2021-02-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
Ang bilen så såldes den efter ett par vändor till en bekant.
Jag känner till nuvarande ägare och Även Peter som man träffat några gånger.
Helt reko kille. Härlig och trevlig men det märks att han funderar på något som han inte trivs med.

Ang bilen att sälja den för 40k är löjligt.
Sök på Blocket Efter en S60R (Speciell bilmodell med viss utrustning) Så ser du snart att priserna ligger runt 100k. Blir man mer insnöad på att ha rätt färg på inredning och lack så sticker priserna iväg. Tittar man på Äldre 850 T-5R, 850R, S/V70R som är föregående bilar i samma serie av lite förfinade bilar med bra utrustning så finns det mängder med bilar som de senaste åren har sålts för långt över både 100 och 200 000kr. Några närmare 300 000kr.

Så en dålig dag idag så skulle jag säga 60-70kkr för den. En vettig prisbild är 80-100kkr för den bilen. Hade man lagt ner lite krut på att sälja till utlandet så hade man kunnat lägga på 20-50kkr på det.

Grejer är att Peter haft väldigt lång tid på sig att själv sälja bilen för ett optimalt pris...
Klassiskt lyxfällan misstag, vänta på att dom kommer och tro att allt blir guld och gröna skogar.

Hade jag varit i den sitsen och vet att jag ska få hjälp så hade jag lagt tiden innan det är dags på att försöka sälja grejer som jag vet går att få ut vettiga pengar på INNAN dom kommer och sen redovisat kvittona och pengarna, därav slippa persen med att se saker nästan slumpas ut i panik att på en vecka få loss lite kapital.
Citera
2021-02-24, 00:14
Medlem
constants avatar
Säsong 28, avsnitt 10.

Vilken hemsk kvinna. Drar ner sin man i skiten. Hon ska ha allt, och det enda hon vill ge är att vara en översminkad isprinsessa. Hur pengakåt kan man vara?

Fy fan så illa jag mår av att se henne. En så sjukt hemsk kvinna. Akta er för den typen.

Hon bekräftar verkligen fördomar om romer.
Senast redigerad av constant 2021-02-24 kl. 00:28.
Citera
2021-02-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalama86
Vart är dessa fantastiska funtade människorna ifrån?
Någon som vet om smartskallarna har instagram, alltid kul att se vad idioter gör med deras liv..

https://www.instagram.com/skateshopbyscarlett/

https://www.instagram.com/pabyggfirma/
Citera
2021-02-24, 00:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubkid

Och vad händer där? Citera!
Senast redigerad av constant 2021-02-24 kl. 00:51.
Citera
2021-02-24, 01:11
Medlem
Hon sökte alltså till Lyxfällan i hopp om att de skulle komma dit och bara lösa skulderna och säga "fortsätt exakt som vanligt, ändra inget"? Man känner ju människotypen väl, men detta var nog det mest extrema.

Mannen är en passiv typ som lätt blivit kuvad och nu är extremt medberoende. Det första terapeuten gjorde var att ställa den retoriska frågan alla väntade på: vem bestämmer hemma hos er? Peter behöver hjälp att ta sig ur förhållandet omedelbart, helst för 10 år sedan.
Citera
2021-02-24, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och vad händer där? Citera!

Både på det privata kontot (som enligt egen utsago startades för barnens skull) och företagets konto, så handlar det mest om att lyfta fram sig själv som isprinsessa och egenföretagare.

I samma andetag presenterar hon också företagets nya, vågade jämställdhetsplan, mot rasism och machokultur!

Skönt att veta att hennes oerhört macho man inte tillåts bete sig hur som helst där på firman!

Citat:
Precis som mitt bolag som är startat April 2020 så är även mitt fritidsintresse och mitt stora passion väldigt kärt och nära hjärtat 😍 Vi bygger med högsta yrkeskompetens och nu ändrar vi och blir tydligare med en jämnställdhetsplan och värdegrund där alla är lika värda och där vi jobbar som ett team och där titlar inte spelar större roll utan mer att resultatet och att man håller budget och tidsplan räknas. Diskriminering har vi noll tolerans emot samt rasism och särbehandling. Vi vågar vara annorlunda och vi vågar säga ifrån mot machokultur som tyvärr råder inom byggbranschen.
#teamPeterAByggfirma #juliaanderssonsweden #pabyggfirma

Det är verkligen helt sanslöst vilken vidrig kvinna detta är.

Jag undrar om hon har någon som helst kompetens? Misstänker snarare att mannen gör allt jobb, medan hon har hand om instagram, där hon ständigt skryter och benämner det hela som ”hennes företag”.

Vilket förvisso är sant; hon är ensam ägare till alltihop!

Trots detta förstår jag inte er som tycker så oerhört synd om denna patetiska ursäkt till karl. Hans totala brist på ryggrad är vad som möjliggjort hela denna tragiska shit show. Tyck synd om barnen, istället.
Citera
2021-02-24, 01:30
Medlem
Pope666s avatar
vilka pinsamma människor. Hur gamla var de egentligen de där som var med i tisdagens avsnitt?

Gubben var ju så vek. Han skulle ställa sig på huvudet om en stark kvinna beordrade han till det och vem är glad att gå 15 k minus varje månad?

Vilket bullshitt att det skulle kosta mer att åka skridskor i grupp än privat. Googlade på det där skiten och det kostar tydligen runt 1-3000 kr per år/säsong att vara med och köra en-två gånger i veckan som vuxen. Eftersom hon är för gammal att komma med på OS så kan hon ju ha det som fritidsträning och sen köpa ett gymkort, så har hon dragit ned det hela till typ 500 kr /månad istället för 8000kr!

Det var i alla fall ett roligare program än förra veckan med den feta kärringen som bara satt o bölade och skyllde på sin döda man.

Såna där veklingar till "män" som förstör för många andra män med. Ett kok stryk skulle han ha.
Citera
2021-02-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis
Hon sökte alltså till Lyxfällan i hopp om att de skulle komma dit och bara lösa skulderna och säga "fortsätt exakt som vanligt, ändra inget"? Man känner ju människotypen väl, men detta var nog det mest extrema.

Mannen är en passiv typ som lätt blivit kuvad och nu är extremt medberoende. Det första terapeuten gjorde var att ställa den retoriska frågan alla väntade på: vem bestämmer hemma hos er? Peter behöver hjälp att ta sig ur förhållandet omedelbart, helst för 10 år sedan.

Ja, samtalet med terapeuten var ett kapitel för sig. Herrejävlar...

Hon bestämmer allting utom vad de ska äta till middag, men deras problem beror på att han ”aldrig öppnar upp sig”.

Hans egen problembeskrivning är att förhållandet ”saknar värme och kärlek”
Bland de mest patetiska män jag sett, någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Såna där veklingar till "män" som förstör för många andra män med. Ett kok stryk skulle han ha.

Ja! Andra i tråden verkar mest tycka synd om honom istället för att hålla honom ansvarig. Han valde att göra en vuxenbebis till tattarkvinna på smällen (11 gånger!!), och låta hennes efterblivna fantasier styra hela deras liv, på deras barns bekostnad.

Usch, jag känner till och med mer medlidande för henne.
Senast redigerad av Ercie 2021-02-24 kl. 01:48.
Citera
2021-02-24, 01:42
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubkid

Blev sugen på att gå in på deras hemsida och näthata lite. Så efterblivna så ville berätta det för dem, men kanske bäst att bara strunta i det.
Citera
2021-02-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
Ja, samtalet med terapeuten var ett kapitel för sig. Herrejävlar...

Hon bestämmer allting utom vad de ska äta till middag, men deras problem beror på att han ”aldrig öppnar upp sig”.

Hans egen problembeskrivning är att förhållandet ”saknar värme och kärlek”
Bland de mest patetiska män jag sett, någonsin.

Vilken surprise att han känner att ett förhållande där han är fullständigt kontrollerad saknar värme och kärlek . Men eftersom hon får honom att gå med på allt får hon honom garanterat att gå med på att äktenskapet är skitbra också. Lika skitbra som ekonomin, som ser riktigt bra ut!
Citera
2021-02-24, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis
Vilken surprise att han känner att ett förhållande där han är fullständigt kontrollerad saknar värme och kärlek . Men eftersom hon får honom att gå med på allt får hon honom garanterat att gå med på att äktenskapet är skitbra också. Lika skitbra som ekonomin, som ser riktigt bra ut!

Ja för tusan, vad är 15 tusen back varje månad? Det är ju faktiskt en hel del mindre än 23 tusen! Bara positivt, alltså!

Dock verkar de faktiskt, som någon i tråden var inne på, ha fått åtminstone lite snurr på firman. Vilket är fullständigt sanslöst i sig självt.

Vem fan anlitar dessa människor?

Från byggfirmans facebook:

Citat:
Vi vågar utmana och våga tänka annorlunda.
[...]
3 st snickare och en som inte har något yrkesbevis
[...]
Ja, den sistnämnda är jag, byggfirmans ägare och VD och den som driver företaget framåt, ser till att allt fungerar och löper framåt och att vi gör på vårt sätt, min magkänsla.

Citera
2021-02-24, 03:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
J
Ja! Andra i tråden verkar mest tycka synd om honom istället för att hålla honom ansvarig.
Såklart han borde tagit mer ansvar, men här har han uppenbart utnyttjats av en riktigt vidrig isprinsessa. Det hade kunnat hända vem som helst.

Fy fan så vidrig hon verkar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in