2008-02-28, 06:42
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Personlighetsstörning?

Har du? Din andra personlighet kanske heter Molgan och har rabies.
Citera
2008-02-28, 06:42
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phear
Använd PowerStrip http://www.entechtaiwan.com/util/ps.shtm

Tackar!
Citera
2008-02-28, 06:45
Medlem
Legaliserings avatar
Bättre ping i C-S

Någon som har några tips? Har BBB och när jag kör pingfilter 0 så har jag runt 20 i latency men en HEL del choke (upp till 80) när jag kmr nära andra spelare. Med filtret på 8 så chokar jag faktiskt också då och då och latency ligger på 40 =/ Me don't like. G33ks and hackz0rz^^ get ur asses over here!
Citera
2008-02-28, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legalisering
Någon som har några tips? Har BBB och när jag kör pingfilter 0 så har jag runt 20 i latency men en HEL del choke (upp till 80) när jag kmr nära andra spelare. Med filtret på 8 så chokar jag faktiskt också då och då och latency ligger på 40 =/ Me don't like. G33ks and hackz0rz^^ get ur asses over here!
Testa att skriva dem här commandsen i consolen.
rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
cl_rate 9999
Citera
2008-02-28, 22:20
Medlem
mraskers avatar
CS är mkt kul, när det går bra!

Meddelandet borttaget, problemet löst!
Senast redigerad av mrasker 2008-02-28 kl. 22:26.
Citera
2008-02-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
CS är mkt kul, när det går bra!

Meddelandet borttaget, problemet löst!

gå in i console (default: §)
skriv in: sv_gravity (ditt värde)
normal värdet är 800 som det är på t.ex Dust2 med ju lägre värde ju högre hopp så testa kanske 400 och så får du testa dig fram

exempel: Jag lirar helt vanligt och trycker följande: § sv_gravity 400 [Esc]
sen kan jag lira igen

Edit: Ahh för ni som inte kunde ändå
Citera
2008-03-01, 01:59
Medlem
Snickos avatar
Jag lär väl inte vara den första som frågar det här men, jag har en ping på 80 - 100 hela tiden. Maskinvara som duger och bandbredden används endast till CS när jag spelar det. Configen är det inget fel på och det är jag mycket säker på. Vad återstår och kan vara felet då?
Citera
2008-03-01, 02:18
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snicko
Jag lär väl inte vara den första som frågar det här men, jag har en ping på 80 - 100 hela tiden. Maskinvara som duger och bandbredden används endast till CS när jag spelar det. Configen är det inget fel på och det är jag mycket säker på. Vad återstår och kan vara felet då?

Har du BBB så är det troligtvis pingfiltret. Om du har dom ring dom och be dom ändra.
Och om du redan har BBB och gjort det, så brukar oftast BBB ha jävligt dålig ping på alla servrar.
Citera
2008-03-01, 09:29
Medlem
Pihraijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snicko

Spelar du på servrar som ligger i Japan? Kan ju ha något med avståndet till servern att göra, vet iofs inte om de problemen finns längre, men när man var ny på internet fanns dem. Kanske bara gällde 56k...
Citera
2008-03-01, 10:14
Medlem
Inzaits avatar
Alltid när jag spelar så cpar sig ljudet efter ett tag. Hörs typ som om högtalarna är sönder. Hur åtgärdar jag detta?
Citera
2008-03-01, 22:32
Medlem
t00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Alltid när jag spelar så cpar sig ljudet efter ett tag. Hörs typ som om högtalarna är sönder. Hur åtgärdar jag detta?

s_eax 0

Vissa ljudkort pallar inte eax och skapar typ ett eko som är väldigt väldigt störande.

Mvh
Citera
2008-03-01, 22:38
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pihraija
Spelar du på servrar som ligger i Japan? Kan ju ha något med avståndet till servern att göra, vet iofs inte om de problemen finns längre, men när man var ny på internet fanns dem. Kanske bara gällde 56k...

Dom dära problemen är nog ute, för oftast pingar jag runt 20-30 när jag spelar på servar som ligger i australien/canada/japan. Ganska kul att ibland pinga bättre än dom som bor i samma land som servern är i. Love telia <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in