TJENA FLASHBACK!
Jag har några frågor ang. srcds!
Alltså SOURCE DEDICATED SERVER.
Jag har funnit ett jävla irriterande problem i cs.. Jag vet inte vad som gör att det inte funkar eller hur man fixar det.
Jag har i Server.cfg inställt på att ha 100 i tickrate.
sv_maxcmdrate 100
sv_maxrate 35000
sv_maxupdaterate 100
sv_mincmdrate 70
sv_minrate 20000
Men ändå så tror jag att servern tickar servern runt 66... alla i sverige lirar runt 10 - 40 i latency, medans alla i utlandet pingar runt 70 - 150.
När jag också är i spelet så kan jag ha MAX 299 FPS.
De som lirar i sverige uppfattar tror att man spelar på 100tick eftersom i net_graph 3 så ser man följande:
IN: ~70/80 - 100
Out: ~60 - 100
Det varierar lite mellan dessa ovan, men varje gång man skjuter med sitt vapen in-game så ser man att in poppar upp till 120 direkt och sen sänkts.
När man står stilla i servern så blir det:
IN: 61
OUT: 63
ALLTID...
Jag har detta på min genväg till för att starta upp servern just nu.
Kod:
C:\serverstuff\HLserver\srcds.exe -console -game cstrike -autoupdate -tickrate 100 +maxplayers 18 +port 27015 +fps_max 600 +exec server.cfg +map aim_ag_texture2
Jag har prövat alla möjliga inställningar på sv_maxrate och så vidare inget hjälper. Jag har till och med prövat några olika Server configs.
testat:
Skapat egen på cstrike planets hemsida,
r60.org's config.
och default.
har också testat att ha igång Windows media player i bakgrunden eftersom folk säger att det ska funka bättre emellan att skicka data till andra spelare, men inga resultat.
Jag har updaterat via hldsupdatetool 2 gånger utan nya resultat.
VAD KAN DET VARA FÖR FEL?
Snabb genom gång på det jag sagt:
Alla utomlands får mycket hög latency, men tar emot snabb data i net_graph 3. (De skall ta emot som en vanlig 100tickare).
Svenskar som spelar på den har inga problem och de tror det är 100tick.
servern ligger på Choke 0.
Testat olika configs utanresultat.
PM:A GÄRNA! TACK SÅ HEMSKT MYCKET<3