2007-01-29, 21:59
Medlem
tacts avatar
Det har börjat lagga kraftigt när jag spelar CS. detta fenomen kom efter det att jag ominstallerade datorn. alltså det går ju spela men efter cirka 2-3min spelades så skrapar ljudet och bilden hackar till i ca 2-3sek. sen går det att spela i några minuter till sen så återkommer fenomenet. =(

kör på dom senaste drivrutinerna från nvidia och har directX.9c. samma config som innan ominstallationen. grafikkortet är ett GF 6600.

nån som har nån idé vart jag ska felsöka.
Citera
2007-02-04, 22:00
Medlem
Nokias avatar
Hej hej!

Mitt spel stänger av sig 9 av 10 gånger när jag kommer in på en specifik server. Vad ska man göra åt det? Testat att installerat om...

Tilläggas kan också vara att det endast är själva spelet som stängs av och man hamnar i windows igen. Steam är fortfarande igång! Och än så länge är det bara på en enda server detta gäller. Och ja, jag kan spela på andra men undrar bara varför det blir så här och vad jag kan gör åt det!

Tack på förhand!
Citera
2007-02-04, 22:05
Medlem
mcikes avatar
Hejsan.

Nu är det så att jag har byggt ihop en ny dator från scratch.
Allting fungerar perfekt men en gång i minuten får jag fryslagg.
Jag har ett radeon X1950 pro 256 mb grafikkort med dom senaste drivrutinerna. Sen har jag även BBB 100/10 fiber med cmdrate 101, updaterate 101 och rate 25000.

Va fan kan det vara för fel?

Tack på förhand!
Citera
2007-02-04, 22:06
Medlem
mcikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tact
Det har börjat lagga kraftigt när jag spelar CS. detta fenomen kom efter det att jag ominstallerade datorn. alltså det går ju spela men efter cirka 2-3min spelades så skrapar ljudet och bilden hackar till i ca 2-3sek. sen går det att spela i några minuter till sen så återkommer fenomenet. =(

kör på dom senaste drivrutinerna från nvidia och har directX.9c. samma config som innan ominstallationen. grafikkortet är ett GF 6600.

nån som har nån idé vart jag ska felsöka.

Har samma problem som du.
Citera
2007-02-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcike
Hejsan.

Nu är det så att jag har byggt ihop en ny dator från scratch.
Allting fungerar perfekt men en gång i minuten får jag fryslagg.
Jag har ett radeon X1950 pro 256 mb grafikkort med dom senaste drivrutinerna. Sen har jag även BBB 100/10 fiber med cmdrate 101, updaterate 101 och rate 25000.

Va fan kan det vara för fel?

Tack på förhand!

Kolla så att ditt nätagg kan leverera grafikkortet. Annars letar den hela tiden efter vägar att hitta kräm. Fryslagget behöver absolut inte ha med cs-inställningar att göra. Kolla ifall det inte kan vara hd-lagg?, kolla så att alla kablar sitter rätt, har du fler hårdiskar testa att koppla dvd brännare och hårdiskar om du har flera. Sen är dom nyaste drivrutinerna inte dom bästa till cs heller, alla är inte anpassade till spel. Googla efter drivrutiner som är bäst till cs ,. funkar till alla spel bäst då också. Lite tips bara som du kan testa annars får du nog.
Citera
2007-02-05, 00:09
Medlem
mcikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeljoel
Kolla så att ditt nätagg kan leverera grafikkortet. Annars letar den hela tiden efter vägar att hitta kräm. Fryslagget behöver absolut inte ha med cs-inställningar att göra. Kolla ifall det inte kan vara hd-lagg?, kolla så att alla kablar sitter rätt, har du fler hårdiskar testa att koppla dvd brännare och hårdiskar om du har flera. Sen är dom nyaste drivrutinerna inte dom bästa till cs heller, alla är inte anpassade till spel. Googla efter drivrutiner som är bäst till cs ,. funkar till alla spel bäst då också. Lite tips bara som du kan testa annars får du nog.

Hur kollar jag det där med nätagget? Jag tror det ska kunna leverera eftersom jag köpte allting i ett paket från komplett.se...

Vad är hd-lagg?
Citera
2007-02-05, 13:47
Medlem
mcikes avatar
Nu hittade jag felet. Jag talade med min brorsa och han konstaterade att när man får såna fryslagg som jag upplevde, så handlar det inte om hårdvara utan om sin uppkoppling. För jag använde en gammal 54 mbps D-Link trådlösrouter som hade kass bandbredd. När jag sedan testade att koppla in nätverksladden direkt i en switch försvann laggen direkt. Så alla som har sådana "fryslagg" som jag beskrev i tidigare post, testa att konfigurera erat nätverk.
Citera
2007-02-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcike
Nu hittade jag felet. Jag talade med min brorsa och han konstaterade att när man får såna fryslagg som jag upplevde, så handlar det inte om hårdvara utan om sin uppkoppling. För jag använde en gammal 54 mbps D-Link trådlösrouter som hade kass bandbredd. När jag sedan testade att koppla in nätverksladden direkt i en switch försvann laggen direkt. Så alla som har sådana "fryslagg" som jag beskrev i tidigare post, testa att konfigurera erat nätverk.
Kom och tänka på det idag eftersom jag hade samma problem för något år sen hehe. Skönt att det funkar iaf då.
Citera
2007-02-06, 11:03
Medlem
cherms avatar
Undrar bara om CS cz går att spela online utan att man behöver köpa spelet? Jag vill inte dra igång en diskussion om hurvida det är fel/rätt att inte betala för cd-key. Jag undrar vilka val man har om man inte har cdkey? Hamachi, crackade servrar etc etc. Har spelat cs för många år sen, undrar bara om jag kommer uppskatta det lika mycket nu...

thnx på förhand
Citera
2007-02-07, 18:11
Medlem
mcikes avatar
Hejsan.

Jag berättade i ett tidigare inlägg att jag hade problem med fryslagg, men att det fixade sig. Nu har jag ett annat problem... Det är så att jag får fpsdrops hela tiden när jag spelar cs. På min dator har jag någon maskinvara som heter "JRAID". När jag installerade detta så upplevde jag fpsdrops hela tiden, men om jag avinstallerar det har jag 100 fps överallt på varenda bana. Problemet är att om jag avinstallerar denna maskinvara så försvinner min DVD-brännare. Jag kan alltså inte se brännaren i "Den här datorn".

Vad är JRAID för något? Och finns det ett sätt så att jag både kan ha detta installerat och ha 100 fps?

Tack på förhand!
Citera
2007-02-09, 16:01
Medlem
Vad är de jag ska skriva för att inte tappa spelarna då jag byter bana? för när jag skriver exempelvis changelevel de_dust så tappar jag dom.. skulle uppskatta hjälp!
Citera
2007-02-09, 17:00
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Hej hej!

Mitt spel stänger av sig 9 av 10 gånger när jag kommer in på en specifik server. Vad ska man göra åt det? Testat att installerat om...

Tilläggas kan också vara att det endast är själva spelet som stängs av och man hamnar i windows igen. Steam är fortfarande igång! Och än så länge är det bara på en enda server detta gäller. Och ja, jag kan spela på andra men undrar bara varför det blir så här och vad jag kan gör åt det!

Tack på förhand!

Ingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in