2007-05-10, 23:17
Medlem
slänger in en STEAM fråga här ,,

dom 2 senaste dagarna har jag haft skitsvårt att få steam att "loggain"

Det står bara att

Unable to connect to Steam Network

Jag har kopplat bort min router och alla brandväggar osv men inte ett skit funkar ..

Mvh

EDIT : Testat att ta bort BLOB filen oxå
Citera
2007-05-11, 07:53
Medlem
wiktorsson9s avatar
CS Cource Hjälp någon ? :/

Tjenare jag laddade ner steam från deras officiela hemmsida igår och från själva steam laddade jag ner cs:cource och det går jätte bra och starta spelet och hitta alla servrar. Men nu till problemet att när jag väljer en server så börgar den ladda ner allt jag behöver ljud filer -bana-osv men när den har laddat färdigt med allt och bara är någon sekunf ifrån att starta så stängs hela spelet ner !!

Är det någon som vet vad jag gör för fel ?

//Victor

Obs! stavfel Obs!
Citera
2007-05-11, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiktorsson9
Tjenare jag laddade ner steam från deras officiela hemmsida igår och från själva steam laddade jag ner cs:cource och det går jätte bra och starta spelet och hitta alla servrar. Men nu till problemet att när jag väljer en server så börgar den ladda ner allt jag behöver ljud filer -bana-osv men när den har laddat färdigt med allt och bara är någon sekunf ifrån att starta så stängs hela spelet ner !!

Är det någon som vet vad jag gör för fel ?

//Victor

Obs! stavfel Obs!

Slog ihop din tråd med denna "stora" cs tråden,,

/MOD

angående min Steam fråga så löste det sig ,

stängde av DMZ på min router så funkade det
vetefan varför DMZ får det att skita sig..
Citera
2007-05-11, 11:56
Medlem
wiktorsson9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K85
Slog ihop din tråd med denna "stora" cs tråden,,

/MOD

angående min Steam fråga så löste det sig ,

stängde av DMZ på min router så funkade det
vetefan varför DMZ får det att skita sig..

Okej men jag är direktinkopplad in i modemet så det kan ju inte vara det eller ?
Citera
2007-05-11, 11:58
Medlem
Citat:
Okej men jag är direktinkopplad in i modemet så det kan ju inte vara det eller ?

inte för ditt problem nej ,, mitt var att jag inte kunde logga in på steam.

testat att installera om ?
Citera
2007-05-11, 15:04
Medlem
wiktorsson9s avatar
Citat:
inte för ditt problem nej ,, mitt var att jag inte kunde logga in på steam.

testat att installera om ?

Aaa jag får la göra det fast jag tycker att det är konstigt efter som jag laddade ner allt från steam så borde det ju ha blivit rätt från börgan :/Och det händer samma sak med cs 1.6 som jag instalerade igår på samma sätt som source. fast de köra jag från ett annat acc.!
Citera
2007-05-11, 15:07
Medlem
Citat:
Aaa jag får la göra det fast jag tycker att det är konstigt efter som jag laddade ner allt från steam så borde det ju ha blivit rätt från börgan :/

kan alltid bli fel
Citera
2007-05-13, 00:18
Medlem
Cesses avatar
Hopplöst problem med steam

Tjena.

Jag installerade Vista iförrgår och efter ett tag så installerade jag Steam. Det funkade bra i början men när jag skulle starta om steam så började detta meddelande ploppa upp varje gång jag skulle starta Steam igen. Har provat att installera om Steam men det funkade inte alls.

Felmeddelande: http://img183.imageshack.us/img183/9305/skrmklippyo2.jpg

På steams supportforum så står det att det antingen är X-fire eller att man kör steam.exe i XP-kompabilitet som orsakar problemet. Det ironiska är då att jag varken kör steam.exe i komp. eller har x-fire installerat.

Så nästa steg var då att söka på google men efter 2 timmar av sökande så gav jag upp utan resultat.

Behöver desperat hjälp!

Tack på förhand.

(Tveksam på om det blev rätt fora, ber mod flytta om det behövs, tack)
Citera
2007-05-13, 02:16
Medlem
testat att högerklica och köra steam.exe som administratör

Utökade nu denna tråden även till support och informations frågor angående Steam

eftersom Steam går han i hand med CS i första vevan..

/MOD
Citera
2007-05-13, 04:25
Medlem
Tjena.. Skulle vilja kolla en demo med WH. Vet att det ska finnas ett specifikt program utformat för just detta. Endast när man är död kan man nyttja WH-funktionerna. Namnet var?
Citera
2007-05-13, 16:41
Medlem
Cesses avatar
Citat:
testat att högerklica och köra steam.exe som administratör

Det gick igång när jag körde steam.exe som administratör

Kan jag sätta så att steam.exe alltid startas som admininstratör, altså typ automatiskt?

Har fortfarande ett problem, när jag ska ansluta till en CS-server genom spelarenan.se så kommer samma felmeddelande upp, fast det kanske fixas ifall man kan göra så att steam alltid startas som administratör.
Citera
2007-05-13, 16:59
Medlem
Moskaus avatar
Kan slänga ihop ett adjust_crosshair-script åt dig. Det funkar så att när du trycker på mouse1 (skjutknappen) så kommer ditt sikte att ändra färg direkt, om du släpper och trycker en gång till byter den färg igen. Så som alla andra script/binds som postat. Men det lyxiga med mitt script är att den byter färg hela tiden när du håller inne skjutknappen (som när du sprayar med nåt vapen t.ex.) med ungefär 0.7 sekundersintervaller. Hoppas det funkar som det ska!

alias "+bajs" "+attack; adjust_crosshair; alias m_pitch adjust_crosshair; adjust_crosshair"
alias "-bajs" "-attack; alias m_pitch """
bind "mouse1" "+bajs"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in