2007-06-17, 23:03
Medlem
Cruachans avatar
Jvla ngest att vara hemma igen allts. Och jo, ljudet sg, jag hrde mig sjlv nr jag stog lngst fram p Shout Out Louds. :S Annars var det hela klart smre n frra ret men jag r rtt njd med rets festival nd.
Citera
2007-06-17, 23:33
Medlem
Capt. Speirss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Har aldrig varit p Hultan tidigare, det var schysst men fyfan vilken dlig ljudvolym(!!) Vad hller dom dr folkhlso-tomtarna p med egentligen? Vissa konserter blev ju helt frstrda bara fr att volymen var s lg. Strde mig enormt p deras jvla fascistvakter ocks, som fick damp och brjade blinka med ficklampor s fort nn rjde lite fr hrt i publiken. Det fattades bara att man skulle bli haffad fr att vara berusad eller nt snt, typiskt svenskt.
jag trffade p en fascistvakt ocks som jag lackade riktigt ordentligt p. det var, hr och hpna, p Sahara Hotnights nr ngra fjortistjejer som bestmt skulle st lngst fram men inte pallade trycket som fick honom att g bananas p mig. nr stmningen var p topp och alkoholen sipprade runt i kroppen p mig blev man ju lite sugen p att skutta runt lite fr att visa sin uppskattning till Sahara som gjorde ett bra jobb p scenen. d brjade fjortisarna gnlla som helevete trots att jag uppfrde mig riktigt respektabelt s vakten ls mig rakt i gonen och gnllde om hur man ska uppfra sig p konsert.

mycket bttre var det dock p Wolfmother d jag i mosh pit'en fick leva livet. jag vill ocks ta tillfllet i akt att tacka killen i cowboyhatten som pucklade p mig som fan - visst hade vi kul?
Citera
2007-06-18, 00:22
Medlem
duis avatar
Hultsfred r en festival bestende av drggiga, dryga trngsynta bnder, feministiska skitrookieband frn falun/vxj/verkalix, avdankade fredettingband och hrdrockare som luktar avfallshantering. . . Hll er borta!
Citera
2007-06-18, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Jag r vl dv d kanske, men jag hrde nd mina fotsteg mot gruset tydligare n musiken under t.e.x. Pet Shop Boys.
Klart dom bara skter sitt jobb, men det r reglerna som r larviga. Det skulle vara bttre om dom delade upp publiken i sm sektioner med staket istllet, s ingen riskerar att klmmas ihjl.

Jo. pet shop kan jag hlla med om att de var kasst ljud. Men inte ljudnivn, kan ja tycka. den var vl relativt hg. jag som bodde ca kilometern ifrn tyckte ljudet var "klarare" dr n p konserten...
Citera
2007-06-18, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Enkelt? Jas? Haha. Anordna din egen festival om du inte tycker att det passar. Metal drar folk, svrare n s r det inte. Frvrigt tnker jag fan inte vrda mitt sprk fr fem jvla re - vad fan r det med dig, r du en amerikansk moralkrring med mindervrdeskomplex eller? Frfan, vx upp.

Sen r det skitsamma nr det handlar om Gates of Metal. Fjolligare skit fr man leta lnge efter.

Been there done that. Skillnaden r att den festivalen vi annordnade, var anpassad till mlgrupp och inte bokade band fr flera mille.

Och Nej, Endast metall drar inte massor med folk. Hultsfred r (tyvrr?) en fjortis festival, dr som ngon skrev kaxiga typer a la krogen ker och super och svinar runt. Jmfr man med sweden rock ex eller roskilde s r det en helt annan stmmning p festivalerna dr n i Hultsfred.

Hultsfred frsker ju vara lite fr brett dock, s det r de som r felet. Hade dom skippat 50 cent ozzy och velvet Revolver, s hade man skert gjort loss nrmare 10 mille och drmed kunnat tagit dit lite strre (dock ej internationellt knda) inhemska svenska band. det hade nog dragit mer folk. Dessutom hade man inte hjt de dr priset p biljettern s.
Citera
2007-06-18, 10:10
Medlem
edlunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Been there done that. Skillnaden r att den festivalen vi annordnade, var anpassad till mlgrupp och inte bokade band fr flera mille.

Och Nej, Endast metall drar inte massor med folk. Hultsfred r (tyvrr?) en fjortis festival, dr som ngon skrev kaxiga typer a la krogen ker och super och svinar runt. Jmfr man med sweden rock ex eller roskilde s r det en helt annan stmmning p festivalerna dr n i Hultsfred.

Hultsfred frsker ju vara lite fr brett dock, s det r de som r felet. Hade dom skippat 50 cent ozzy och velvet Revolver, s hade man skert gjort loss nrmare 10 mille och drmed kunnat tagit dit lite strre (dock ej internationellt knda) inhemska svenska band. det hade nog dragit mer folk. Dessutom hade man inte hjt de dr priset p biljettern s.

Det var kanske minst(?) dubbelt s mycket folk p Ozzy som p 50pence! D tror jag ven att 50pence var mycket dyrare..
Citera
2007-06-18, 10:49
Medlem
krabbovics avatar
lite mrkligt att de som gnller p vakterna om sina rttigheter ofta glmmer att de har skyldigheter ocks..
Citera
2007-06-18, 11:06
Medlem
Sir.Ps avatar
Ush! skms som fan ver att jag var nstan lngst fram under 50 cent. Tnk om det finns bildbevis
kte hem under lrdagsnatten, men knner mig frbannat sliten n idag. kallsvettats och typ hrt saker. Ush. Detta var helt klart mitt sista r p den festivalen.
Citera
2007-06-18, 12:38
Medlem
Skrattar gott t att festivalen gick med frlust. Jag kte nstan dit fr Ozzy, men 1700 ballobas. Shit. 1200-1300 hade vl varit mer rimligt. 1700 r vl lika mycket som Roskilde kostar?, och d r allting bra mycket trevligare p Roskilde. Frn att man fr ha med egen dricka p omrdet till att bajamajorna faktiskt tms ngon gng under festivalen. Och inga burksamlare innanfr de vita linjerna dr man campar! = man behver inte vara rdd fr att bli av med grejer.

Vad har 50cent att gra p festival? Han r inte direkt s populr som arrangrer och media tror, dessutom drar han i mitt tycke helt fel mnniskor till festivalen - fjortonringar frn frorten som slss med kniv. I gng!

Ne, nsta r hoppas jag det knns vrt att ka. Gillar Hultsfred trots allt.
Sahara Hotnights, Gogol Bordello, Kjell Hglund och kanske ngot fr wannabepunkarna. Mer behvs inte.

Citat:
Ush. Detta var helt klart mitt sista r p den festivalen.
Haha, lovar att du sger s varje r.
Citera
2007-06-18, 16:41
Medlem
enslavements avatar
Sjlv vart man bestulen p precis allt jag hade med mig. Mitt tlt var helt borta frn vrat camp. Jdrans tur att inte bilnyckeln lg i vskan. S vi kom iaf hem. S jvla frbannad bara. Hade en hel vska med grejer dr i. BGhultsfred.....
Citera
2007-06-18, 18:18
Medlem
Capt. Speirss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enslavement
Sjlv vart man bestulen p precis allt jag hade med mig. Mitt tlt var helt borta frn vrat camp. Jdrans tur att inte bilnyckeln lg i vskan. S vi kom iaf hem. S jvla frbannad bara. Hade en hel vska med grejer dr i. BGhultsfred.....
r du s klyftig att du har ALLT i tltet nr du har en bil att lgga biran och torra klder i?
Citera
2007-06-18, 18:25
Medlem
enslavements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capt. Speirs
r du s klyftig att du har ALLT i tltet nr du har en bil att lgga biran och torra klder i?

Allt var kanske lite verdrivit men det var lite klder och lite annat skit..men det r end en jvla otur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in