2008-03-10, 14:25
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
cl_dlmax är det du letar efter. 512 / 1024 skulle jag rekommendera att sätta det på om du har ganska snabbt internet. Annars kan du pröva 128 / 256.

1. Kolla på om dina favoriter sparats när du kollar favoriterna via steam, om dom inte finns där pröva att kolla när du har startat CS.
2/3. Längst ner i din config skriver du exec userconfig.cfg sedan skapar du ett nytt textdokument och döper det till exec userconfig.cfg. Skriv sedan in alla kommandon där istället. Då ska det funka utan problem. Kommandot för att det är _cl_autowepswitch "0"

Fungerar fortf. inte för mig!
Citera
2008-03-12, 15:52
Medlem
Nu har jag hyrt en VPS på test i 1 månad, gratis. Nu är det så här att jag har lyckats få igång en fungerande Ventrilo server. Men när jag ska starta CS Servern står det: "Unable to allocate 32.00 mb" Vad är problemet och nån som har en anning om hur jag fixat det?
Citera
2008-03-12, 20:01
Medlem
Martors avatar
har en fråga till er geekar fast det är om mitt cs source får så här hela tiden hur fixar man det?

http://img84.imageshack.us/img84/8923/cssxu8.jpg

mvh
Citera
2008-03-12, 21:58
Medlem
Har ett problem med mitt counter strike 1.6
Kan inte connecta till någon server, står bara att pingen är över 1k sen kan jag inte ens försöka connecta.

Sen när jag försökt connecta så funkar inte internet under ett litet tag

Hjälp uppskattas väldigt mycket!
Citera
2008-03-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splitfire
Har ett problem med mitt counter strike 1.6
Kan inte connecta till någon server, står bara att pingen är över 1k sen kan jag inte ens försöka connecta.

Sen när jag försökt connecta så funkar inte internet under ett litet tag

Hjälp uppskattas väldigt mycket!
Är det bara CS eller är ditt internet segt i allmänhet?
Citera
2008-03-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbe
Är det bara CS eller är ditt internet segt i allmänhet?
Nej det är bara i cs, tycker det är konstigt att internet läggs ner ett litet tag efter också.
Citera
2008-03-13, 01:15
Medlem
Bungies avatar
Tjena!

Jag har spelat Counter Strike Source nu i c.a. 6 månader men dnder de senaste veckorna så har jag börjat lagga ungefär vartannan minut. Det håller i sig i c.a. 20 sekunder.

Någon som vet vad detta kan bero på och vad för sorts åtgärder jag bör vidta?

Jag har installrat om steam och Counter strike source, defragmenterat hårddiskarna, sökt efter virus, stängt ner alla möjliga program under tiden jag spelar och sänkt grafiken i spelet.

Det är iaf. fruktansvärt irriterande!
Citera
2008-03-13, 03:29
Medlem
Legaliserings avatar
En sak här då da.. I C-S så hör jag ljudet i mitt headset fel, d.v.s left är right och vice versa. I Windows fungerar det prima! Pöss..
Citera
2008-03-13, 03:31
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Tjena!

Jag har spelat Counter Strike Source nu i c.a. 6 månader men dnder de senaste veckorna så har jag börjat lagga ungefär vartannan minut. Det håller i sig i c.a. 20 sekunder.

Någon som vet vad detta kan bero på och vad för sorts åtgärder jag bör vidta?

Jag har installrat om steam och Counter strike source, defragmenterat hårddiskarna, sökt efter virus, stängt ner alla möjliga program under tiden jag spelar och sänkt grafiken i spelet.

Det är iaf. fruktansvärt irriterande!

Låter som din router. Eller din ISP.
Citera
2008-03-13, 09:08
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalisering
Låter som din router. Eller din ISP.

Router kan det inte vara tyvärr, men vad är ISP?
Citera
2008-03-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Router kan det inte vara tyvärr, men vad är ISP?

Internet Service Provider - Det företag som levererar internet hem till dig. Ring dom och se om det är något fel hos dom.
Citera
2008-03-14, 10:58
Medlem
ojns avatar
Det räcker med att en person svarar vad en ISP är. koffizh får dessutom en tillsägelse för att ha tramsat extra mycket i sitt inlägg.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in