2015-09-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Förstår inte att man själv inte reagerar när man börjar köpa hem chips och 2 stora cola varje dag. Att man liksom införlivar det i sin dagliga kost?

Ja det håller jag med om.
Men jag äter lite chips varje kväll, fast under en påse per vecka.
Citera
2015-09-17, 23:56
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Förstår inte att man själv inte reagerar när man börjar köpa hem chips och 2 stora cola varje dag. Att man liksom införlivar det i sin dagliga kost?

Cola kan vara jävligt svårt att sluta med jag drack 3-5 liter om dagen och jag hade mycket mycket svårare med att sluta med det än att sluta röka och då har jag rökt i runt 10 år.
Citera
2015-09-18, 18:14
Medlem
Jag tycker dom verkade vara som dom flesta som är med i Lyxfällan - bra godhjärtade människor som det spårat ut ekonomiskt för, som har haft svårt att hålla i pengarna bara...hoppas det går bra för dom i framtiden!!!!
Citera
2015-09-19, 13:31
Medlem
cosmic_dancers avatar
Varför städar man inte innan ett tv-team ska komma och filma en under en vecka? Såg ju för jävligt ut hos dem och hos flera andra har det set likadant ut.

Sen var killen en jävla skithög, fy fan så omogen.
Citera
2015-09-19, 23:34
Medlem
godboys avatar
Såg idag ett avsnitt från tidigare säsong där en ett par var tvungna att sälja sin bil då de inte skulle ha råd att ha kvar den. Dessutom hade bara tjejen körkort. När de frågade om vad som skulle bli jobbigast med att inte ha bil blev svaret: Att gå med barnen till dagis 500 meter bort. :-(:-(

Tycker dessutom verkar som en övervägande majoritet av deltagarna har massor med husdjur. Inte bara EN Hund eller katt, gärna flera av varje.
Citera
2015-09-20, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Varför städar man inte innan ett tv-team ska komma och filma en under en vecka? Såg ju för jävligt ut hos dem och hos flera andra har det set likadant ut.

Sen var killen en jävla skithög, fy fan så omogen.

Vaddå "ostädat"?? Hur ser du egentligen?? Det var ju jävligt mycket städat där!! Inte en pryl framme...totalt renrakat till slut!!!! Och DU ska banne mig ligga lågt med att kalla andra människor för "jävla skithög" och "omogen"!!
Citera
2015-09-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Vaddå "ostädat"?? Hur ser du egentligen?? Det var ju jävligt mycket städat där!! Inte en pryl framme...totalt renrakat till slut!!!! Och DU ska banne mig ligga lågt med att kalla andra människor för "jävla skithög" och "omogen"!!
Kolla in deras "sängkammare". Inte så nice.
Citera
2015-09-20, 09:38
Medlem
Isnatts avatar
Den där typen människor, just den sorten, har man ju stött på och sett i lyxfällan förut.
Det är som det ligger en hinna över dom på nåt vis. Som att dom är 25-30 år men att det fattas 10 år i deras utveckling och att dom inte vet hur man sköter ens dom enklaste saker i ett liv.

Det skaffas barn för det ska man ju ha, och det var kul med en hund då måste det ju vara dubbelt så kul med två, Tommy som ser sig som en bilhandlare av rang även när han gör 30 förlustaffärer i rad, och Denice ska snart få snurr på sin nagelskulptörverksamhet där på frottéhanduken på köksbordet -det går inget vettigt på tv - skaffar 30 kanaler till med 'inget vettigt', vad säger du är du gravid IGEN?, sjukanmäler sig fredagar eller måndagar under provanställningen, tror dom är smarta när dom drar på sig abonnemang på prick allt för 'vi tjänar faktiskt 59:- på det!', oförsäkrade, instabila, lomma och slö ofokuserad blick - ögonen rör sig som vattendroppar i en rymdfarkost, drömmer om att bo i hus utan att egentligen veta varför, enligt dom är den största idioten den som påpekar vilka idioter dom är och pekar på deras ständiga dubbelfotade traverklamp, månadshyran kategoriseras som en 'oförutsedd utgift' och blir svårt att klara av den här månaden också, tycker dom själva är smartare än allmänheten och då särskilt karln i huset som ständigt har grejer och idéer på gång utan att nånsin ta tanken längre än från hjärna till mun inför fru sjukskriven där mellan glufsandet på limpmackor och chokladmjölk vid furu-köksbordet, och så vidare.
Deras enda lösning är att 'baka ihop lånen' för deras vana trogen så har dom snappat upp det nånstans ifrån och utan att veta vad det egentligen innebär är det väl nåt man ska göra, väl?

Fy fan, dessa människor borde inte få rösta.
Citera
2015-09-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Kolla in deras "sängkammare". Inte så nice.

Äh..ungarna och hunden kan ha passat på och lekt där just innan TV-teamet kom dit in...
Citera
2015-09-20, 18:11
Medlem
godboys avatar
Vissa (enstaka) personer tycker jag synd om. De har varit dumsnälla och hjälpt nära o kära som mer o mindre lurat dem.

Men många upplever jag som att de ser det som en mänsklig rättighet att ha bil, de senaste teknikprylarna. Dessutom skaffas ungar högt o lågt innan de ens lärt känna varandra. Kondom på säger jag!!!! Sen när de väl fått unge så skaffas multipla husdjur. Smart!

Är man normalbegåvad märker ju om man har råd eller ej. Att dra över budget en, två eller tre månader är ju lösbart (om man inte gör megautsvävningar), men då måste man ju ta tag i det omedelbart.

Sen fattar ju jag med att det i ENSTAKA fall kan röra sig om en rad olyckliga omständigheter. Men i de flesta fall känns det som "låt gå" mentalitet.

Lite som om man är fet, man har tuggat sig till det, rört sig för lite i förhållande till intaget.
Citera
2015-09-20, 20:19
Medlem
Såg sista avsnittet på lyxfällan men drar inte riktigt samma slutsatser som
ni andra MEN.

Klart killen är en skithög - MEN HON HAR JU INGA INKOMSTER
Hon är ju DÖMD Till Honom*. Vem vill ha denna tjockis o TVÅ
TVÅ BortBytingar på köpet?

* dock med viss reservation för skuldfördelning mellan de två vilket
inte framgick

Konstigt att de tillåts ha djur - de har både hund o katt som drar pengar.

När det gäller bilaffären kanske några av föräldrarna gått in med viss
peng - vet dock inte vad cittran är värd.

De har ofta barn - ja det är juste att pumpa också?

Nästa veckas program - hur fan är det ställt i huvudet på Fiskmåsen?

Jag fattar inte att du vill ha bil - men fan både Fiskmåsen o Patrik har
väl bil o de åker ju bil i varje jävla program

Landets vagnpark består av 2.5 miljoner personbilar o vart man än vänder
sig ute så ser man bilar - o ändå fattar inte Fiskmåsen att folk vill ha
bilar o nya bilar
Citera
2015-09-20, 23:34
Medlem
Milford.Cubicles avatar
fattar inte hur människor kan vara så oansvarslösa och korkade
vissa verka "deprimerade" och typ gett upp och bryr sig inte bara pg.a det
sen ska ni idioter kommentera o tycka ni är så mycket bättre än dom. ha ha, jätteroligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in