag då kanske till han fått ekonomin något så när på fötter? Nej då...

Lyxfällan brukar sällan göra mig förbannad, men i detta fall blev jag det.Tycker ofta synd om dom som är med, och ofta så skäms dom ju något förjävligt, något detta par inte tycks ha haft skam i kroppen nog att göra.

Ja det var ju extremt viktigt att poängtera att detta är träning och inte en hobby. En snabbtitt på hennes instagram (eller skateshopens) och man ser direkt igenom den lögnen. Jag undrar hur alla hennes fall i isen påverkar ryggen egentligen.

Jag får känslan av att i den här familjen är det morsan som är i fokus. Hennes konståkning, tävlingar mm är det viktigaste..
Citera
2021-02-23, 23:37
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Kan någon förklara för mig hur folk kan gå med på att skämma ut sig inför hela svenska folket, familj, vänner, eventuella arbetskollegor, grannar, osv osv om vilken svag karaktär de har som ger vika för minsta lilla njutning? Visa upp för alla de känner exakt hur mycket de spenderat på onödiga saker med pengar de inte har... Varför väljer man detta?? Får de som är med i lyxfällan skyhög kompensation?

Det här har jag också undrat. Är det att om tv ringer går det få en deal? Eller får de betalt?
Citera
2021-02-23, 23:37
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Ja det var ju extremt viktigt att poängtera att detta är träning och inte en hobby. En snabbtitt på hennes instagram (eller skateshopens) och man ser direkt igenom den lögnen. Jag undrar hur alla hennes fall i isen påverkar ryggen egentligen.

Jag får känslan av att i den här familjen är det morsan som är i fokus. Hennes konståkning, tävlingar mm är det viktigaste..

Den där skateshopen såg enbart oseriös och rörig ut likaså byggföretagets hemsida. Vete tusan om jag hade vågat beställa något därifrån eller anlitat dem.
Citera
2021-02-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja ja, bara du är ńöjd så är det bra. Sedan får väl framtiden utvisa om det är ett samlarobjekt eller inte. Men lycka till, och då har väl ändå Peter fått in lite slantar så han kan betala av Jane och andra skulder.

Ang bilen så såldes den efter ett par vändor till en bekant.
Jag känner till nuvarande ägare och Även Peter som man träffat några gånger.
Helt reko kille. Härlig och trevlig men det märks att han funderar på något som han inte trivs med.

Ang bilen att sälja den för 40k är löjligt.
Sök på Blocket Efter en S60R (Speciell bilmodell med viss utrustning) Så ser du snart att priserna ligger runt 100k. Blir man mer insnöad på att ha rätt färg på inredning och lack så sticker priserna iväg. Tittar man på Äldre 850 T-5R, 850R, S/V70R som är föregående bilar i samma serie av lite förfinade bilar med bra utrustning så finns det mängder med bilar som de senaste åren har sålts för långt över både 100 och 200 000kr. Några närmare 300 000kr.

Så en dålig dag idag så skulle jag säga 60-70kkr för den. En vettig prisbild är 80-100kkr för den bilen. Hade man lagt ner lite krut på att sälja till utlandet så hade man kunnat lägga på 20-50kkr på det.
Citera
2021-02-24, 00:05
Medlem
Är nästan mållös efter senaste avsnittet, och min direkta känsla är att karlen måste bryta det destruktiva förhållandet han är i.

Kvinnan verkar tro att det är en självklar rättighet att vara sin egen och driva firma med framgång, om det vore så hade alla gjort det...

Egen firma startar man EFTER att man jobbat ihop och sparat kapital och känner sig trygg i det, INGEN vill medvetet anlita en bankrutt byggfirma utan en fungerande ekonomi, än mindre efter detta programmet (vilket är bra, spar mycket problem med omedvetna kunder).

Extremt sorgligt att se hur folk slänger bort sin egen och sina barns framtid pga. oförstånd och envishet.

Grejen är ju att både eget byggföretag och konståkning hade kunnat bli fullt möjligt i framtiden.

Ang. jobbet/offerten så hade väl bara det gått att vidarebefodra till hans nya arbetsgivare, är den dåligt utförd så hade diffen bara kunnat dras från hans första lön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in