2008-06-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fingerfucking
har samma problem.

Har ni drivrutiner då?
Citera
2008-06-04, 18:03
Medlem
Vad har gjort cs så jäkla ospelbart? Förr om åren sprang man runt bursta hårt och slakta sönder. Vet inte hur många servrar man blev bannade på...

Nu laggar aimen så fort man burstar, även när jag one shottar så liksom laggar det och skotten missar.

Fel på inställningar elr dator har jag ej....
Citera
2008-06-04, 22:39
Medlem
zeektorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingerfucking
jag kan inte byta till högerhand

jag provade :

1. cl_righthand 1 i console

och i själva spelet så tryckte jag på:

2. h-help-use righthand,men ingnen ändring blir det där heller.

eller

3. options,advanced,weapon alignment,righthanded

finns det nån mer alternativ jag kan försöka mig till?

titta i din user.cfg så det inte står ngt med cl_righthand där eller ifall du laddat hem en gui så kan det också bli problem med att byta hand.
Citera
2008-06-05, 13:03
Medlem
wilcores avatar
jag har problem med steam browser, jag får bara fram typ 4 servrar om jag söker på cs 1.6 . om jag tex söker servrar på TFC så får jag ingen. nån som vet vad felet kan vara?
Citera
2008-06-05, 15:37
Medlem
Möjligt att det är fel tråd.. Ingen som är sugen på att slänga upp en server där vi endast spelar äldre maps från version 1.0, 1.1 och betorna. Kul att åka iväg på nostalgitripp ibland

Jag tänker på maps som highrise, docks, thunder osv.
Citera
2008-06-08, 21:04
Medlem
För cirka en månadsedan så köpte jag en ny dator.
Tankade ner Steam och mina Steam spel.
Jag startar spelet, hittar en bra server, trycker på den och den börjar ladda.
När den har laddat 3-7 "sträck" så hänger sig hela datorn och min CPU går upp till 94%.
Samma sak händer varje gång jag ska ansluta till en server, spelar ingen roll vilken server det är.
Det spelar inte heller någon roll vilket spel det är, inget av dem funkar.
Jag har testat att byta antivirusprogram från Norman till AVG Free, stängt av antivirusprogramet, tillåtit hl2 att ansluta till internet,
instalerat om det flera gånger, testat att ansluta direkt via modemet och inte via routern.
Jag har börjat att fundera på om det kan vara något i Windows Vista som blockar mig från att spela.
Jag har skickat ett mejl till Valve och bett om hjälp men fick ingen bra hjälp därifrån.
Det roliga med det här är att jag har en annan dator med samma operativsystem och samma virusprogram, och på den går det att spela alldeles utmärkt

Är det någon som har haft samma problem och vill dela med sig om hur du löste det?
Citera
2008-06-11, 09:46
Medlem
kryptonajts avatar
Hallå.

Jag tänkte höra vilket OS som lämpar sig bäst för att hosta en cs-server,
om man bortser från Linux. Hur stor skillnad blir det prestandamässigt på en Linux och Win2000 burk? I burken är det en P4 2.0Ghz, 1024ddr2 och en vanlig 7200rpm disk. Håller den för 10 klienter? Bandbredden räcker.

Tack!
Citera
2008-06-13, 16:18
Medlem
Ajsacs avatar
omg jag måste aima i magen för att träffa huvudet, aimar jag i huvudet åker skotten över, what to do?
Citera
2008-06-15, 15:19
Bannlyst
När jag är inne på steam så hoppar jag av mig själv, skjuter ibland och andra små saker. Pratar jag med någon över steam så skrivs det saker av sig självt. "Ligger mycket tid bakom det här" eller "hehe okej " och liknande saker. Det börjar efter någon timme och det är alltid samma saker som händer och sägs. Vad göra?
Citera
2008-06-15, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajsac
omg jag måste aima i magen för att träffa huvudet, aimar jag i huvudet åker skotten över, what to do?
lär dig hantera rekylen
Citera
2008-06-15, 18:10
Medlem
DomarN^s avatar
Citat:

har du rätt rates?
Citera
2008-06-15, 19:54
Medlem
nylndrs avatar
Citat:

Dålig hitbox på servern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in