2008-07-22, 16:26
Medlem
Avstängdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Har en razer diamondback, den är inte böjd åt något håll. Jag höger hänt och knapparna är omprogrammerbara så ser inga problem att använda den som vänsterhänt.

Tack, ska kolla upp den.
Citera
2008-07-22, 18:50
Medlem
Sheiks avatar
Idag tänkte jag spela lite cs, och när jag skulle starta så kommer ett litet medelande på steam upp och säger:

"Det här spelet är inte tillgängligt just nu. Försök igen lite senare."

Någon som vet vad som är fel? Funkade kalasbra imorse.
Citera
2008-07-23, 21:32
Medlem
orkarNs avatar
När jag sitter och lirar cs:sauce och hittar en fin server brukar jag lägga till den i favourites. När den sedan legat där ett tag - säg några dagar, och jag lirat på den ett flertal gånger, brukar den förvandlas till blott ett ip och ger "server not responding"-felet. Detta händer bara med servrar jag lirat på ett par gånger.
Lite då och då, säg 70% av gångerna jag startar steam, får jag dessutom "server not responding" på ALLA servrar i listan, om jag en får ned listfan. Detta håller i sig i några minuter, sen funkar det igen. Favoriterna är dock fortfarande pajas.
Now, jag har testat att öppna relevanta portar men så vitt jag förstår behövs dessa endast när jag själv hostar. Jag stängde av windows-brandväggen ett tag, då blev alla servrar i favourites onåbara och jag kunde ej heller ladda listan över publika servrar. Det händer ibland, tror inte att det hade med brandväggen att göra.
Vad fan är felet?
Citera
2008-07-25, 16:40
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Idag tänkte jag spela lite cs, och när jag skulle starta så kommer ett litet medelande på steam upp och säger:

Kom igen nu, ingen som kan hjälpa mig? Hur ska jag få brudar ifall jag inte får igång mitt cs??
Citera
2008-07-25, 23:13
Medlem
Cynikers avatar
Citat:

Testa att försöka lite senare.
Citera
2008-07-26, 03:36
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Kom igen nu, ingen som kan hjälpa mig? Hur ska jag få brudar ifall jag inte får igång mitt cs??

Testa ta bort ClientRegistry.blob i din steam-map och starta om steam
Citera
2008-07-26, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlankZ
Razer ska det va

de tackar vi för
Citera
2008-07-26, 03:45
Medlem
Jag har http://www.usm.edu/itech/hardwarePurchase/images/dellmouse.jpg
Citera
2008-07-26, 04:21
Medlem
Jag har precis formaterat om datorn och jag har endast 60 fps. Vertical sync är av och jag skrev in cl_updarate 101 och cl_cmdarate 101 samt fps_max 101 men inget händer. Prob fixed.

BTW: vertical sync av eller på? Vad har ni?
Senast redigerad av PXK 2008-07-26 kl. 04:24.
Citera
2008-07-27, 01:56
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Testa ta bort ClientRegistry.blob i din steam-map och starta om steam

Filjäveln kommer tillbaka såfort jag loggar in på steam igen. Vill lira cs ...
Citera
2008-07-27, 10:22
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PXK
Jag har precis formaterat om datorn och jag har endast 60 fps. Vertical sync är av och jag skrev in cl_updarate 101 och cl_cmdarate 101 samt fps_max 101 men inget händer. Prob fixed.

BTW: vertical sync av eller på? Vad har ni?

Dina rates påverkar pingen, och fps_max är satt till 100 by default (nåt sånt?) så det är inga ändringar som gör någon större skillnad. Leta upp en hi-fps-cfg om du tycker att 60 är för lite. Om din skärm inte kan prestera mer än 60Hz kommer det inte göra någon skillnad dock, så vitt jag vet, och dessutom vill jag minnas att människans ögon väldigt sällan uppfattar skillnaden mellan 60 och 100fps.

edit: passar på att bumpa min egen req eftersom det blev en ny sida.
Citera
2008-07-27, 13:43
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Filjäveln kommer tillbaka såfort jag loggar in på steam igen. Vill lira cs ...

knaske för att ClientRegistry.blob är dina inloggningsuppgifter, klart den kommer tillbaka när du loggar in då eller e ja ute å svävar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in