2014-10-30, 20:43
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Ja den har gången sög han verkligen. Han fattade nada om vad han pratade om. Är man riktigt orolig så kan man inte styra det till att koncentrera det en timma om dygnet.

Det är tvärtom en väldigt effektiv metod för att hantera själva oron. Sedan är det klart att om det finns verkliga problem i grunden måste man agera för att lösa dem.

Dagens deltagare är ovanligt konstruktiv. Rätt befriande att se men inte lika stor underhållning som de mer bisarra.
Citera
2014-10-30, 21:11
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlige Harry
Det är tvärtom en väldigt effektiv metod för att hantera själva oron. Sedan är det klart att om det finns verkliga problem i grunden måste man agera för att lösa dem.

.

Nix, är man orolig på riktigt så gnager oron hela tiden, oavsett vad man försöker intala sig.
Citera
2014-10-30, 23:26
Medlem
Kupongfritts avatar
Patrick måste göra något åt sitt uteliggarskägg om han inte redan gjort det. Lite stubb passar han bäst i.

Vilka obetalbara miner på programledarna förresten när hon berättade om den inbokade utlandsresan.
Citera
2014-10-30, 23:36
Medlem
skulder på över 300 tusen och nu ska hon betala av 1,400 kronor i månaden. Hon blir ju aldrig någonsin skuldfri i den takten. Sedan är det ju som det alltid är. Slutet känns alltid så tillrättalagt. Det enda rätta vore ju ett riktigt återbesök efter 3 månader där man åter igen scannar personens privatekonomi.

Man är så måna om lyckliga slut vid varenda avsnitt att det faktiskt sänker trovärdigheten lite. Att ensam med barn på den medelmåttiga lönen bo så dyrt är ju helt absurt. Hon hade kunnat få motsvarande belopp i former av bara bidrag också.
Citera
2014-10-31, 11:02
Medlem
Men usch vilken trist säsong av Lyxfällan. Trodde det skulle bli bättre men icke, det fortsätter i samma sega stil som tidigare. Eller börjar programmet bli uttjatat? Det här är ju ändå 17:e säsongen och det kännas som det är samma sak hela tiden, inte någon större variation direkt.
Citera
2014-10-31, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Men usch vilken trist säsong av Lyxfällan. Trodde det skulle bli bättre men icke, det fortsätter i samma sega stil som tidigare. Eller börjar programmet bli uttjatat? Det här är ju ändå 17:e säsongen och det kännas som det är samma sak hela tiden, inte någon större variation direkt.
Gubben som käftade emot Magnus hela tiden var ju underhållande, men annars har det varit blekt. Svårt att förvänta sig att man nå samma underhållningsvärde som han som grät över sitt xbox
Citera
2014-10-31, 15:09
Medlem
Det avsnittet med han som käftade emot Magnus och som inte ville ha ett vanligt jobb var ju mest tragiskt, det enda underhållande var väl just när han gick igång och började skälla både på Magnus och på sin fru. "Mitt x-box är det enda jag har, alltså jag klarar inte det här", ja det blir svårt att komma upp i den nivån. Den här säsongen har det mest varit en massa omogna, tråkiga människor som inte verkade intresserad av någonting. De skaffar någon att vara ihop med bara för att ha någon och så shoppar de och tröstäter för att må lite bättre för stunden, inte speciellt roligt utan mest irriterande.
Citera
2014-10-31, 15:43
Avslutad
Citat:
Det avsnittet med han som käftade emot Magnus och som inte ville ha ett vanligt jobb var ju mest tragiskt, det enda underhållande var väl just när han gick igång och började skälla både på Magnus och på sin fru. "Mitt x-box är det enda jag har, alltså jag klarar inte det här", ja det blir svårt att komma upp i den nivån. Den här säsongen har det mest varit en massa omogna, tråkiga människor som inte verkade intresserad av någonting. De skaffar någon att vara ihop med bara för att ha någon och så shoppar de och tröstäter för att må lite bättre för stunden, inte speciellt roligt utan mest irriterande.

Javisst är det irriterande att se människor som inte mår bra?
Sånt borde förbjudas.

Många föds med en lätt ryggsäck, men en del får bära en tyngre, sa en klok läkare en gång.
(Kommer tyvärr inte ihåg vad tv-rogramet hette nu)
Citera
2014-10-31, 17:56
Medlem
Citat:
Du sammanfattar det bra. Dom flesta som deltar i programmet lever nog mycket i förnekelse och vill egentligen bara synas i tv en timme. Många har dessutom börjat med samma beteende efter programmet så det är nog mycket det som är anledningen till att konceptet är densamma. Visst skulle jag vilja få ett program med ett blåst WT-par med flera miljoner i skulder och noll tillgångar, men oavsett vilket är det svårt att slå xboxkillen.
Citera
2014-10-31, 20:33
Medlem
Deltagarna är garanterat förhandsgranskade och utplockade. Hur kan deltagarna lyckas i varenda avsnitt? Att ha saker och sälja som betalar av skulderna ganska stor del. Hur kan det vara så prydligt perfekt?

Men hur hade det gått hos någon som bor simpelt, fåtal grejer , skräpmöbler i vardagsrummet. Gammal skräp-TV sen 90-talet. Knappast nånting i förrådet. Äger vare sig bil eller MC. Hur löser Lyxfällan det här med nån med jätte stora skulder?

Alltså bevisar det att deltagarna är handplockade
Citera
2014-11-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Deltagarna är garanterat förhandsgranskade och utplockade. Hur kan deltagarna lyckas i varenda avsnitt? Att ha saker och sälja som betalar av skulderna ganska stor del. Hur kan det vara så prydligt perfekt?

Men hur hade det gått hos någon som bor simpelt, fåtal grejer , skräpmöbler i vardagsrummet. Gammal skräp-TV sen 90-talet. Knappast nånting i förrådet. Äger vare sig bil eller MC. Hur löser Lyxfällan det här med nån med jätte stora skulder?

Alltså bevisar det att deltagarna är handplockade

Folk som har skulder konsumerar ofta väldigt mycket, så den biten tvivlar jag inte på. Vi har sett många varierade exempel där i serien. En del har haft väldigt mycket att kunna sälja av och i andra fall har det bara varit en liten symbolisk summa som de lyckas få in genom försäljningar. Just den biten är dessutom bara ett moment i programmet.

Vad man borde fråga sig i stället är varför produktionen är så måna om att det alltid måste vara lyckliga slut? Det hade väl känts mer realistiskt om allt gick åt helvette lite då och då eller att det kommer fram under uppföljningen att det gått åt skogen.

Jag minnas ett enda avsnitt där programledarna drog sig ur i förtid. Det var en ung kille med bilintresse som de först skulle tvinga till att sälja sin fina bil, som sedan brorsan skulle köpa och så vart de lite märkliga vändningar. Han fick ingen belöning men man gjorde nån form av återbesök iaf.
Citera
2014-11-01, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Javisst är det irriterande att se människor som inte mår bra?
Sånt borde förbjudas.

Många föds med en lätt ryggsäck, men en del får bära en tyngre, sa en klok läkare en gång.
(Kommer tyvärr inte ihåg vad tv-rogramet hette nu)

Försöker du vara rolig eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in