2008-08-01, 03:16
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickemannen86
Om man skapar en server, hur vet man vilken ip-adress man ska lämna ut till polare för att de ska hitta servern?

Du kan ju alltid se om du hittar servern här http://www.game-monitor.com/
Citera
2008-08-01, 03:17
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooze
Köpte ny dator ganska nyligen och tänkte köra igen lite cs igen. Ska köpa nytt headset och vilka rekommenderas? Såg att Razer har börjat sälja, är dom nå bra? Annars finns gamla Icemat kvar. Bara ösa med tips!

Bless / Ooze

Kolla in Fatal1ys headset och SteelSeries 5H v2
Citera
2008-08-01, 10:55
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickemannen86
Om man skapar en server, hur vet man vilken ip-adress man ska lämna ut till polare för att de ska hitta servern?

Antar att du menar att du startar en undedicated server, När du skapat en skriver du bara "status" i consolen där får du fram IP't, sen skriver du sv_lan 0 i consolen så att dina polare som sitter på andra ip-adresser kan connecta.
Citera
2008-08-01, 13:19
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Någon som vet vars man kan ladda ner CS 1.6 gratis? Tidigare kunde man ju ladda ner det på Steams hemsida men det verkar kosta numera.
Är det ingen som vet vars man kan ladda ner Cs 1.6? Jag har ett konto men inget steam.
Citera
2008-08-01, 14:46
Bannlyst
Citat:
Är det ingen som vet vars man kan ladda ner Cs 1.6? Jag har ett konto men inget steam.
Förstår inte frågan..
CS 1.6 kostar pengar.
Steam är gratis, det finner du på www.steampowered.com
Citera
2008-08-01, 17:26
Medlem
må bras avatar
Någon mer som har problem med Steam & TF2 ?
Alla spel funkar utom TF2. När jag ska starta det så står det: "Steams servrar har inte möjlighet att hantera din begäran just nu. Försök igen om några minuter."
Så har det varit i två dagar nu. Tänkte först att det självklart va att det va mycke trafik på deras servra, men det kan de omöjligt vara i två dagar.
Jag testade avinstallera TF2 och installera det igen och får samma svar eller så loggas jag ut! så kommer detta fram "Din Steam-biljett är inte giltlig längre. Ange lösenordet en gång till för att fortsätta." jag skriver in lösen och jag loggas in på steam.

Jag sitter fast och vet inte vad jag ska göra
Citera
2008-08-02, 23:39
Medlem
Hej!

Nu vet jag fan inte vad som har hänt, men när jag går in på vilken internetserver som helst så blir skärmen helt svart och datorn hänger sig. På skärmen kommer "No signal detected" upp, vilket får mig tro att problemet ligger på grafikkortet.

Jag har kollat temperaturen, ligger helt okej, har ominstallerat och testat nya drivrutinerna, installerat om steam, spyware samt virussökt. Inget av detta fungerar, dock funderar det utmärkt att spela på en lokal server.

En märklig sak var att när jag körde en systemåterställning till för några dagar sen fungerade det att spela, dock när jag startade om steam och cs och skulle spela igen blev det samma fel som ovan. Jag har även testat att spela upp t.ex. video osv med OpenGL och det fungerar, cs fungerar även fint om jag spelar i software-mode.

Hoppas ni förstår, tack!
Citera
2008-08-03, 17:36
Medlem
_EmiL_s avatar
Jag vill ha en internationell irc kanal där man kan söka efter pcws. Finns det?
Citera
2008-08-03, 22:09
Medlem
t0rsks avatar
Det finns ett skript som gör så att man får dynamic crosshair bara när man duckar, men inte annars. Vad är det för skript? Posta please
Citera
2008-08-03, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _EmiL_
Jag vill ha en internationell irc kanal där man kan söka efter pcws. Finns det?
@qnet #2on2, #3on3, #4on4, #5on5 (den sistnämnde kräver att du är authad)
Citera
2008-08-04, 00:38
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:
Någon som vet vars man kan ladda ner CS 1.6 gratis? Tidigare kunde man ju ladda ner det på Steams hemsida men det verkar kosta numera.

gå in på http://www.steampowered.com/v/index.php

tryck på "Get Steam Now Free Download" som är till vänster på sidan. tryck på "my games" och dubbelklicka på cs 1.6 så laddar du ner o sen kan du spela =)
Citera
2008-08-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahtin3n
@qnet #2on2, #3on3, #4on4, #5on5 (den sistnämnde kräver att du är authad)

eller varför inte #pcw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in