2008-11-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Vad ska man skriva i konsollen för att aktivera "Center player names"?

Jag hade tänkt att ha med det i min config.
Det återgår nämligen så att det lägger sig där nere i det vänstra hörnet ibland, vilket är "default" liksom..

hud_centerid 1
Citera
2008-11-10, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinkenils
hud_centerid 1

Tack! (:
Citera
2008-11-11, 10:40
Medlem
flyers90s avatar
om man har ett Intel GMA X3100 grafikkort (Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family) , och windows vista hur stänger jag av v-sync då?
Citera
2008-11-11, 16:51
Medlem
Rejss avatar
Skulle vilja få fram statistik på maps som spelas mest eller någon röstning på vilken map folk har som favoritmaps.

Jag har googlat men inte lyckats hitta något jätte bra någon som kanske är bättre googlemeister som kan få fram något värt?

Vill inte veta här vad ni tror eller vad ni har som favoritmaps utan statistik.

Tack på för hand!
Citera
2008-11-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rejs
Skulle vilja få fram statistik på maps som spelas mest eller någon röstning på vilken map folk har som favoritmaps.

Jag har googlat men inte lyckats hitta något jätte bra någon som kanske är bättre googlemeister som kan få fram något värt?

Tack på för hand!

Skulle tror att de_dust2 är den mest spelade.
Citera
2008-11-11, 21:20
Medlem
Telefonkiosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejs

Tack på för hand!

de_dust2 är helt klart den mest spelade banan (ialf på source)

De minst spelade är nog: port, cbble, mansion och compound dock är det väldigt bra banor alla 4
Citera
2008-11-12, 17:17
Medlem
Hej, jag har ett litet problem när ja ska spela cs så flyter det på på men när ja bytte grafikkort från radeon 9550 till Sapphire X1650 pro så hackar siktet när ja rör mig de går skit sekt..Men om ja går in på Aktivitetshanteraren och sen Processer och ställer ner prioriteten till låg då blir de som vanligt fast jobbig att behöva ändra de varje gång nån som vet va de kan vara för fel?
Citera
2008-11-13, 16:53
Medlem
Je-ppes avatar
Jag förstår verkligen inte varför alla tycker om Dust2 så jäkla mycket, det är ju typ den enda mappen alla vill spela.. Själv föredrar jag nuke
Citera
2008-11-13, 17:30
Medlem
rosenqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Je-ppe
Jag förstår verkligen inte varför alla tycker om Dust2 så jäkla mycket, det är ju typ den enda mappen alla vill spela.. Själv föredrar jag nuke

Men, det är något speciellt med Dust2, det är den ultimata kartan liksom.

Sedan kan jag ju självklart hålla med om att den är väldigt uttjatad, mer train åt folket!
Citera
2008-11-13, 21:48
Medlem
Ariathaxxs avatar
Hjälp Hjälp Hjälp!

TJENA FLASHBACK!

Jag har några frågor ang. srcds!

Alltså SOURCE DEDICATED SERVER.

Jag har funnit ett jävla irriterande problem i cs.. Jag vet inte vad som gör att det inte funkar eller hur man fixar det.

Jag har i Server.cfg inställt på att ha 100 i tickrate.

sv_maxcmdrate 100
sv_maxrate 35000
sv_maxupdaterate 100
sv_mincmdrate 70
sv_minrate 20000

Men ändå så tror jag att servern tickar servern runt 66... alla i sverige lirar runt 10 - 40 i latency, medans alla i utlandet pingar runt 70 - 150.

När jag också är i spelet så kan jag ha MAX 299 FPS.

De som lirar i sverige uppfattar tror att man spelar på 100tick eftersom i net_graph 3 så ser man följande:

IN: ~70/80 - 100
Out: ~60 - 100

Det varierar lite mellan dessa ovan, men varje gång man skjuter med sitt vapen in-game så ser man att in poppar upp till 120 direkt och sen sänkts.

När man står stilla i servern så blir det:

IN: 61
OUT: 63
ALLTID...

Jag har detta på min genväg till för att starta upp servern just nu.

Kod:
C:\serverstuff\HLserver\srcds.exe -console -game cstrike -autoupdate -tickrate 100 +maxplayers 18 +port 27015 +fps_max 600 +exec server.cfg +map aim_ag_texture2

Jag har prövat alla möjliga inställningar på sv_maxrate och så vidare inget hjälper. Jag har till och med prövat några olika Server configs.

testat:

Skapat egen på cstrike planets hemsida,
r60.org's config.
och default.
har också testat att ha igång Windows media player i bakgrunden eftersom folk säger att det ska funka bättre emellan att skicka data till andra spelare, men inga resultat.
Jag har updaterat via hldsupdatetool 2 gånger utan nya resultat.

VAD KAN DET VARA FÖR FEL?
Snabb genom gång på det jag sagt:
Alla utomlands får mycket hög latency, men tar emot snabb data i net_graph 3. (De skall ta emot som en vanlig 100tickare).
Svenskar som spelar på den har inga problem och de tror det är 100tick.
servern ligger på Choke 0.
Testat olika configs utanresultat.

PM:A GÄRNA! TACK SÅ HEMSKT MYCKET<3
Citera
2008-11-14, 16:14
Medlem
Ariathaxxs avatar
bumpar tråden, börjar bli less
Citera
2008-11-15, 12:54
Medlem
Ariathaxxs avatar
BUMPAR IGEN!!!!!!!!!!

TJENA FLASHBACK!

Jag har några frågor ang. srcds!

Alltså SOURCE DEDICATED SERVER.

Jag har funnit ett jävla irriterande problem i cs.. Jag vet inte vad som gör att det inte funkar eller hur man fixar det.

Jag har i Server.cfg inställt på att ha 100 i tickrate.

sv_maxcmdrate 100
sv_maxrate 35000
sv_maxupdaterate 100
sv_mincmdrate 70
sv_minrate 20000

Men ändå så tror jag att servern tickar servern runt 66... alla i sverige lirar runt 10 - 40 i latency, medans alla i utlandet pingar runt 70 - 150.

När jag också är i spelet så kan jag ha MAX 299 FPS.

De som lirar i sverige uppfattar tror att man spelar på 100tick eftersom i net_graph 3 så ser man följande:

IN: ~70/80 - 100
Out: ~60 - 100

Det varierar lite mellan dessa ovan, men varje gång man skjuter med sitt vapen in-game så ser man att in poppar upp till 120 direkt och sen sänkts.

När man står stilla i servern så blir det:

IN: 61
OUT: 63
ALLTID...

Jag har detta på min genväg till för att starta upp servern just nu.

Kod:
C:\serverstuff\HLserver\srcds.exe -console -game cstrike -autoupdate -tickrate 100 +maxplayers 18 +port 27015 +fps_max 600 +exec server.cfg +map aim_ag_texture2

Jag har prövat alla möjliga inställningar på sv_maxrate och så vidare inget hjälper. Jag har till och med prövat några olika Server configs.

testat:

Skapat egen på cstrike planets hemsida,
r60.org's config.
och default.
har också testat att ha igång Windows media player i bakgrunden eftersom folk säger att det ska funka bättre emellan att skicka data till andra spelare, men inga resultat.
Jag har updaterat via hldsupdatetool 2 gånger utan nya resultat.

VAD KAN DET VARA FÖR FEL?
Snabb genom gång på det jag sagt:
Alla utomlands får mycket hög latency, men tar emot snabb data i net_graph 3. (De skall ta emot som en vanlig 100tickare).
Svenskar som spelar på den har inga problem och de tror det är 100tick.
servern ligger på Choke 0.
Testat olika configs utanresultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in