2007-02-12, 23:22
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcike
Är det bra om man ska köra TV-out och nyare spel?

TV-out ska väl inte vara några problem, nyare spel kan det dock bli problem med.
Citera
2007-02-12, 23:36
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcike
Det beror på vilken typ av grafikkort du har. Högerklicka på skrivbordet/Egenskaper/Avancerat/Grafikkort/sen letar du där efter vertikalsynk lr dylikt... Välj always off..
Bry dig inte om det här tramset. Du kommer fortfarande ha 60 fps, och sämre bild till råga på allt. Se istället till att fixa problemet på riktigt istället genom att höja uppdateringsfrekvensen som skärmen körs i den upplösning du kör spelet. Detta kan lätt göras med Reforce eller Refreshlock
Citera
2007-02-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Bry dig inte om det här tramset. Du kommer fortfarande ha 60 fps, och sämre bild till råga på allt. Se istället till att fixa problemet på riktigt istället genom att höja uppdateringsfrekvensen som skärmen körs i den upplösning du kör spelet. Detta kan lätt göras med Reforce eller Refreshlock

Trams och trams.. Han får högra fps, att lösa problemet på "riktigt" kanske är bättre på något vis, men han fick ett svar på att höja sin fps. Så speciellt tramsigt var svaret inte
Citera
2007-02-17, 02:57
Medlem
nachos avatar
Vi har flera datorer här i ett nätverk. Köpte Steam till en av dom online och betalde $19.95 med mitt kort. Det var inga problem. Men sen när jag försökte göra likadant på en annan dator inom nätverket då blev köpet inte accepterat. Nån som vet vad detta kan bero på? Tror att vi har samma IP-adress på alla datorerna. Kan det bero på detta? Får man inte ha flera konton på samma adress? Eller får man inte köpa flera konton med samma kort? Eller vad kan haken vara?
Citera
2007-02-17, 09:21
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Vi har flera datorer här i ett nätverk. Köpte Steam till en av dom online och betalde $19.95 med mitt kort. Det var inga problem. Men sen när jag försökte göra likadant på en annan dator inom nätverket då blev köpet inte accepterat. Nån som vet vad detta kan bero på? Tror att vi har samma IP-adress på alla datorerna. Kan det bero på detta? Får man inte ha flera konton på samma adress? Eller får man inte köpa flera konton med samma kort? Eller vad kan haken vara?

Ja man får ha flera konton. Kolla med steam-supporten eller handla ett half-life i butik om det fortfarande går

Antar att det dock inte går att göra kortköp från samma IP två ggr vilket är sjukt dåligt.
Citera
2007-02-17, 13:53
Medlem
C9h18o6s avatar
Hjälp

Okay det är så att jag har spelat cs:Source för ett tag sedan men nu när jag skall gå inn på steam så står det att-->

Din grafikdrivrutin verkar vara gammal och kan orsaka problem om du väljer att fortsätta och köra spelet, Vi rekommenderar starkt att du följer länken nedan och uppdaterar din grafikdrivrutin till den senaste versionen.

Länken går till denna

http://www.steampowered.com/Steam/Messages/driver_update/index.php?game=240&l=swedish&vendorid=4318&devicei d=249

Och då undrar jag vilket jag skall välja??? måste jag uppgradera dom på deras sida. och jag vet inte en vad jag har för grafikkort??, Hur kollar jag upp detta?.

Och jag snacka med en polare som menna på att du inte skall ha source och att jag skall ladda ner 1,6 enbart vilket jag ochså gjorde och installera det och det fuckar det sig ochså. Och instalerade ett pogram som heter HLSW, som jag fattade var ett server pogram eller?? Snälla hjälp mig med detta är inte så haj på datorer.

MVH // C9
Citera
2007-02-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
blablabla...

Först får du ju se till att lista ut vilket ditt grafikkort är, det gör du lättast genom att skriva dxdiag i Kör. Därefter får du ladda ner nya drivrutiner och installera dessa. HLSW är ett program där man exempelvis kan administrera över en CS-server utan att vara inne på den.
Citera
2007-02-17, 13:58
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
Okay det är så att jag har spelat cs:Source för ett tag sedan men nu när jag skall gå inn på steam så står det att-->

Din grafikdrivrutin verkar vara gammal och kan orsaka problem om du väljer att fortsätta och köra spelet, Vi rekommenderar starkt att du följer länken nedan och uppdaterar din grafikdrivrutin till den senaste versionen.

Länken går till denna

http://www.steampowered.com/Steam/Messages/driver_update/index.php?game=240&l=swedish&vendorid=4318&devicei d=249

Och då undrar jag vilket jag skall välja??? måste jag uppgradera dom på deras sida. och jag vet inte en vad jag har för grafikkort??, Hur kollar jag upp detta?.

Och jag snacka med en polare som menna på att du inte skall ha source och att jag skall ladda ner 1,6 enbart vilket jag ochså gjorde och installera det och det fuckar det sig ochså. Och instalerade ett pogram som heter HLSW, som jag fattade var ett server pogram eller?? Snälla hjälp mig med detta är inte så haj på datorer.

MVH // C9

Jadu.. in i enhets hanteraren och kolla vad du har för grafíkkort(den här datorn - egenskaper etc.). Sen googlar du på grafikkortet på google typ "download XXX drivers". Avinstallera dina gamla, reboota och installera de nya.

HLSW är ett program för att lättare connecta till servrar och inget annat.
Citera
2007-02-17, 14:49
Medlem
C9h18o6s avatar
Hallo igen kollde på den sidan på "Kör". Och såg på "Bildskärm", vilket jag antar att det står på den mappen. Är det drivrutinerna då jag skall gå efter eller?? Det står

Drivrutiner------------------------------
l
Huvuddrivrutin : nv4_disp.dll l
Version : 6.14.0010.7183(Engelska) l
Datum : 20050210 09:39:00 l
WHQL-signerad : JA l
Mini-VDD : nv4_mini.sys l
VDD : Saknas l
DDI-version : 9 ( eller senare) l
----------------------------------------

Eller är jag helt ute och cyklar nu.. är det någon som fattar om vad jag skrev nu?? skulle vara fet snält om någon skulle kunna hjälpa mig med detta.

om detta är fel vad skall jag klla efter då??

Mvh // C9
Citera
2007-02-17, 15:06
Medlem
Alltså, klicka på Bildskärm och kolla vad för grafikkort du har. Själva enheten alltså. Därefter går du in på tillverkarens sida och laddar ner?
Citera
2007-02-17, 15:19
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Alltså, klicka på Bildskärm och kolla vad för grafikkort du har. Själva enheten alltså. Därefter går du in på tillverkarens sida och laddar ner?

sorry om jag är trög men på enheten står det

---enhet-------------

Namn : NVIDIA GeForce 6800 series GPU
Tillverkare : NVIDIA
Kretstyp : GeForce 6800 ultra
DAC-typ : Integrated RAMDCA
uppskattat totalt minne : 256,0 MB
Aktuellt Bildskärmsläge : 1289*960 (32 bit)(75Hz)
bildskärm : Plug and play -bildskärm
-----------

Men när jag går inn på den NVIDIA`s sida så finns det ju 1000 olika grejer och koll efter gö?? ... så en dum fråga hur skall jag göra då på deras sida finns för mycket grejer någon som kan hjälpa!...

Men tack Skall ni ha för dom bra svaren jag fot.

Mvh // C9
Citera
2007-02-17, 15:20
Medlem
Du gör det svårare än vad det är. http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html , there you go!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in