2014-11-02, 16:00
  #13081
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Deltagarna är garanterat förhandsgranskade och utplockade. Hur kan deltagarna lyckas i varenda avsnitt? Att ha saker och sälja som betalar av skulderna ganska stor del. Hur kan det vara så prydligt perfekt?

Men hur hade det gått hos någon som bor simpelt, fåtal grejer , skräpmöbler i vardagsrummet. Gammal skräp-TV sen 90-talet. Knappast nånting i förrådet. Äger vare sig bil eller MC. Hur löser Lyxfällan det här med nån med jätte stora skulder?

Alltså bevisar det att deltagarna är handplockade

Det är klart att väljer ut dem, hur skulle det annars gå till? Att de lottar bland folk som vill vara med utan att de vet något om dem? Det är ju självklart, det är ju inget som behöver "bevisas", för det är ju ingen vettig människa som tror något annat.

Loppmarknaderna och försäljningarna är enbart för att fylla ut programtiden och fungera som en karaktärsdanande och sedelärande historia.
"Nu har du ställt till det för dig, då får du lida lite genom att behöva skiljas från din gamla stereo."
Det är ju helt vansinnigt att någon ska behöva sälja sin gamla säng och få en tusenlapp när det första personen kommer behöva göra nästa månad är att köpa en ny säng. Det är ju en ren förlustaffär.

Det som i varje program gör hela skillnaden är att de lägger om deras lån, med avtal som de aldrig hade fått om de inte varit med i Lyxfällan.

Första budgeten: Deltagaren har tagit 100 st sms-lån för sammanlagt 500 000 och ska egentligen betala 10 000-tals kronor varje månad. Det är det som är den stora minusposten.

Andra budgeten: Lyxfällan har bakat ihop alla lån till ett enda med mycket lägre ränta och amorteringsfritt i 6 månader eller liknande. Deltagaren behöver bara betala några enstaka tusenlappar i månaden och budgeten går ihop.

Att de fixar ett bättre lån är ju en del av reklamen, och den får du ju jämföra med vad en reklamspot kostar för TV3:s mest sedda program. Förmodligen kan de ge deals motsvarande flera hundratusen kronor per avsnitt utan problem.
__________________
Senast redigerad av impieteer 2014-11-02 kl. 16:03.
Citera
2014-11-02, 18:35
  #13082
Medlem
Isnatts avatar
Även om senaste avsnittet var 'lagom' så tyckte jag att det var bra Det är nog så livet ser ut för många människor. Inga jätteskulder men duma sådana som är tillräckliga för att göra livet besvärligt.

Lyxfällan löser ju inte problemen utan gör det möjligt för deltagarna att själva ändra sitt sätt att handskas med pengar så att dom på egen hand kan få rätsida på sin ekonomi.
Citera
2014-11-06, 09:38
  #13083
Medlem
Knullkungens avatar
Dagens avsnitt verkar intressant. 2-barnsmamman Daniela vill vara Hollywoodfru men bor i Ljungskile och jobbar som lastbilschaufför.
Citera
2014-11-06, 13:30
  #13084
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/lyxfrudrommen-i-kras---bryter-ihop/

Lysande klipp där hon anklagar kickass-coachen för att behandla henne som efterbliven.
Citera
2014-11-06, 17:18
  #13085
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/lyxfrudrommen-i-kras---bryter-ihop/

Lysande klipp där hon anklagar kickass-coachen för att behandla henne som efterbliven.
Jag blir förbannad bara av att se klippet
Stå och stirra in i en väg när man blir tilltalad och vill att dom går därifrån..
Citera
2014-11-06, 18:12
  #13086
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Deltagarna är garanterat förhandsgranskade och utplockade. Hur kan deltagarna lyckas i varenda avsnitt? Att ha saker och sälja som betalar av skulderna ganska stor del. Hur kan det vara så prydligt perfekt?

Men hur hade det gått hos någon som bor simpelt, fåtal grejer , skräpmöbler i vardagsrummet. Gammal skräp-TV sen 90-talet. Knappast nånting i förrådet. Äger vare sig bil eller MC. Hur löser Lyxfällan det här med nån med jätte stora skulder?

Alltså bevisar det att deltagarna är handplockade


Programmet heter ju lyxfällan, handlar alltså om personer som gått i fällan att leva över sina tillgångar.

Att många människor sitter i en fattigdomsfälla är en helt annan sak och inte lika roligt att göra förnedrings TV av då det bara är tragiskt.
Citera
2014-11-06, 19:42
  #13087
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Dagens avsnitt verkar intressant. 2-barnsmamman Daniela vill vara Hollywoodfru men bor i Ljungskile och jobbar som lastbilschaufför.

Hollywoodfru. Det är till att ha ambitioner..
Citera
2014-11-06, 19:44
  #13088
Medlem
K'änns tryggt med en 2barnsmamma som vill leva som Maria montazami
Citera
2014-11-06, 19:46
  #13089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Programmet heter ju lyxfällan, handlar alltså om personer som gått i fällan att leva över sina tillgångar.

Att många människor sitter i en fattigdomsfälla är en helt annan sak och inte lika roligt att göra förnedrings TV av då det bara är tragiskt.

Precis. Alla som är med i lyxfällan har en rimlig möjlighet att klara sig på sina inkomster.
Citera
2014-11-06, 20:02
  #13090
Medlem
WT-brud så det bara sjunger om det.
Citera
2014-11-06, 20:06
  #13091
Medlem
symbicorts avatar
Hon ser bekant ut,har hon varit med i något annat program?
Citera
2014-11-06, 20:06
  #13092
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
WT-brud så det bara sjunger om det.

Snygg som fan, hade gärna fått flytta in hos mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in